EST. 2002

Silverstone, STK 1000: Mindkét magyar a célban

Er?s kezdés, bíztató folyatatás, felemás befelyezés. Így jellemezhetjük csapatunk hétvégi teljeítményét a FIM Superstock1000 Világkupa silverstone-i futama után. Az els? id?mér? edzés már komoly eredményt hozott. Németh Balázs és Kispataki Viktor is 4mp-re volt a lejobb körid?t?l. A csapat vezetése számára ez azért bíztató, mert úgy t?nik a fiúk egyre gyorsabban képesek magtanulni az új pályákat, vagyis a pályaismeretb?l adódó hatalmas hátrányunk kezd kissé csökkenni. Mivel versenyz?inknek és csapatunknak is minden pálya új ezen a bajnokságon, (a brnói kivételével) nehezebb dolgunk van, mint bármelyik ellenfél csapatnak.

Ez a futam is úgy indult, hogy a ellenfelek java részének teljesítményén látszott: betéve ismerik a pályát és a nyer? beállításokat. Mindkét srác nagyon motívált volt az id?mér? után, úgy érezték, kis szerencsével és a visszalév? két edzés alatt elérhet? javulással talán képesek leszünk pontot szerezni. A második kvalifikációs edzés Viktornak csak minimális javulást hozott, azonban Balázs javított még egy másodpercet. Ez a 33. és a 36. helyre volt elegend? a 39 f?s mez?nyben. ( jól jellemzi az ellenfeleket, hogy a tavalyi Stock600 és GSX-R Európa Kupa bajnok a 15., a SBK világbajnok Ten Kate csapat versenyz?je, Ter Braake a 29., míg a Ducati Team Sterilgard-ás Rosso a 34. rajthelyet tudta megszerezni.) A verseny reggelén szakadó es?re és 6 celsius fokra ébredt a depo. Mivel pénteken és szombaton is minden edzés száraz pályán zajlott, gyors futóm? és gumi-cserével keztük a napot. Bregyó reggeli csapat utasítása: ‘Mindenkinek idegen a vizes pálya, biztonságra menjetek a warm up-on, nincs id?nk törött motort talpra állítani; figyeljetek a motorra, egy utolsó álltásra lesz lehet?ségünk a verseny el?tt, de kipróbálni már nem tudjuk ‘.

A szabály az, hogyha egy edzés vizes volt, meg lehet tartani a vizes versenyt. Ez az egy edzés a kora reggeli 10 perces bemelegít? edzés. A rajt el?tt mindkét versenyz?nk úgy érezte, a mostoha körülmények (szakadó es?, komoly mennyiség? víz a pályán) ellenére van esélyünk egy remek szereplésre. A rajtot követ?en Balázs 11 helyet tudott javítani, a 22. helyen fordult el. A 10 körös versenyen végig a 21. és a 23. helyeken motorozott egy kemény bolyban. 22-ként intették le és sikerült elérnie a 7. legnagyobb végsebességet. Viktornak sajnos gyengébben sikerült a szereplése, az els? körben megcsúszott és utána nem tudta felvenni a kell? ritmust. A futóm? beállítás – annak ellenére, hogy csak minimálisat állítottunk a warm-up után – közel sem lett tökéletes.

Kispataki Viktor: Sajnos nem úgy sikerült a verseny ahogy szerettem volna. Nagyon motívált voltam egész hétvégén, úgy éreztem egyre jobban fel tudjuk venni a keszty?t ebben a rendkívüli mez?nyben. A csapat is egészen öszerázódott már. Boldotalan vagyok a végeredméy miatt. Egyszer?en nem volt tapadásom az els? futóm?vön, így végig szenvedtem a vereny 10 körét. Kiéhezve várom a misanoi és brno-i futamokat.

