EST. 2002

SSP, Monza: Team Tóth beszámoló

Folytatódik a magyar csapat sikersorozata a supersport-világbajnokságon. Újabb ponttal gyarapodott a kontójuk, ezúttal Németh Balázs révén, egy egységgel. A sorozat leggyorsabb pályáján adódott pár bosszantó technikai mal?r, ami az ifjabb Tóth hétvégéjét pecsételte meg sajnos: a verseny feladására kényszerült. A többit megtudhatjátok a csapat beszámolójából.

Els? nap:

Tóth Imi már a reggeli szabadedzésen nagyon ígéretesen kezdett, folyamatosan gyorsult, míg végül a 1.50.9–es körid?vel a 14. helyen intették le. A délután háromnegyed kett?kor kezd?d? id?mér?resem lanyhult Imi lendülete, s?t, a pályára lépését követ? els? két körben ? vezette az egész mez?nyt. A harmadik körében máris 7 tizedet javított reggeli idején, így a csapat izgatottan várta a fejleményeket. Az els? pályaszakaszon több ízben is a leggyorsabb motorosként, az ötödik körében újabb tizedet hozott az idején, 1.50.1-el ekkor a hetedik volt. Ezután rövid box-kiállás és gumicsere következett. Amikor pályára lépett a 10. helyen állt, ám hamarosan újabb tizeddel és újabb helyezésekkel került el?rébb. Hat perccel az edzés vége el?tt tért vissza a pályára, de ez alkalommal gumicsere nélkül, mert a cél a kopott gumik tesztelése volt.

A képre kattintva galéria nyílik!

 Használt gumival is hozta az 1.50 eleji id?ket, de javítani már nem tudott. Végül az el?kel? 11. helyen intették le. Imi nagyon elégedett volt a helyezéssel és természetesen a motorral is. Célja, hogy rajthelyét a második id?mér?n meger?sítse, esetleg megjavítsa. Németh Balázs napja kevésbé volt pozitív, a reggeli szabadedzésen nem jó irányban indultak el futóm? beállítással, ami rányomta bélyegét az id?mér?re is. A délutáni edzésre már eléggé felmelegedett az id?, így Balázs motorjának teljesítményét némileg csökkentette, hogy csapat által rendelt nagyobb teljesítmény? h?t? nem érkezett meg id?ben. Ennek ellenére az ? motorja is eléggé er?snek bizonyult, végsebességre sem sokkal marad el az élmez?nyét?l.

Szabadedzés: 

14. Tóth Imre  1’50.951
24. Németh Balázs 1’52.960

Id?mér? edzés:

11. Tóth Imre    1’49.920
20. Németh Balázs 1’51.266

Második nap:

Tóth Imi nagy reményekkel vágott neki az edzéseknek, hiszen a tegnapi bravúros szereplésével kiérdemelt 11. rajtpozícióját igyekezett megvédeni. A reggeli szabadedzésre némi változtatást eszközöltek a Hondán, ami hosszabb szívótölcsért kapott az alsó tartomány nyomatékának növelése céljából. Ez némi teljesítménycsökkenést eredményezett, ezért a délutáni id?mér?re visszaállították a pénteki állapotot. A reggeli edzésen egyébként a futamra kiválasztott gumi terhelésének megfigyelése volt a cél, ennek ellenére Imi könnyen hozta az 1.50-es id?ket. Az id?mér?n azonban nem alakultak ilyen jól a dolgok, mert a technika ördöge közbeszólt.

„Az egész id?mér?n éreztem, hogy gyengébb a motor, valami nem stimmel vele. Emiatt háromszor is kint voltam a boxban, de a szerel?im csak akkor jöttek rá, hogy mi volt a gond, amikor az edzés után szétszerelték. Az egyik nyomásszenzor tört el, ami miatt túl szegény keverék jutott a blokkba, így csökkent a teljesítmény. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a blokk megúszta, annak ellenére, hogy már ki volt fehéredve a kipufogó a helytelen égés miatt. Ennek tudatában nem mondhatom, hogy elégedetlen vagyok, de bosszant, hogy nem tudtam javítani ma. Az ötödik sor elejér?l indulok holnap és jó versenyre számítok!” – nyilatkozta Imi az edzést követ?en.

