EST. 2002

Superbike, Assen: Guintoli az es?ben, majd Rea

Volt minden az asseni els? versenyen, mint a vitnyédi búcsúban: a holland pálya egyébként is ?rült futamoknak szokott helyszíne lenni, hát még így, es?vel. Sylvain Guintoli, az Effenbert Liberty Racing francia versenyz?je pályafutása els? futamgy?zelmét aratta az ‘egyenes kieséses’ asseni nyitányon a Ducati 1098R-rel.

Mögötte egy másik kellemes meglepetés: Davide Giugliano, ugyancsak Ducati, az altheás brigád. A ‘csapatkapitány’ és Hollandiába vb-éllovasként érkez? Checa mellett húzta be az utolsó lassítóban a motort Giugliano, aki végig okosan motorozott. Negyedik Biaggi az Apriliával, sikerült feltámadnia szép zárkózással – a dobogóról lemaradt, de csapattársát, Eugene Laverty-t maga mögött tartotta.

Kiválóan rajtolt Sykes a Kawával, Johnny Rea-vel a nyomában, majd Checa és Haslam forultak. Biaggi próbál elszakadni az üldöz?bolytól, de egyrészt a forgalom, másrészt néhány rontás miatt nem tud ellépni, 13. helyen közlekedik az elején. Laverty Checát, Davies Fabriziót el?zi, Melandri pedig Rea-t, és máris Sykest veszi célba. Checa és Smrz kergetik Laverty RSV4-ét, és közben egymást sem kímélik, végül az egészb?l Haslam jön ki a legjobban, mindenkit otthagyva. 

Kilenc körrel a vége el?tt jön az isteni közbeavatkozás: Sykes motorhibája és a rákezd? es? miatt bekövetkez? balesetsorozat, majd az azt követ? versenymegszakítás. Piros zászló és ‘wet race’ felirat, miközben az élen két gyári BMW és a két effenbertes Ducati állt. Camier az új felvezet? körben írja ki magát a viadalból, Rea pedig az élr?l dobja el a gy?zelmet, leutánozva Leon Haslamot és Ayrton Badovinit…

A második versenyen aztán jön Jonathan Rea a Hondával. Ahogy már az Assent felvezet? szerdai szösszenetünkben is írtuk, a 2012-es nagydíj el?tti négy futamból hármat Rea nyert meg a Ten Kate Hondáján. A csapat f?hadiszállása alig ötven kilométerre van a pályától, nagyon sok minden szólt mellettük. Rea gy?z, Guintoli pedig úgy látszik, kedvet kapott a motorversenyzéshez, második helyen intik le karrierje eddigi legjobban sikerült víkendjén. De ott vannak az RSV4-ek is, Laverty el?zi föl magát nagyon határozottan a pódiumra. Aztán a két gyári BMW-s, Melandi és Haslam, Tom Sykes el?tt, aki elhibázta a gumiválasztást a második versenyre, pedig féltávig vezetett.

Ayrton Badovininek szépségtapasz a hetedik hely, Max Biagginak pedig a nyolcadik egyet jelent azzal, hogy átveszi a vezetést a világbajnoki összetettben. Ehhez persze kellett a versenyt szintén elgumizó Checa 17. helyezése is. A különbség egyetlen pont, 92-91 arányban vezet a Kalóz, Sykes 79-en áll. Többen bosszút fogadtak a soron következ? fordulóra, melyet a motorsport egy másik szentélyében, a monzai Autodromo Nazionalén rendeznek két hét múlva. 

A Supersport versenyét frenetikus motorozással a szabadkártyával induló olasz Lorenzo Lanzi nyerte meg, aki Lukas Peseket helyettesítette a ProRace Honda csapatban – nyolc éve távolmaradója a WSS-nek és a 21. pozícióból rajtolt a talján. Az id?járás a hatszázasok versenyén is alaposan megkavarta a kártyákat, Sofouglu a második, Leonov a harmadik, sok a kicsúszás a nehéz körülmények közepette. Sajnos a magyarok is áldozatul esnek, Imi remek 6. rajthelyét követ?en 16., éppen nem pontszerz?, Balázs kiesik. (A csapat beszámolóját rövidesen közzétesszük.) A Supersport összetettjében Sofouglu és Foret 45-45 ponttal állnak az élen, Lowes 31, Parkes 29, Leonov 26 egységet gy?jtöttek a három idei futamon, Lanzi egyb?l a hatodik helyre lövi föl magát a vasárnapi huszonötössel.

