EST. 2002

Schumacher csak kedvtel…

Hát így állunk. A média többször is megszell?ztette a kacsát, miszerint Schumi Mugelloban ejtené kezdetét MotoGP-s pályafutásának, ám a német cáfol, egyértelm?en és megrendíthetetlenül. Nem akar második profi karriert, kvázi elege lett az élsportból a Forma1-ben eltöltött hosszú évek alatt. Akkor mi ez az egyre s?r?bb pályamotorozás? „Csupán szórakozás, hobbi, és semmi több” – mondja a Ferrari korábbi sztárja, és jelenlegi tesztpilótája. A versenyzés azért a vérében van még, ismeri el, így nem elégíti ki a stopper elleni küzdelem: hús-vér ellenfelekkel érzi magát elemében a ringeken. Amikb?l mostanában egyre többet látogat, szigorúan amat?r kereteken belül.

Példának okáért kishazánkat, nevezetesen az ostffyasszonyfai Pannónia-Ringet is meglátogatta március 20-án. Egy karbon idomos 2008-as modell Honda CBR 1000 RR nyergében szórta az er?sebbnél er?sebb köröket, a Pirelli mérnökeinek teljes hátszelével. Semmi médiaszereplés, a vasról leszállva másodpercek múlva a boxba, ajtó bezár – többnyire ebb?l állt a hétszeres világbajnok napja. Aki járt már a pályán, az tudja, hogy Schumi 2:00,833-as ideje még az éhgyomrot is megfekszi, ráadásul figyelembe véve a 10 Celsius fokos leveg?h?mérsékletet, finoman szólva is ígéretesen megy a német. A tény, hogy megnyerte az akkori versenyt, teljesen mellékes: az ellenfelek és a körülmények sem ismertek, a 2:00-val viszont nem lehet vitatkozni.

Tíz napra rá már a misanói vébé pályán karcolta a betont Michael, ezúttal egy KTM SuperDuke 990-es nyergében. A harmadik rajtkocka jutott neki, az els? pár kanyarban azonban bealudt, és visszacsúszott a 14-ik helyre. Meggy?z? tempót diktálva, számos el?zés után végül a 4-ik pozícióba sikerült visszaküzdenie magát, és egy tized híján a verseny leggyorsabb k?rjét is a neve mellett tudhatta. Mindezek ellenére sziklaszilárd az elhatározás, nem lesz második karrier. Vágó Pistát idézve: „Végleges?”

ugrás fel