Németh Balázs: Én is úgy gondoltam a verseny reggelén, hogy kis szerencsével képesek leszünk pontot szerezni. Ha két sorral el?bbr?l rajtolok, biztosan sikerült volna beférni az els? 15-be. Nagyon nehéz dolgunk van, mivel nem ismerjük a pályákat és beállításokat, de mikor belevágtunk ezt tudtuk. Az els? év a tanulásról szól alapvet?en, persze mindenképpen szeretnék pontot szerezni. A visszalév? hat futam valamelyikén biztosan sikerülni fog. Egyre jobban élvezem a versenyzést ebben a rendkív?l profi közegben. Nagyon várom a misano-i futamot. A verseny végeredménye alant.

Superstock 1000 FIM Cup – Silverstone

1 – Brendan Roberts – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S – 17’54.454
2 – Mark Aitchison – Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 17’57.724
3 – Matej Smrz – MS Racing – Honda CBR1000RR – 18’03.624
4 – Xavier Simeon – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’09.128
5 – Michele Pirro – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1 – 18’15.013
6 – Matteo Baiocco – Umbria Bike – Yamaha YZF-R1 – 18’21.191
7 – Cedric Tangre – DBR Racing Team – Yamaha YZF-R1 – 18’21.637
8 – Loic Napoleone – EVR Corse – MV Agusta F4 312 R – 18’21.891
9 – Ayrton Badovini – Biassono Racing Team – MV Agusta F4 312 R – 18’27.239
10 – Claudio Corti – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1 – 18’28.857
11 – Lorenzo Baroni – Team Sterilgarda – Ducati 1098S – 18’31.753
12 – Ilario Dionisi – Cruciani Moto Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K7 – 18’32.040
13 – Niccolò Canepa – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S – 18’35.360
14 – Marko Jerman – DBR Racing Team – Yamaha YZF-R1 – 18’40.876
15 – Dario Giuseppetti – MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1 – 18’52.906
16 – Denis Sacchetti – UnionBike Gimotorsport – MV Agusta F4 312 R – 18’59.780
17 – Timo Gieseler – MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1 – 19’07.600
18 – Arne Tode – Racing Dirk Van Mol – Honda CBR1000RR – 19’11.160
19 – Marko Rohtlaan – Azione Corse – Honda CBR1000RR – 19’14.589
20 – Niccolò Rosso – Team Sterilgarda – Ducati 1098S – 19’14.906
21 – Raymond Schouten – Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1 – 19’17.223
22 – Németh Balázs – Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6 – 19’17.895
23 – Franck Millet – Biassono Racing Team – MV Agusta F4 312 R – 19’18.712
24 – Matt Bond – Mist Suzuki – Suzuki GSX-R1000 K6 – 19’19.007
25 – Danilo Dell’Omo – UnionBike Gimotorsport – MV Agusta F4 312 R – 19’20.187
26 – Barry Burrell – MS Racing – Honda CBR1000RR – 19’22.954
27 – Greg Gildenhuys – 3Man Racing – Yamaha YZF-R1 – 19’23.373
28 – Wim Van Den Broeck – Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 19’24.108
29 – Leonardo Biliotti – Revolution – UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 19’30.286
30 – Daniel Sutter – Peko Racing – Yamaha YZF-R1 – 19’31.085
31 – Ronald Ter Braake – EAB Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 19’40.755
32 – Robert Gianfardoni – RG Team – Yamaha YZF-R1 – 17’56.740
33 – Luka Nedog – Team Ducati SC Caracchi – Ducati 1098S – 18’17.279
34 – Kispataki Viktor – Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’57.149
35 – Raffaele Filice – Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 18’59.334

Nem ért célba

Olivier Depoorter – Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 2’01.126
René Mahr – Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1

A bajnokság állása 5 fordulót követ?en

1 – M. Aitchison – 78 pont
2 – M. Baiocco – 70
3 – N. Canepa – 60
4 – M. Pirro – 56
5 – I. Dionisi – 54
6 – C. Corti – 51
7 – X. Simeon – 51
8 – D. Van Keymeulen – 45
9 – B. Roberts – 35
10 – M. Smrz – 31

ugrás fel