Nem lehet, egyszer?en nem lehet. Troy Baylisszel nem. Ezúttal nem. Róla szólt a Superbike vb hollandiai állomásának els? felvonása (majd kés?bb a második is): az ausztrál uralja a futamot és mindinkább vezeti a sorozat összetettjét. Max Biaggi számára viszont folytatódnak a bajok, a világbajnoki címnek ezzel a hétvégével búcsút is inthet az olasz.
Sápadt napsütésben indul el az els? verseny. A 21-es rajtszámú Ducati úgy l? ki, mint a puskagolyó, és onnantól fogva tulajdonképpen kézben is tartja az eseményeket Troy papa. Háta mögött történnek azért kusza dolgok: Noriyuki Haga, aki ötödikként fordul az els? körben, belülr?l támadja Ruben Xaust, aki ellenáll, igyekszik keményen védeni a poziciót – ütközés a vége, és mindkettejük kiszállása. A japán ezzel aggasztóan nagy hátrányba kerül az összesítésben, a spanyol meg ugyan visszaáll motorozni, de egy hajszállal lemarad a tizenötödik, még pontszerz? helyr?l.
A harmadik körben, miközben Baylisst Kagayama, Neukirchner, Corser és Checa tartják folyamatos nyomás alatt, a derék Fonsi Nieto is elkezdi a maga egyéni alakítását. El?ször kiegyenesíti a sikánt, ezzel együtt megtartja hatodik helyét. Kett?vel kés?bb azonban kicsúszik, és végleg elköszön a további küzdelmekt?l, súlyos terhet levéve a versenybíróság válláról, hiszen így a monitorokra tapadó döntnököknek nem kell mérlegelniük a korábbi pályalevágás vétségét… az ötödik körben Kagayama megel?zi Baylisst… egészen a tizenharmadikig megy ez így, amikor a japán besokall az utolsó lassító kigyorsításánál, hárman is visszajönnek elé. A Suzuki gumijai nem is nagyon bírják, ahogy Corser Yamahájáé sem nagyon, ?k ketten a negyedik-ötödik helyen evezgetnek el a leintésig.
Troy el?re puha keveréket rakatott, csak Checa hozott hasonló döntést, a többiek mind a kemény gumi mellett voksoltak. Az ausztrál megérzi, hogy itt a pillanat eldönteni a játékot. 1’39’827-tel megfutja azt a kört, amivel Neukirchnernek meg Checának a második-harmadik hely marad csupán. A finálé már örömmotorozás, a kétszeres világbajnok megszerzi negyvenötödik részsikerét az SBK-ban, idei mérlege hét versenyb?l négy gy?zelem – ekkor…
A rend kedvéért: két körrel a kockás zászló el?tt Checa elmegy Neukirchner mellett, megszerzi az ‘ezüstöt’. Kiemelend? a cseh Jakus Smrz teljesítménye, aki a privát Ducatival hatodik, borzasztó kezdése ellenére. Az els? olyan idei verseny volt ez, amikor a Kawasakiknak volt keresnivalójuk a pályán, Laconi és Tamada is egész jól mentek, más kérdés, hogy a gumijaik a táv utolsó harmadára alaposan elfogytak.
Max Biaggi visszafogottan teljesít, tizedik a leintésnék. Rájárt a rúd az olaszokra egyébként is: Fabrizio az els? kanyarban sokat veszít, mikor Smrz-cel akad össze, aztán elesik (a második futamban aztán le is sérül, hétf?n m?tik, hasonló gonddal, mint nemrég Lorenzót) Lanzi el sem tudott indulni, mivel a pénteki edzésen könyékcsontját törte.
David Checa megsérült az els? futamban, nem tud felállni a második asseni menet rajtrácsára – ennyivel is beljebb van szegény Biaggi, akinek sorsán nem sokat változtat ez a nüansz. Tizenegyedikként rajtol és egy helyet veszítve ér célba, mintegy 21 másodperccel a gy?ztes mögött, azaz nagyságrendileg körönként egy szekundumot kap – pont, mint az id?mér?n. A legnagyobb kálvária és a legsetétebb krízis, amióta a Kalóz az SBK-ban versenyez. ‘Három nap alatt semmi sem változott. Gyenge kezdés, még gyengébb befejezés’ – szedi le a keresztvizet a pilótáról saját sajtója. ‘Nincs magyarázat erre a teljesítményre, én húztam neki, mégis lassú voltam, mindenki megel?zött. Felforgattuk az egész motort, de az sem segített.’
Kukkantsunk át a vidám oldalra. Hetvenötezer néz? követte a helyszínen a WSBK két versenyét, ez rekord Assenben. Bayliss úgy fordul el els?nek, mintha az valamiféle természeti törvény volna, majd libasorban Xaus, Haga és a három suzukis, Nieto, Kagayama és Neukirchner. Minden dicséretet megérdemel a németek reménysége, aki sérült – törött – bal vállal is odatette magát: néhány kör alatt felhozza magát harmadiknak. A nyolcadik fordulóban a fúriaként felzárkózó Kiyonari kénytelen kiállni némileg szokatlan technikai hiba miatt, a kormánylengés-csillapító mondta föl a szolgálatot.
Bayliss kivár, majd egy váratlan pillanatban ritmust vált. Haga megy vele. De leszakad-e, mint tette Kagayama az els? felvonásban? Nori-san keményebb dió lesz, a jelek szerint… a befutóig támadja riválisát, ami infaktrusközeli állapotot hoz létre arra a b? másfél percre sok szurkolónál és szakmabelinél. ‘Ilyen fáradt még sosem voltam verseny után’ – mondja a duplázó Bayliss a végén – ‘de tökéletes nap volt ez a mai, pole pozíció és kett?sgy?zelem! Köszönöm, Ducati!’
<
Checa a harmadik helyig jön fel Neukirchner, majd Xaus rovására. El?bbinek a tapadással voltak gondjai a verseny befejez? szakában, hispán kollégája agresszíven versenyezte végig a másodikat a Biaggiéval megegyez? 1098RS-sel.
Superbike, Holland Nagydíj: végeredmények
|
|
Els? verseny 1 T. Bayliss Ducati 1098 F08 Második verseny
1 T. Bayliss Ducati 1098 F08 Egyéni: az összetett Assen után 1. Bayliss 178 pont Gyártók: az összetett Assen után 1. Ducati 190 pont |
Legutóbbi hozzászólások