A Team Toth beszámolója, nyilatkozatokkal: 

Szomorú nap volt ez a mai a Racing Team Toth csapata számára. Az id?jósok számítása bejött, hiszen szinte egész nap es? áztatta az asseni aszfaltcsíkot. A szeszélyes id?járás tehát jócskán befolyásolta a hollandiai nagydíjat. A Superbike géposztály futama még száraz aszfalton indult, majd a heves es? miatt új rajtra volt szükség. Emiatt a Supersport kategória startja b? fél órás csúszással kezd?dött. A 600 köbcentisek versenyén azonban nem volt kérdéses, hogy vizes pályán kell helyt állnia a 31 f?s mez?nynek. Sajnos a Racing Team Toth istállónak nem sikerült beváltania a várt reményeket. A reggeli warm up után még mindkét versenyz? bizakodóan nyilatkozott és mindkét pilóta Hondája jó formában volt. Tóth Imre csak két kört tett meg, mert elég bizonytalan volt a pálya, ezért nem akartak egy esetleges bukást kockáztatni. Továbbá a blokkcsere miatt a kilométerek számát sem akarták tovább növelni az Imolában használt motorblokkban.

„Igazából két körb?l állt a warm up-unk, de a motorommal minden rendben volt. Van benne er?, amivel fogom tudni tartani az iramot. Az id?járás nagy befolyással lesz a versenyre. Pont 13 órára mondanak es?t, bár én egy száraz versenynek jobban örülnék, mert akkor jobban lehetne „meccselgetni”. De úgy gondolom, hogy akkor sem leszünk bajban, ha végül víz lesz. Nagyon várom a versenyt!” – mondta Imi a bemelegítést követ?en. Németh Balázs kimagaslóan jól teljesített a warm up-on, a negyedik helyen intették le. „A pálya helyenként vízfoltos volt, de én száraz gumival mentem. A hátsó rugóstagon változtattunk egy kicsit, ami szerintem jobb lett, de majd a telemetria elemzése után kiderül, hogy igazam volt-e. Egyébként minden rendben volt, úgyhogy bizakodóan várom a versenyt!” – nyilatkozta Balázs.

A futam elég izgalmasan kezd?dött, hiszen Tóth Imi már a felvezet? körben veszélyes man?verre kényszerült Metcher bukása miatt. A sóderágyba kivezetett magyar pilóta szerencsére fel tudott sorakozni a rajthoz, ami jól is sikerült neki. Az els? körben, meg?rizve rajtpozícióját a 6. helyen haladt át a célvonalon.

„Ez a vizes verseny nem volt túl jó, mert már a rajt el?tt kivezettek a pályáról. Metcher esett el?ttem, ezért ki kellett vezetnem a Hondám a bukótértbe, ahonnan igyekeztem a legóvatosabban visszatérni, hogy a kuplungot ne égessem el. A rajtom nagyon jól sikerült és az els? kanyarokban is sikerült jól helyezkednem. Megvolt a kell? tapadás is az elején és minden jól m?ködött. Viszont az ötödik kört?l megsz?nt a ’traction control’ (kipörgés gátló) és innent?l csúsztam le. Ennek a lényege, hogy ha ráadom a gázt, akkor jobban ’összeül’ a motor, de ez ugye nem történt meg, emiatt 5-7 másodperccel rosszabbat köröztem. Igazán sajnálom, mert ez egy nagyon jó verseny lehetett volna, ott voltam az elejében, látótávolságra a dobogós helyezettekt?l. De ez van, most sem voltunk sajnos szerencsések. Viszont nem adom fel, Monza is nagy kedvencem, úgyhogy ott is hasonló rajtpozíciót célzunk meg, és remélem, hogy végre egy jó versenyt csinálhatunk! Bízom benne, hogy a technika ez alkalommal nem fog közbeszólni.”