Németh Balázs a reggeli edzésen hozta tegnapi idejét, de 1.51 alá nem sikerült letornásznia azt. „A csillapítással felmerült gondokat sikerült megoldanunk, de az id?mér?n az én CBR-em sem muzsikált túl jól. S?t, az edzés vége felé furcsa zajt hallottam a motorblokkból, ezért úgy döntöttem, hogy kiállok a boxba. Ezzel sajnos lecsúsztam a véghajráról, de valószín?leg megúsztam egy bukást. Még nem tudni mi okozhatta a problémát, de holnapra a tartalék blokkot fogjuk betenni, biztos, ami biztos. Általában jól rajtolok, ezért úgy gondolom, hogy van esélyem a pontszerzésre a 22. helyr?l.” – mondta Balázs.

Szabadedzés: 

15. Tóth Imre  1’50.640
19. Németh Balázs 1’51.334
 
Id?mér? edzés (rajtpozíciók): 

17. Tóth Imre    1’49.920 (pénteki id?eredmény)
22. Németh Balázs 1’51.171

Futam

Szemben az itthoni es?s id?vel, Monzában igencsak „meleg volt a helyzet”! Már a warm up-on 22  fokig emelkedett a h?mér? higanyszála, az aszfalt h?mérséklete pedig 29 fokos volt. Tóth Imi a 13. helyre „melegítette be” Hondáját, míg Németh Balázst a 19. helyen intették le.   A futamra a h?mérséklet további pár fokkal, az aszfalt pedig 40°C-ra melegedett. Tóth Imi az ötödik sor elejér?l, a 17. helyr?l várta a rajtot, ami a 32 f?s mez?nyt tekintve alapjában szép teljesítmény. F?leg annak tudatában, hogy pénteken a 11. legjobb id?t motorozta, amit a szombati id?mér?n egy technikai probléma miatt nem tudott megjavítani. A rajt jól sikerült, bár az els? kanyarban egy picit bele kellett fékeznie, de a következ? már jól adta ki a lépést, Imi sz?ken a bels? íven fordult a 14. helyen! A futam további része azonban nem alakult ilyen jól a számára, folyamatos visszaesés után, már a negyedik körben kiállni kényszerült.

A diagnózis szerint az új kuplung mondta fel a szolgálatot, amit pedig kifejezetten a futamra, a warm up el?tt szereltek be a Hondába. „Nagyon csalódott vagyok, s?t inkább mérges. Minden jól alakult ezen a hétvégén, gyorsak voltunk, a rajtom is jól sikerült, erre a technika közbeszól!”- nyilatkozta sz?kszavúan Imi a futamot követ?en. Németh Balázs a 22. rajtkockából indult. Az ? rajtja is jól sikerült, két helyet javítva, a 20-ként fordult az els? kanyarban. Bár Balázs blokkjával voltak gondok a hétvégi edzéseken, a futamon nagyobb szerencséje volt és sikeresen be tudta fejezni azt. Balázs kemény küzdelmet folytatott a 16-18. hely között, majd végül megel?zve Marconit, az utolsó körben a 17. helyen motorozott, amikor egy kett?s bukás lévén a 15, azaz újból pontszerz? helyen intették le. „Egyik szemem sír, a másik nevet. Bosszantó, hogy Iminek pont akkor mondta fel a technika a szolgálatot, amikor ilyen jól alakult a hétvégénk, de örülök, hogy Balázs révén csapatom újabb VB ponttal gazdagodott.” – mondta Tóth Imre csapatf?nök a futamot követ?en.

Végeredmény:

15. Németh Balázs 1 VB pont – jelenleg összesített 16.  
        Tóth Imre  – A 4. körben technikai okok miatt kiállt.

ugrás fel