EST. 2002

Stewart magyarázza a bizonyítványát

James Stewart egy nyílt levélben hozta nyilvánosságra álláspontját a Torontóban mutatott agresszív motorozásával kapcsolatban. Mint arról már korábban beszámoltunk, a szuperkrossz-világbajnokság nyitófutamán t?le szokatlan agresszivitással körözött a pályán, két áldozatot is maga mögött hagyva. A versenyt megel?z? edzésen Ivan Tedescoval akadt össze, majd a fináléban Travis Prestonnal ütközött keményen, ahol maga is megsérült.

Már biztos, hogy ott lesz Vancouverben. Tavaly így ünnepelte a gy?zelmet

A következ? levél saját honlapján és a sporttal foglalkozó amerikai honlapokon olvasható:

Nem úgy alakult az elmúlt hétvégén Torontóban, ahogy azt elterveztem. Úgy jöttem ide, hogy a lehet? legjobb helyen zárjam a futamot, ami számomra csak a dobogós eredményt jelentette. Tavaly két ponttal buktam el az amerikai bajnokságot, tisztában voltam vele, hogy minden megszerzett pont sokat számít a végelszámolásnál. Itt lépett életbe az új edzés-szisztéma, miszerint az kvalifikáción elért legjobb körök döntenek az el?futamokba kerülésr?l és a rajthely megválasztásáról. Korábban a pontversenyben elfoglalt hely alapján osztották szét a motorosokat az el?futamokba és szintén a bajnokságban elfoglalt helyük szerint választhatták ki a rajthelyüket. Ez plusz nyomásként nehezedett rám, ugyanis a leggyorsabb motoros választhatja ki a legjobb rajthelyet, ezért még jobban odatettem magam az kvalifikációkon, mivel mindenképpen a második el?futamban szerettem volna indulni, ami azért volt fontos számomra, mert így kívülr?l figyelhettem a többieket, hogy milyen íveken mennek a pályán. A második edzésen mindössze négy tizedmásodperc volt az els? négy krosszos között.

Az els? edzésen RC-vel, Reed-del, és Tedescoval voltam egy csoportban. Ivan és én együtt jöttünk ki a depóból, RC és Reed el?ttünk volt. Ivan a küls? vonalat választotta, majd ugratott két triplát, így az ? motorja ért el?ször a kanyar bejáratához. Én a bels? íven haladtam, két dupla ugrás és egy tripla után be tudtam szúrni neki a kanyarban, de összeakadtunk és Ivan a földre került.

Vadászat a kék 22-esre

Szeretném, ha mindenki tudná, hogy soha nem okoznék egy vetélytársamnak sem szándékosan sérülést, és magamat sem készakarva hoztam hátrányos helyzetbe. Nagyon sajnálom, ami Ivannal történt, nem akartam sérülést okozni neki. Remélem nem olyan komoly a sérülése, bízom benne, hogy nemsokára újra a motoron láthatom ?t. Megpróbáltam beszélni vele az incidens után, de érthet?en dühös volt ekkor. Úgy terveztem, hogy majd este váltok vele néhány szót, amikor már mindketten lenyugodtunk, de azóta sem volt lehet?ségem beszélni vele, mivel az estét a kórházban töltöttem.

Már mondtam korábban, hogy nem így terveztem a szezonnyitót. A dönt?ben remek csatát vívtam Reeddel, a néz?k extra energiával töltöttek fel, ezért is szeretek annyira Torontóban versenyezni. Épp megel?ztem Chad-et, amikor megpöccintette a motoron hátulját, és kiszálltam a pályáról. Nem hibáztatom ?t ezért a man?verért, a verseny hevében történt. A szemem sarkából láttam, hogy befejezi a cél-akadályt, minél el?bb vissza akartam térni a pályára, de nem néztem körül, és az érkez? Travis Preston belém rongyolt. Mindketten elég keményen talajt fogtunk, annak viszont örülök, hogy Travisnek nem lett komoly baja. Nekem megsérült a bokám és a lábam, de vissza tudtam ülni a motorra, és befejeztem végül a harmadik helyen a futamot. Nem így akkartam kezdeni a 2007-es szezont.

A 22-es csapdája: Reed beszúr, üti Stewartot

Nagyon rosszul érzem magam a két baleset miatt. Biztosíthatok mindenkit, hogy maximálisan tisztelem az összes ellenfelemet, soha nem veszélyeztetem ?ket szándékosan. Szeretnék köszönetet mondani a szponzoraimnak és a szurkolóimnak, akik mindig mellett állnak. Nagyon szeretem ezt a sportot, már alig várom, hogy újra csatázhassak RC-vel és Reeddel. Ha a Torontóban történteknek nem lesz semmilyen következménye, akkor újra egy fantasztikus szezont láthatnak a sportág szerelmesei.

ugrás fel