 

Németh Balázs fantasztikus rajtot vett a 19. helyr?l, az els? körben már a 11-ként haladt át a célegyenesen. A második körre pedig sikerült utolérnie az akkor 7. helyen álló csapattársát, akit az ötödik körben – Imi motorjának meghibásodása miatt – meg is el?zött. A hetedik körben az élen álló Lowes bukásának köszönhet?en pedig már a hatodik helyen állt, mikor is egy sajnálatos bukást követ?en befejez?dött számára az asseni futam.

„A rajtom nagyon jól sikerült, bár eléggé összezárt el?ttem a mez?ny, ezért el kellett vennem a gázt. Az els? féktávon viszont sok pozíciót szereztem vissza. Ezután több versenyz?t is sikerült megel?znöm. Majd jobban elkezdett esni az es?, s?t még jég is esett! Ekkor már szerencsére nem voltam a ’s?r?jében’, de még így is sikerült megfognom pár pilótát. Cluzel hibáját kihasználva ?t is megel?ztem, de pár kanyar múlva sajnos a verseny, számomra befejez?dött. A kanyarbemenetelnél a motorom eleje elvesztette a tapadást, így kicsúsztam. Sajnálom, hogy így végz?dött az asseni futam, de ez az es?nek volt köszönhet?. Most a következ?, monzai fordulóra koncentrálok, ahol tavaly a 14. helyen végeztem. Remélem idén is sikerül megismételnem a pontszerzést Olaszországban!” – mondta Balázs a futamot követ?en.

Els? verseny, végeredmény

1. Sylvain Guintoli?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?18?38.395
2. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Ducati 1098R?18?41.028
3. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?18?41.426
4. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?18?42.322
5. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?18?42.769
6. Michel Fabrizio?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?18?49.754
7. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?19?04.807
8. Niccolň Canepa?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?19?15.957
9. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?19?28.291
10. Leandro Mercado?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?19?47.242
11. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?19?50.155
12. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?19?52.383
13. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?20?05.414
14. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?19?33.081
15. Mark Aitchison?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?19?45.779

Második verseny, végeredmény

1. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?36?45.936
2. Sylvain Guintoli?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?36?48.755
3. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?36?58.574
4. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?36?58.698
5. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?36?58.700
6. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?37?06.329
7. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?37?22.253
8. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?37?23.683
9. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Ducati 1098R?37?27.286
10. Michel Fabrizio?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?37?29.866
11. John Hopkins?(Crescent Fixi Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?37?43.451
12. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?38?18.529
13. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?38?19.512
14. Leon Camier?(Crescent Fixi Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?36?50.679
15. Leandro Mercado?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?36?51.166
16. Mark Aitchison?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?37?03.892
17. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?37?08.183

Supersport, végeredmény

1. Lorenzo Lanzi?(PRORACE)?Honda CBR600RR?42?56.376
2. Kenan Sofuoglu?(Kawasaki DeltaFin Lorenzini)?Kawasaki ZX-6R?43?08.430
3. Vladimir Leonov?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?43?10.836
4. Broc Parkes?(Ten Kate Racing Products)?Honda CBR600RR?43?20.260
5. Alex Baldolini?(Power Team by Suriano)?Triumph Daytona 675?43?43.439
6. Jules Cluzel?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?43?46.131
7. Andrea Antonelli?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?43?50.226
8. Twan Van Poppel?(TRG Motorsport)?Yamaha YZF R6?44?38.881
9. Roberto Tamburini?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?44?49.429
10. Stuart Voskamp?(Konvi Racing Team)?Suzuki GSX-R600?44?53.818
11. Romain Lanusse?(Kawasaki Intermoto Step)?Kawasaki ZX-6R?44?54.066
12. Thomas Caiani?(KUJA Racing)?Honda CBR600RR?44?59.931
13. Patrick Jacobsen?(Bogdanka Honda PTR)?Honda CBR600RR?43?04.739
14. Luca Marconi?(VFT Racing)?Yamaha YZF R6?43?10.371
15. Sheridan Morais?(Kawasaki DeltaFin Lorenzini)?Kawasaki ZX-6R?43?15.438
16. Imre Toth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?43?21.107

RT. Balazs Nemeth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?14?46.283

ugrás fel