EST. 2002

Superbike, Assen

Pole pozíció, leggyorsabb kör és futamgy?zelem az els? versenyen Assenben: Tom Sykes magabiztosan húzta be az els? felvonást, Jonathan Rea jön be másodiknak nagy hajrában a Pata Honda színeiben, a dobogó legalsó fokára szorítva az apriliás Sylvain Guintolit, aki ezzel a helyezéssel is marad a vb-összetett élén.


Els? verseny – Tom Sykes ellenállhatatlan a nyitányon: ott folytatja, ahol szombaton abbahagyta, végig vezetve nyeri meg a vb harmadik nagydíjának els? vesenyét az Egyetemen. A pole-ból rajtolt kawasakis tempóját senki nem volt képes követni, a versenytáv kétharmadánál pedig már elkezdhetett tartalékolni Sykes (akkorra 10 mp köüli volt a fórja). 1’35’893-mal a leggyosabb kör is az övé, ezzel a fodulóval egyébként a Superpole-on is jó lett volna egy negyedik helyre…

Miközben az els? hely sosa nem volt kérdéses, annál nagyobb adok-kapok ment a további pozíciókért. Jonathan Rea a Pata Honda motorjával alaposan megszenvedett a gyári Aprilia RSV4-ekkel. Guintoli és Laverty el?bb maguk mögé utasították a hondást, akinek azonban volt válasza: sok szép el?zést és egy lélegzetelállíó finálét követ?en alakult ki a végeredmény: Rea a második, Guintoli harmadik (és virtuálisan marad a vb-tabella tetején). Laverty, majd a Giuglianóval szemben csatát nyer? Loris Baz. Melandri a balszerencsések között – az S1000RR láncszakadása már az elején elintézte Macio versenyét, az Aragónban duplázó csapattárs, Chaz Davies pedig meg kell, hogy elégedjen a hetedik hellyel a h?vös Hollandiában, az els? versenyen.

Második verseny – Sykes sokáig vezet, de ezúttal koránstem akkora az el?nye: Eugene Laverty végig tapad rá, és a hajrában meg is nyitja a támadást. Három és fél körrel a vége el?tt el?z el?ször, aztán a végs? csörtét is nyeri: a célra együtt esnek rá, 89 ezreddel az apriliás nyer! A harmadik helyért egy négyes csoport verseng: végül Loris Baz szerzi meg a bronzot Hollandiában Rea, davies és Guintoli el?tt.

Az összetettben 111 ponttal továbbra is Sylvain Guintoli vezet, mögötte viszont immár három 83 pontos versenyz? tobzódik: a csapattárs Laverty gy?zelmével második az összetettben, majd azonos pontszámmal Chaz Davies és Tom Sykes.

Superbike, Assen – els? verseny, végeredmény

1. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?35?35.042
2. Jonathan Rea?(Pata Honda World Superbike)?Honda CBR1000RR?35?43.828
3. Sylvain Guintoli?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?35?43.834
4. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?35?44.267
5. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?35?49.273
6. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Aprilia RSV4 Factory?35?51.192
7. Chaz Davies?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?35?57.612
8. Jules Cluzel?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?35?59.793
9. Leon Camier?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?36?05.353
10. Carlos Checa?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?36?10.319
11. Max Neukirchner?(MR-Racing)?Ducati 1199 Panigale R?36?19.397
12. Michel Fabrizio?(Red Devils Roma)?Aprilia RSV4 Factory?36?27.622
13. Ayrton Badovini?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?36?34.778
14. Ivan Clementi?(HTM Racing)?BMW S1000 RR?36?37.052
15. Mark Aitchison?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?36?56.903
16. Federico Sandi?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?37?00.759
17. Vittorio Iannuzzo?(Grillini Dentalmatic SBK)?BMW S1000 RR?37?17.752
RT. Marco Melandri?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?

