Els? verseny
Egy Ducati fordul el els?ként, de nem a pole-ból indult Baylissé, hanem a fekete-fehér, 3-as rajtszámú: Max Biaggi. Az ausztrál azonban szorosan ott van, ahogyan a honfitárs és névrokon Corser is a Yamahával – utóbbi rákészül és el?z. Fabrizio, Nieto, Neukirchner, Haga, Kagayama, Kiyonari, Canepa és Checa a további sorrend a kezd? fordulóban. S?t: a második kör elején Corser átveszi a vezetést is, nyomában három Ducatival… eggyel kés?bb Biaggi visszaveszi az els? pozíciót, miközben Neukirchner megszerzi a negyedik helyet Fabrizio rovására, de Kiyonari is el?relép, hetedik már, Kagayama bánja. A pálya különböz? pontjain szinte egyid?ben esik Laconi, Smrz, David Checa, Lanzi és Xaus. Pörögnek az események.
Corser a negyedik körben visszaveszi a P1-et, a leggyorsabb a pályán ekkor a német Neukirchner, megérkezik a vezet? hármasra és be is veszi Bayliss várát, s rááll Biaggira. Fabrizio és Kiyonari is gyorsulnak, de a legizgalmasabb történések az élen folynak: Biaggi leel?zi Corsert, de ezzel még koránt sincs vége… szinte tartalékolva mennek, tanulmányozzák egymást, senki sem kísérli meg a szökést, így aztán a Fabrizio-Kiyonari páros sebesen csökkenti a lemaradást. Kiállni kényszerül Rolfo a 15. helyr?l motorhiba miatt: ez nem a Honda versenye.
Féltávnál Biaggi, Corser és Bayliss teljesen együtt, Neukirchner azonban képtelen tartani a lépést, talán a gumijai fogytak el a nagy felzárkózásban. A cél számára a védekezés az olasz-japán vszedelemmel szemben. Hátrébb Tamada el?zi Badovinit és szerzi meg a Kawasaki-háziverseny els?ségét: tizenhatodik pozíció, ez már több, mint csalódás. A tizenkettedik körben jön az új leosztás: Bayliss átveszi az els? helyet, Corser és Biaggi mögötte, Neukirchner elveszíti a csatát Fabrizióval, majd nem sokkal kés?bb Kiyonarival szemben. Eljött az igazság pillanata: Bayliss papa növeli a csapásszámot, igyekszik leszakítani Corsert, akit azért nem olyan egyszer?. Biaggit inkább, legalábbis ebben a szakaszban – a Kalóz lehet Fabrizióék következ? áldozata… s aztán beadja a derekát Corser is, négy körrel a leintés el?tt, míg kicsúszik Nieto, s átadja a hetedik helyet Hagának.
Bayliss megfutja a verseny leggyorsabb körét, el?nye 1’3-ra n?, Biaggi plusz három másodperccel harmadik, Fabrizio minden irányból támadja, Kiyonari pedig ott áll lesen, készen kihasználni a legapróbb hibát. Jó kis futam. Az utolsó kör sétagalopp Baylissnek, aki pályafutása során el?ször nyer Brnóban, Corser senkit?l sem zavartatva jön be másodiknak. A csata a dobogó harmadik fokáért megy: ‘Romulus és Remus’, a két római illet?ség? harcos feszül egymásnak, Michel belülre f?zi magát, Max kívülr?l visszavág, sorozatos egymásutánban. Fabrizio négy kanyarral a kockás zászló el?tt találja meg a rést a pajzson, el?z és esélyt sem hagy a kontrára. Kiyonari ötödik, a tapadási gondokkal küzd? Haga el?tt, Neukirchner alaposan visszaesik – hasonló problémák miatt.
Els? verseny, végeredmény
|
|
1 T. Bayliss Ducati 1098 F08 |
Második verseny
Ééés megint Bayliss! A verseny eleje mintha fénymásolata volna az els? futaménak, ugyanazokkal a f?h?sökkel az élbolyban: Bayliss, Corser, Biaggi, majd Fabrizio kapaszkodik. Aztán a két suzukis, Neukirchner és Kagayama, közéjük ékel?dve Xaus. Neukirchner fut egy gyorskört és feljön a vezet?kre, Corser el?zi Baylisst, Kiyonari veszettül jön fel, Laconi nagyot esik – kész csoda, hogy sértetlenül megúszta a cseh hétvégét épségben. Az újdonságot a Honda jelenti, amely visszanyerte önnön versenyképességét, és Kiyonari illetve Checa révén ott van a küzdelemben – a világot persze nem váltották meg, de ez így más hasonlított valamire, ahogyan a Ten Kate-kett?s elszakadt az üldöz?bolytól, hogy befogja az els?ket.
Corser vezet, Bayliss és Neukirchner cserélgetik a második-harmadik helyet, Biaggi ellen?rzése alatt tartja ?ket a negyedikr?l. Fabrizio ötödik mintegy másodpercnyi leszakadással, Kiyonari ott lohol a nyomában, aztán Checa. Akit a tizedik körben elveszítünk – a technika közbeszól, ennyit a versenyképességr?l. Haga tizedik és mérges, látszik a köridejein. Hét kör a végéig, a két Troy leszakítja Biaggit – fogjuk a gumikra, mondaná az ember könnyedén, de Max egy-két kanyarkombináció alatt ott van megint az ausztrálokon. Bayliss azonban tarthatatlan: megint ritmust vált, és otthagyja ellenfeleit, veszekedjenek kedvükre. Fabrizio is lerázza Kiyonariékat, de ezúttal esélyes-e vajon a dobogóra? Két másodperc a hátrány a harmadik helyezett mögött, három kör a hátralev? versenytáv…
… szinte hihetetlen, de sikerül neki. A lehetetlen küldetés alig több, mint egy kör alatt ott van Biaggiékon, akik id?közben helyet cseréltek. Kellett hozzá egy új pályarekord, természetszer?leg. Fantasztikus, de egy dolog gyorsnak lenni egyedül, megint egy dolog bef?zni két ilyen öreget… pedig Fabrizio hisz benne, és el?bb Corser ellenállását töri meg, aztán meg szinte evidens, hogy Biaggit is megel?zi: a Kalóz egyszer visszavág, de szélesen érkezik, s a kigyorsításon Michel a gy?ztes. Célvonal, Bayliss nyer, ember nincs Brünnben, aki megállíthatná, aztán a szenzációs 84-es, s így van meg a klasszikus egy-kett? a gyári Ducatinak.
Második verseny, végeredmény
|
|
1 T. Bayliss Ducati 1098 F08 |
Legutóbbi hozzászólások