EST. 2002

Shoei bemutatja az X-Spritet

Az X-Spirit oldalnézetb?l

A Shoei a 2003-as termékei között egy abszolút újdonságot mutatott be: az
X-Spirit nev? bukósisakot. Ez a modell a japán cég összes eddigi technológiai
ismeretét magába foglalja, amiket a pilótákon keresztül a versenypályákon szereztek
meg.

Az X-Spirit legf?bb tulajdonsága az, hogy a sisak aerodinamikai formájának,
és a hátulján található Aero-Spoilernek köszönhet?en, segíti a pilótát a légellenállás
legy?zésében, szabad mozgást biztosítva neki, illetve a légáramlatok okozta
remegést is megsz?nteti. A sisak a hátsó szélekhez tereli a légáramlatokat,
megsz?ntetve ezzel azt a ‘huzatot’, ami a vibrálást okozza. A bukósisak
belsejében lev? nedves leveg? a sisak hátulján lév? kivezet?kön távozik.

A ventiláló rendszer is hasonlóképpen kifinomult, a bukósisakon számtalan küls?
bevezet? található, el?l két helyen van rögzítve, egy a plexi fölött, a másik
a homlok magasságában, így különböz? vezet?i pozíciókban is szabályozva van
a leveg? beáramlása.

Az álltámasznál van elhelyezve egy másik nyílás, ami két különböz? csatornán
keresztül biztosítja a légkondicionálást a sisak belsejében. Ezt a funkciót
kiegészíti az a légkamra, ami a leveg? kiáramlását segíti, megel?zve ezzel a
pára kialakulását a plexin.

A bukósisak AIM-ból (Advanced Integrated Matrix) és karbonszálból készült,
így a sisak nagyon könny?, mégis biztonságos és szilárd. A belsejében egy másik
‘sisak’ is van, polistirolból készült, ami segíti, hogy a leveg? a
megfelel? csatornákon keresztül menjen, illetve, hogy a bels? felületen keresztül
távozzon.

Gondosan tanulmányozták a kivehet? párnázását is, ami komfortot nyújt még a
versenyek alatt is.

Az X-Spirit plexijének, úgy mint a széria többi sisakjának, oldalsó lemezek
nélküli mechanikája van, viszont így szélesebb is, és nagyobb a látómez?.

ugrás fel