Superbike, Assen – második verseny, végeredmény

1. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?35?36.814
2. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?35?36.903
3. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?35?42.662
4. Jonathan Rea?(Pata Honda World Superbike)?Honda CBR1000RR?35?42.704
5. Chaz Davies?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?35?44.173
6. Sylvain Guintoli?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?35?44.218
7. Leon Camier?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?35?57.909
8. Marco Melandri?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?36?04.081
9. Michel Fabrizio?(Red Devils Roma)?Aprilia RSV4 Factory?36?07.047
10. Carlos Checa?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?36?09.215
11. Ayrton Badovini?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?36?16.738
12. Max Neukirchner?(MR-Racing)?Ducati 1199 Panigale R?36?20.718
13. Ivan Clementi?(HTM Racing)?BMW S1000 RR?36?36.983
14. Federico Sandi?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?36?38.667
15. Mark Aitchison?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?36?39.478
RT. Jules Cluzel?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?24?31.112
RT. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Aprilia RSV4 Factory?8?07.727
RT. Vittorio Iannuzzo?(Grillini Dentalmatic SBK)?BMW S1000 RR?3?39.175

Supersport 600 – Sam Lowes nyerte a hatszázasok versenyét Hollandiában, a legvégéig nyílt csatát láthatott a közönség Kenan Sofougluval. Élvezetes és nemkevésbé taktikus párbaj volt az övék, ami lényegében a rajt utáni els? kanyarban kezdetét vette. Az angol az utolsó körben tudta végleg megel?zni török ellenfelét egy már két körrel korában ‘kipróbált’ helyen, aztán 26 ezreddel megnyerte a futamot a félelmetesen kigyorsító Ninja el?tt.

Harmadik, 7 mp lemaradással Sofouglu csapattársa, Fabien Foret – a hazaiak kedvence, Michael Vd Mark óriási motorozással negyedik, Marinót és Roby Rolfót maga mögé utasítva.

Sajnos nincs magyar pont, Talma a rajtot kiválóan kapja el, bejön az els? tízbe, ám nem sokáig tud ott maradni a korábban ismertetett beállíási problémák miatt: a pontszerz? zónán épphogy kívül, 16.-ként intik le Gábort. Németh Balázs kiesik, Tóth Imre pedig sérülése miatt nem tudott elindulni az asseni hétvégén (csapattársa, a dán Schacht 19. lett). 

A Prorace csapat boxában tegnap kés? estig ment az egyeztetés, hogy valami megoldást találjanak a beállítási problémákra. A reggeli 15 perces bemelegít? edzésen változtattak a motor áttételezésén, ami a vártnál kisebb javulást eredményezett. Talmácsi 13. lett.

13:30 órakor következett a verseny. Talmácsi a 13. helyr?l indult és szokásához híven remekül kapta el a rajtot. Az els? kör végén már a 8. helyen repesztett, majd sajnálatos módon Hondájával nem tudta tartani a lépést a többiekkel és fokozatosan hátrébb csúszott. Talmácsi végül nem is a versenytársaival küzdött a legnagyobbat az asseni futamon, hanem saját motorjával. A legutolsó körben megkísérelte elcsípni az egy pontot ér? 15. helyet, de az orosz versenyz?, Vladimir Ivanov haladt át el?ször a célvonalon, így Talmácsi Gábor a 16. helyen fejezte be a holland versenyt, ahol korábban már kétszer is sikerült futamgy?zelmet szereznie. A versenyt óriási csatában Sam Lowes nyerte Kenan Sofuoglu el?tt, és Fabien Foret lett a harmadik.

Talmácsi Gábor:

A hétvége egyetlen pozitívuma, hogy sikerült befejeznem a futamot, ett?l eltekintve végig szenvedtünk. A motorom olyan, mintha nem is az enyém lenne és folyamatosan küzdenem kellett vele. Lassú volt a kanyarok bemenetelénél, kanyar közben és a kigyorsításoknál is, így pedig nagyon nehéz eredményesnek lenni. MInden t?lem telhet?t megpróbáltam és az utolsó körben is mindent beleadtam, de a célbaérésen kívül nem sikerült a pontszerzés. A csapatom apró darabokra szedi majd a motort és mindent alaposan átvizsgálnak a következ? monzai versenyig, mert valami nem stimmel és megoldást kell találnunk rá. 

Németh Balázs bukás miatt nem tudta teljesíteni a Supersport világbajnokság asseni versenyét, amely során a magyar motoros önhibáján kívül esett. A 24 éves versenyz? a jobb oldalát ütötte meg a baleset során, azonban szerencsére megúszta néhány zúzódással a történteket.

