EST. 2002

Spanyolországban éles üzemben használnak közlekedési drónokat szabálysértők azonosítására.

A hír, hogy a spanyol DGT helikopterről, drónokról készített felvételek alapján szankcionál nem új keletű. Már tavaly is 12 helikopterrel és 11 drónnal szereltek fel egy speciális egységet, melynek neve RPAS ( Remote Controlled Aircraft ). A Pegasus típusú helikopterek mellett DJI márka Mavic Pro, Phantom 4Pro, Phantom2, Matrice S900, Matrice M200 verzióival dolgoznak a csoportnál.

A DGT drónok és helikopterek valós időben rögzítik a szabálysértést és ez alapján kezdeményezik a bírság kiszabását. Elsősorban, STOP tábla figyelmen kívül hagyása, mobil telefon használata, szabálytalan előzés, irányváltás, biztonsági öv használatának hiánya miatt büntetnek.

David Gutierrez elmondta, hogy az egység elsősorban délelőtt aktív, a drónoknak nem kedvez az erős szél és az esős időjárás. A szabályzásról annyit lehet tudni, hogy maximum 500 méterre távolodhatnak el az irányító személytől és a balesetek elkerülése végett mindig az út mellett haladnak. Elkerülve az esetleges üzemhiba miatt keletkezett úttestre zuhanást. A sebesség mérésre nem alkalmasak a repülő eszközök, a radarok túl nehéz és összetett eszközök egy drón számára. Az eszközöket első sorban olyan útszakaszok megfigyelésére használják, ahol megnövekedett forgalom , különösen a gyalogos, kerékpáros és motoros résztvevők személyében.

Az elmúlt héten felkerült egy videó a netre, melyben egy motoros szabálytalanul fordul meg egy kereszteződésben, amit egy drón rögzít, majd követi és végül egy büntetéssel zárul a szabálysértés. Az aktív légi eszközökkel készült felvételek hitelesítettek és jogszerűek.

ugrás fel