Szöveg: Full Gas Racing Team
A Superbike vb utolsó el?tti futamát az ‘örök város’
szomszédságában lév? vallelungai pályán rendezték. A magyar csapat tizedik
Superstock 1000 Világkupa futamát így igen nagy számú néz?közönség el?tt
futotta, mert a római Kalóz (Corsaro), Max Biaggi hazai szurkolótábora
megtöltötte a lelátókat.
Az újjáépített pálya hatalmas tribünjein nem maradt egy zsebkend?nyi hely
sem szabadon. Ennyi szurkoló a Hungaroringre csak akkor férne be, ha nem
csak a lelátók lennének dugig, hanem a pályát is tömött sorokban állnák
körbe a néz?k. A kalóz bizonyított is a szurkolóknak villámgyors
Suzukijával. A verseny elején rettent?en agresszívan motorozva megszerezte
a vezet? pozíciót, majd elment mint a távirat, és biztosan, nagy fölénnyel
nyerte az els? futamot. A második versenyen bemozdult, de visszafogta a
gépet, így rossz ütemben kapta el a rajtot, és a nyolcadik helyr?l tört
el?re. A verseny finisére utolérte a vezet? ducatis Baylisst, de egy
el?zési man?ver nem sikerült, így megelégedett a biztos második hellyel. A
tömeg ?rjöngött (szó szerint), a versenyz? és szurkolói kiszolgálva egymás
igényeit, boldogan lengették zászlaikat.
Még egy gondolatot muszáj leírnom. Reggel 6.10-kor kinéztem, vajon milyen
id?re számíthatunk. Nem hittem a szememnek, a lelátókon már gy?lt a nép,
6.30-kor pedig a legjobb helyeket már elfoglalták a motorsport fanatikus
szurkolói. (Jó lenne egyszer kis hazánkban is ilyet látni.)
Mi a kezd? csapatok sorsával osztozva, csak a hármas számú küls?-küls?
Depóban kaptunk helyet, ami okozott némi bonyodalmat. A zöld lámpa el?tt
10 perccel 2 percre kinyitották a kaput, amin a pályán keresztül ki
lehetett sietni a f? depóba, (itt van a boxutca, stb.) Ha valaki lekéste a
kapunyitást-zárást, akkor a pálya körüli közúton 1,5 Km-re, a f?bejáraton
keresztül lehetett megközelíteni a rajtrácsot.
Az els? szabadedzésen persze esett az es?, és a két magyar egy
korcsolyapályán kezdett el ismerkedni a vallelungai körrel.
Németh Balázs a t?le megszokott „semmit?l nem félünk”
stílusában a 16. legjobb id?t érte el. A teljesítményr?l csak annyit, hogy
hét olasz is volt mögötte, akik már tönkre motorozhatták magukat ezen a
pályán.
Kispataki Viktor, aki nem egy kifejezett ‘es?men?’, a 32.
helyen csónakázott be a 40 indulóból. Az els? mért edzésre felszáradt az
aszfalt, és a mieink a kvalifikációs edzés alatt végre tanulhatták a
pályát. A futóm?vet, és az áttételt is csak „has/kb-ra” tudtuk
beállítani. Balázs a 27., Viktor a 33. helyen zárta az edzést. A legjobb
id?t a tavalyi bajnok, idén már SBK-ban is induló Celani Team Suzuki
Italia csapat Ausztrál bajnok versenyz?je, M. Aitchison érte el
1.41.74-el. Balázs 1.44.83 (3.08 lemaradás), Viktor 1.45.49 (3.66
lemaradás), már sejtette, hogy nagyon s?r? lesz a mez?ny. A második rövid
szabadedzésen Balázs 1.43.94-re, Viktor 1.45.0-ra tornázta le az idejét.
A második mért edzésre, ami csak 25 perc, nagyjából összeállt a futóm?, és
áttétel beállítás. Balázs 21. lett 1.43.21 körid?vel, mindössze 2.4-el
lemaradva a fantasztikus 1.40.8 id?t teljesít? olasz Xerox Ducati-s (gyári
csapat, Bayliss csapattársa) Canepa-tól. Viktor 33., 1.43.9-el, ? 3.1-re a
legjobbtól, és 0.7-re Balázstól. A mez?ny s?r?ségére jellemz?, hogy a két
magyar közti hét tized másodperc 14 pozíciót jelentett. Ha csak (bár
tudjuk, hogy a sportban nincs ha!) egy másodperccel gyorsabbak, Balázs 10,
Viktor 16. helyr?l rajtol. Ennél most technikai és a pályaismereti
hátrányunk jóval nagyobb. A warm-up-ra Balázs felszívta magát, és használt
gumival is javított a legjobb köridején (1.43.0). Beállt a gyári suzukis
Európa-bajnok Simeon mögé (? az Alstare Suzuki felfedezettje, Biaggi
csapattársa), és keményen nyomta. 13. lett, 1.3 másodpercet kapott az
Alstare-ostól, ez nem rossz! Viktor is feljött a 28. helyre, úgyhogy
bizakodva vártuk a versenyt. A VB-én els?nek kezdett a Stock 1000,
délel?tt 10.44-kor pontosan nekilódult a mez?ny a 13 körös viadalnak. A
rajt után Balázs hármat hátra, Viktor hármat el?re lépett.
Három kör
elteltével Balázs már 21. volt, megel?zve az angol Jenkinson K7 Suzukiját,
és kés?bb az olasz Romanelli Ducatiját. Közben Viktor is lépkedett
feljebb, és a hatodik körben már 25. volt. Balázs nagy harcban kifékezte a
Pedercini Ducati dél-afrikai versenyz?jét, Moraist, és a hajrának
köszönhet?en már a 16. helyen száguldott. Átverekedte magát egy ötös
bolyon, és elkezdte üldözni a legjobb pozíciót elfoglaló hondás M.
Rohtlaan-t. Matej Smrz és Tode szokta a Hondát legjobban képviselni, de
Matej végigkrosszozott egy sóderágyon, Tode pedig 600 SSP-ben indult, ahol
el?rébb végzett, mint ezerben. Viktor beleakadt a Ducatis szlovén
Nedog-ba, és négy körébe került mire legy?rte. Sajnos közben az egyenesben
mindkett?jüket kikerülte (egyszerre) a Holland R. Schouten. Viktor így 23.
lett, majdnem megfogva régi ellenfelét, az angol M. Bond-ot, aki egy K7
Suzukival megy, nem kicsivel jobb top-speed-eket elérve. Balázs közben
ledolgozta a hátrányát Rohtlaan-nal szemben, és egy-két hajmereszt?
keresztbe csúszásos féktáv után leküzdte a hondást. Ismeretlen pályán
pontszerzés egy 2006-os géppel!
Beigazolódott, hogy versenyz?inknek helyén van a szívük, és tehetség terén
is megáldotta ?ket az ég. A 15. és a 23. hely mutatja, hogy fel tudnak n?ni a feladathoz, és
Talmácsi Gabi szárnyalását talán más magyarok is követhetik. Ezt legjobban
az elért id?eredmények bizonyítják. A gy?ztes olasz Corti-tól (Yamaha Team
Italia) körid?ben Németh 1.83-ra, t?le Kispataki 0.9-re volt. Kezdünk
beletartozni a Világ élvonalába. Vasárnap Magny Cours-ban az utolsó
felvonás a Francia nagydíjért.
Vallelunga, STK 1000
|
|
1 Corti Claudio, Yamaha Team Italia Yamaha YZF-R1 |
Legutóbbi hozzászólások