A Supersport világbajnokság idei harmadik fordulóját a motorozás szentélyeként emlegetett Assenben rendezték meg, amely versenyhelyszín története igen messzire tekint vissza.  Pénteken a mez?ny még es?s körülmények között teljesítette az els? edzéseket, azonban ahogyan szombaton, úgy a futam napján is száraz, ámde kissé hidegnek mondható, kilenc fok körüli h?mérséklet fogadta a versenyz?ket. A H-Moto Team 24 éves motorosa, Németh Balázs a huszonkilencedik helyet foglalta el a rajtrácson, így a Complus SMS Racing színeiben versenyz? pilóta annak reményében vágott neki az asseni viadalnak, hogy jó pár pozíciót javítva lényegesen el?kel?bb helyen zárjon. Sajnos azonban a felzárkózásnak Roberto Tamburini vetett véget, ugyanis a közvetlenül Balázs el?tt haladó olasznak technikai gondjai adódtak motorjával. A suzukis versenyz? hirtelen lelassult és egyúttal felült motorján, így a magyar pilóta számára elkerülhetetlen volt, hogy ne ütközzön neki 22 éves ellenfelének. Németh Balázs megúszta ugyan komolyabb sérülések nélkül a balesetet, azonban a budapesti motoros érthet? módon kissé csalódottan nyilatkozott a futamról.

Németh Balázs #34
„Talán mondanom sem kell, hogy nem így képzeltem el az asseni futamot, így természetesen sajnálom a történteket. A versenyt a huszonkilencedik helyr?l kezdtem meg, a rajtom jól sikerült és néhány helyet el?rébb is tudtam jönni, majd közvetlenül Roberto Tamburini mögött próbáltam folytatni a felzárkózást. Szerencsétlenségemre azonban Tamburininek technikai problémája adódott, mivel hirtelen felület a motorján és jelent?sen visszaesett a sebessége, emiatt pedig elkerülhetetlen volt, hogy ne ütközzek neki hátulról. Az esés során azért annyi szerencsén volt, hogy nem a sérült vállamra, hanem pont a másik oldalamra estem rá. A balesetet követ?en azonnal a mobil klinikára vittek, ahol alaposan megvizsgáltak és megállapították, hogy semmi komolyabb bajom nem esett, csupán néhány zúzódás miatt fáj a jobb oldalam. Azt, hogy mi történt volna, ha nem bukok, nehéz lenne megmondani, viszont úgy vélem, hogy talán pár helyet még feljebb tudtam volna kapaszkodni. A motorom jobb lett ugyan a korábbiakhoz képest, azonban továbbra sem vagyok vele elégedett. A csapatommal most kielemezzük a telemetria adatokat, valamint a hétvége során begy?jtött információkat és megbeszéljük, hogy a folytatásban min kellene változtatni. Annyi biztos, hogy eddig a féktávokon volt a legtöbb a problémám, azonban mivel a következ? versenyhelyszín karakterisztikája jelent?sen eltér az asseni pálya stílusától, ezért inkább lépésr?l lépésre haladunk és Monzában az itt használt beállításokkal kezdünk.”

Supersport, Assen – végeredmény

1. Sam Lowes?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?34?51.011
2. Kenan Sofuoglu?(MAHI Racing Team India)?Kawasaki ZX-6R?34?51.037
3. Fabien Foret?(MAHI Racing Team India)?Kawasaki ZX-6R?34?58.239
4. Michael Vd Mark?(Pata Honda World Supersport)?Honda CBR600RR?35?09.938
5. Florian Marino?(Kawasaki Intermoto Ponyexpres)?Kawasaki ZX-6R?35?10.015
6. Roberto Rolfo?(ParkinGo MV Agusta Corse)?MV Agusta F3 675?35?10.190
7. Jack Kennedy?(Rivamoto)?Honda CBR600RR?35?10.785
8. Kev Coghlan?(Kawasaki DMC-Lorenzini Team)?Kawasaki ZX-6R?35?13.512
9. Andrea Antonelli?(Team Goeleven)?Kawasaki ZX-6R?35?19.464
10. Lorenzo Zanetti?(Pata Honda World Supersport)?Honda CBR600RR?35?20.038
11. Christian Iddon?(ParkinGo MV Agusta Corse)?MV Agusta F3 675?35?20.431
12. Vladimir Leonov?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?35?25.514
13. Massimo Roccoli?(Team Pata by Martini)?Yamaha YZF R6?35?26.432
14. Riccardo Russo?(Puccetti Racing Kawasaki)?Kawasaki ZX-6R?35?26.497
15. Vladimir Ivanov?(Kawasaki DMC-Lorenzini Team)?Kawasaki ZX-6R?35?28.014
16. Gabor Talmacsi?(Prorace)?Honda CBR600RR?35?29.480
17. Raffaele De Rosa?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?35?30.309
18. Mathew Scholtz?(Suriano Racing Team)?Suzuki GSX-R600?35?31.147
19. Alex Schacht?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?35?55.933
20. Kevin Van Leuven?(United Gebben Racing)?Yamaha YZF R6?35?56.104
21. Nacho Calero Perez?(Honda PTR)?Honda CBR600RR?35?56.517
22. David Linortner?(Team Honda PTR)?Honda CBR600RR?36?06.548
23. Mitchell Carr?(AARK Racing)?Triumph 675 R?36?25.983
24. Dino Lombardi?(Pata by Martini Team)?Yamaha YZF R6?35?03.301
25. Yves Polzer?(Team MRC Austria)?Honda CBR600RR?35?24.756
26. Roberto Tamburini?(Suriano Racing Team)?Suzuki GSX-R600?35?11.721
RT. Luca Scassa?(Kawasaki Intermoto Ponyexpres)?Kawasaki ZX-6R?25?08.290
RT. Matt Davies?(Team Honda PTR)?Honda CBR600RR?18?04.653
RT. Alex Baldolini?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?13?43.824
RT. Balazs Nemeth?(Complus SMS Racing)?Honda CBR600RR?13?48.329
NS. Sheridan Morais?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?
NS. Luca Marconi?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?

