EST. 2002

Sebességrekord – biodízellel

Szöveg és kép: Café PR / BMW

Az eseménynek az Egyesült Államokbeli Utah észak-nyugati területén található ‘bonneville-i sótenger’ adott otthont. A kísérleten 210,203 km/ó-s (130.614 mph) sebességrekord született.

Érdekesség, hogy a motort, ami eredetileg egy BMW R 1150 RT-ként kezdte pályafutását, valójában egy BMW 3-as szériából átvett két literes diesel motor hajtja. Michael Sturtz, aki a ‘Die Moto’-nak keresztelt motort vezette, már korábban is történelmet írt, ugyanis ? vezette az els? ‘nem benzines hajtású motort’ a világhír? bonneville-i sótengeren. Az akkori rekordot a Greenline Industries B100 Bio-Diesel üzemanyagával érte el.

‘Remek érzés tudni, hogy jelen pillanatban nekünk van a világ leggyorsabb dieselhajtású motorunk – mondta Michael Sturtz. A Die Moto projektet, a ‘The Crucible’ (A t?zpróba) ‘non profit m?vészeti-, ipari- és közösségi együttm?ködés’ szervezet tervezte és készítette el (www.thecrucible.org), aminek Michael az alapítója és ügyvezet? igazgatója is. ‘A biodieseles kezdeményezés sokkal több, mint egy sebességrekord felállítása. A ‘The Crucible’ és a Greenline elkötelezte magát, hogy megmutassa a világnak, a biodiesel egy életképes alternatívája a dieselnek’ – mondta Michael. A Die Moto csapatának a legnagyobb kihívás az volt, hogy bemutassa a biodieselben rejl? lehet?ségeket és felhívja a járm?gyártók figyelmét, hogy a környezetvédelmi felel?sségvállalás és a teljesítmény közösen is alkalmazható.

’78 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása, mint egy általános dieselmotoré és több mint 210 km/ó-s sebességet értünk el vele, amivel bizonyítottuk, hogy a stílus, a sebesség, és a környezetvédelmi hatékonyság egyesülhet egy járm?ben.’

The Crucible önkéntes jelentkez?kb?l álló csapata – becenevükön a ‘Diesel Dozen’ (Diesel Tucat) – széles szakmai réteget foglal magában, köztük f?ként magasan képzett profi szakembereket, különböz? szakterületekr?l, mint a mérnöki, motor-mechanikai, tervezési, gyártási és iparm?vészeti is. A csapat egy BMW R 1150 RT-b?l alakította ki a Die Moto-t egy nagyteljesítmény? BMW 3-as széria diesel-motor felhasználásával, amire egy angliai autóbontóban leltek rá. (Ez a BMW modell Amerikában nem volt kapható). Az eredmény egy igazi motorizált m?alkotás lett. Egy autó motorja, egy motor vázon, különböz? régi versenymotorok alkatrészeinek felhasználásával.

ugrás fel