Er?s kezdés, bíztató folyatatás, felemás befelyezés. Így jellemezhetjük csapatunk hétvégi teljeítményét a FIM Superstock1000 Világkupa silverstone-i futama után. Az els? id?mér? edzés már komoly eredményt hozott. Németh Balázs és Kispataki Viktor is 4mp-re volt a lejobb körid?t?l. A csapat vezetése számára ez azért bíztató, mert úgy t?nik a fiúk egyre gyorsabban képesek magtanulni az új pályákat, vagyis a pályaismeretb?l adódó hatalmas hátrányunk kezd kissé csökkenni. Mivel versenyz?inknek és csapatunknak is minden pálya új ezen a bajnokságon, (a brnói kivételével) nehezebb dolgunk van, mint bármelyik ellenfél csapatnak.
Ez a futam is úgy indult, hogy a ellenfelek java részének teljesítményén látszott: betéve ismerik a pályát és a nyer? beállításokat. Mindkét srác nagyon motívált volt az id?mér? után, úgy érezték, kis szerencsével és a visszalév? két edzés alatt elérhet? javulással talán képesek leszünk pontot szerezni. A második kvalifikációs edzés Viktornak csak minimális javulást hozott, azonban Balázs javított még egy másodpercet. Ez a 33. és a 36. helyre volt elegend? a 39 f?s mez?nyben. ( jól jellemzi az ellenfeleket, hogy a tavalyi Stock600 és GSX-R Európa Kupa bajnok a 15., a SBK világbajnok Ten Kate csapat versenyz?je, Ter Braake a 29., míg a Ducati Team Sterilgard-ás Rosso a 34. rajthelyet tudta megszerezni.) A verseny reggelén szakadó es?re és 6 celsius fokra ébredt a depo. Mivel pénteken és szombaton is minden edzés száraz pályán zajlott, gyors futóm? és gumi-cserével keztük a napot. Bregyó reggeli csapat utasítása: ‘Mindenkinek idegen a vizes pálya, biztonságra menjetek a warm up-on, nincs id?nk törött motort talpra állítani; figyeljetek a motorra, egy utolsó álltásra lesz lehet?ségünk a verseny el?tt, de kipróbálni már nem tudjuk ‘.
A szabály az, hogyha egy edzés vizes volt, meg lehet tartani a vizes versenyt. Ez az egy edzés a kora reggeli 10 perces bemelegít? edzés. A rajt el?tt mindkét versenyz?nk úgy érezte, a mostoha körülmények (szakadó es?, komoly mennyiség? víz a pályán) ellenére van esélyünk egy remek szereplésre. A rajtot követ?en Balázs 11 helyet tudott javítani, a 22. helyen fordult el. A 10 körös versenyen végig a 21. és a 23. helyeken motorozott egy kemény bolyban. 22-ként intették le és sikerült elérnie a 7. legnagyobb végsebességet. Viktornak sajnos gyengébben sikerült a szereplése, az els? körben megcsúszott és utána nem tudta felvenni a kell? ritmust. A futóm? beállítás – annak ellenére, hogy csak minimálisat állítottunk a warm-up után – közel sem lett tökéletes.
Kispataki Viktor: Sajnos nem úgy sikerült a verseny ahogy szerettem volna. Nagyon motívált voltam egész hétvégén, úgy éreztem egyre jobban fel tudjuk venni a keszty?t ebben a rendkívüli mez?nyben. A csapat is egészen öszerázódott már. Boldotalan vagyok a végeredméy miatt. Egyszer?en nem volt tapadásom az els? futóm?vön, így végig szenvedtem a vereny 10 körét. Kiéhezve várom a misanoi és brno-i futamokat.
Németh Balázs: Én is úgy gondoltam a verseny reggelén, hogy kis szerencsével képesek leszünk pontot szerezni. Ha két sorral el?bbr?l rajtolok, biztosan sikerült volna beférni az els? 15-be. Nagyon nehéz dolgunk van, mivel nem ismerjük a pályákat és beállításokat, de mikor belevágtunk ezt tudtuk. Az els? év a tanulásról szól alapvet?en, persze mindenképpen szeretnék pontot szerezni. A visszalév? hat futam valamelyikén biztosan sikerülni fog. Egyre jobban élvezem a versenyzést ebben a rendkív?l profi közegben. Nagyon várom a misano-i futamot. A verseny végeredménye alant.
Superstock 1000 FIM Cup – Silverstone
|
|
1 – Brendan Roberts – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S – 17’54.454 Nem ért célba Olivier Depoorter – Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 2’01.126 A bajnokság állása 5 fordulót követ?en
|
Legutóbbi hozzászólások