EST. 2002

Sikeres pályatréning a Hungaroringen

Az els? fecske! Felhívásunkra azonnal reagált Kapetz Gábor, akit csak FélSvédként ismernek a motoros társak. Beszámolója az elmúlt hétvégi pályatréningr?l szól, melynek a Hungaroring adott otthont. Gábor már rutinus szervez?nek számít, hiszen az elmúlt évben több pályatréninget is összehozott, általában külföldi partnerrel. A hungaroringi két napos rendezvényt például német motorosokkal karöltve hozták tet? alá, amire 33

magyar rider is kilátogatott. Íme a beszámoló:

Külföldön nagyobb múltja van különböz? versenypályákon többnapos motoros tréning szervezésének. Mivel a tavalyi együttm?ködésünk egy német klubbal nagyon jól sikerült, idén már sokkal többen fizették be erre a kedvez? pályamotorozásra.

Miben más egy ilyen pályatréning mint egy nyiltnap? Akik kevés rutinnal vagy kevés pályarutinnal rendelkeznek, azok számára kis létszámú, 3-5 fös csoportokban folyik az oktatás. 14 tapasztalt oktató felügyelt a motorosokra, így a csoportokat könnyebben tudtuk beosztani tudásszintjük szerint. Aki a délel?tti három menetben sokat fejlödött, azt délután már egy gyorsabb oktatói csoportba tették át. Ez az oktatás nem kerül külön pénzbe.

Balumaci, aki nem ismer lehetetlent

A 33 magyar résztvev? közül 16-an (kösztük 3 lány is) használták ki ezt a lehet?séget, annak ellenére hogy az oktató a menetek végén németül vagy angolul mutatott rá az esetleges hibákra. Mindenki nagyon elégedett volt a kurzussal, a legnagyobb fejl?dést azok könyvelhették el, akik most tették el?ször lábukat a pályára. Akik pedig nem kértek oktatást, mert csak gázt tépni akartak, azok örülhettek a kényelmes csoportbeosztásnak: a 30 perces oktatói csoport-menet után mindig 1 órás szabad menet volt, amit többféle képpen is be lehetett osztan: 2 hosszabb vagy 3 rövidebb felfutásra az órán belül. Nagyon kevés incidens volt (sérülés egyáltalán nem) a két nap alatt, ez tényleg arra vall hogy a német motorosok a pályán is kulturáltan közlekednek.

Gabesz, az öcsi motorját nyüstölte

Ez id? alatt három versenyt is sikerült lebonyolítani, a nevezés a versenyekre szintén ingyenes volt. Old-Mans Cup 42 év felettieknek, egy 600-as és egy 1000-es verseny. Mi magyarok tökös legények vagyunk és azt képzeljük hogy pályázni ezressel kell, ez jól visszatükrözödött a versenyeken. A 600-as kategóriában egyetlen magyar indulót találtunk (Varga Csabát), addig az ezresben több mint 10 magyar indult. A legel?kel?bb rajthelyet Aquabase (Kurdi Gabi) szerezte meg, de Qpi is az els? sorbol rajtolt. Indulók közt volt még M@tt, Alpes, Balu, Csülök, Gyurma (fórumos nevek), és egy ismert arc: Atom, azaz Adorján Tamás. Atomot csak hátulról engedték rajthoz állni (orvos hátulról sem engedte volna hiszen 1 hónapja m?tötték a vállát) de elég hamar átverekedte magát a teljes mezönyön és Kurdi Gabi elött elcsípte a második helyet.

A versenyen volt még egy kellemes meglepetés: Gyurma barátunknak bombajó napja volt, a mezöny hátsó feléb?l startolva a 750-essel egymás után emésztette fel az ezreseket és sikerült egy 2:04 alatti id?t is összeszednie. A másik h?stettet Balu mester hajtotta verge. A fizikát teljesen meghazudtolva, 140 kilós habtestével fantasztikus d?lésszögeket produkálva hasított egy 2:15-ös kört is a versenyen.

A f?szervez? úr hasít Rizla Suzukiájn

A második nap délután csodálatos 3 órás szabad motorozással végz?dött, ahol a csomagoló németek miatt egyre kevesebb motoros volt a pályán. Néha elszáguldoztak mellettem a Talma-testvérek, de nem sokáig zavarták a látképet.
Szóval nagyon jol sikerült ez a két napos pályatréning, köszönöm a bizalmat. Mivel a Hungaroring több mint egy hónapra bezárt gondolom sokan nehezen vészelik át ezt az id?szakot. Ezért sokan fognak örülni a következö ilyen lehetöségnek, amely nagyon kedvez? áron egy két napos Rijekai pályázás Augusztus 1-2. Augusztus 22-én és 23-án, pedig Brno-ba megyünk.

Az ár tényleg borzasztóan kedvez?, amiben még az id?mérés is benne van: a két nap összesen 18.000 ft a suzukisoknak, 20.000 ft a nem suzukisoknak. A pálya mindössze 15-20 percre van a tengerparttól, tehát érdemes oldalbordákat is hozni, f?leg ha az ember rátesz még 2 napot, ami egyébként is hétvége.

Aquabase és Atom örülnek

A motorozás két csoportban zajlik, a tapadás a pályán szinte világhír?, mint ahogy a Brno-i pályán is. Remélem mindenki érti mit jelent a két csoport? Eszeveszett sok pályaid?t!!!! A ring vonalvezetése is izgalmas. Ezen kívül még jelen lesz néhany jónev? magyar versenyz? is, remélhet?leg ez sok hasznos tanácsot is jelent nekünk amatöröknek. Kérek mindenkit, hogy gyorsan döntsön és írjon vissza. Ilyen áron itthon sem lehet 2 napot motorozni, nemhogy külföldön.

Szöveg: FélSvéd (email: gaborbp@brikks.com tel: 30-9426770)

Képek: BNS Foto

ugrás fel