A H-Moto Team 23 éves versenyz?jét, Gy?rfi Alent a FIM Superstock 1000 Kupa idei els?, aragóni futama után a most hétvégi asseni futamon is kevés választotta el attól, hogy megszerezze els? pontjait új BMW-je nyergében, ám egyel?re még várnia kell els? sikerére a bajor márka motorjával.

A motorer?vel mindenesetre már nincs probléma, amit jól mutat, hogy az egész 29 f?s mez?ny tekintetében Alen végsebessége volt a legmagasabb az asseni verseny alkalmával – a magyar motoros 276,7 kilométer/órával hasított a célegyenesben.

A futóm?vet viszont még mindig nem sikerült igazán tökéletesen beállítani, így ezen a téren továbbra is van még teend?je a csapatnak. Alen a 18. helyr?l indulva a 19. helyen fejezte be a mostani futamot, vagyis az aragóni hétvége után most is nagyon kevéssel csúszott le a pontszerzésr?l, ezúttal alig több mint két másodperc hiányzott a boldogsághoz. Ezért is volt különösen bosszantó, hogy bár ott volt ellenfelei nyomában, de egy apró technikai jelleg? hiba miatt, mégsem tudta támadni ?ket a féktávokon.
 
Gy?rfi Alen #40
„A rajtom nem volt rossz, de utána az els? balosban megcsúsztam egy picit, ami miatt hátraestem a mez?nyben. Utána húztam neki, ahogy bírtam, de hiába értem utol az el?ttem lev?ket, megel?zni – a nem megfelel?en beállított fékkar miatt – nem tudtam ?ket. Ez részben az én hibám is, mert nem ellen?riztem a fékkart a verseny rajtja el?tt, és ez egy olyan apró mulasztás volt, amiért most súlyos árat fizettem. Sajnos a versenyen végig olyan pozícióban volt a fékkar, hogy nem tudtam vele normálisan fékezni, ezért sokkal hosszabb féktávokat kellett vennem a többieknél, így hiába voltak ott el?ttem, és hiába voltam gyorsabb náluk az egyenesekben, nem volt esélyem ?ket megel?zni. Pedig ott voltunk a t?z közelében, láttuk magunk el?tt végig a pontszerz? helyeket, úgyhogy tényleg elég bosszantó volt ez a hiba. A futóm?-beállítás sem volt még az igazi, és ?szintén szólva annyira ennek a problémának a megoldására koncentráltunk, hogy kevés id?nk maradt más dolgokkal foglalkozni. Ennek most megittuk a levét, de tanultunk bel?le. Jöv? héten megyünk tesztelni egyet, amire a motornak és nekem is nagy szükségem van, mivel mindketten kilométer-hiányosak vagyunk. Remélem, Monzában már végre minden a terveink szerint alakul majd, és elkezdünk úgy versenyezni a BMW-vel, ahogy az elejét?l fogva szerettünk volna. Én hiszem, hogy sikerülni fog.”
 

ugrás fel