EST. 2002

Superbike: Checa-dupla Imolában

Carlos Checa, a Ducati Althea címvéd?je magabiztosan nyeri (el?bb) az els? versenyt Imolában, a Superbike világbajnokság második idei nagydíján. Tökéletesnek mondható gy?zelem a spanyolé, aki kiválóan studírozza az ugyancsak kirobbanó formában lév? kawás Tom Sykes íveit, aztán mikor elérkezettnek látja az id?t, el?z. Majd jön a szokásos kotta: kiépíti el?nyét és magányosan abszolválja a versenytávot 25 pontért cserébe. Dobogón a BMW ezúttal Leon Haslam révén, Biaggit kellett lenyomni ezért a bronzért.

Jó színvonalú viaskodás folyik a pályán, eseményekben nincs hiány: az els? kanyarban Leon Camier száll ki, kiegyenesíti a pályát és nem tudja felállítani Suzukiját. A második körben az edzéseken remekl? Guintoli veszíti el az uralmat Ducatija felett, ami eltrafálja a vétlen Chaz Daviest – akinek rettenetesen balszerencsésen kezd?sik ez a szezon. Féltávra nagyjából kialakulnak az er?vonalak, az eleje félelmetes tempót diktál, Biaggi igyekszik tartani a harmadik helyet. A 12. körben Checa belülr?l el?zi Sykest, és innent?l már tudjuk a többit. Melandri a 16. helyr?l hozza fel magát hatodiknak. A végjátékban a dobogóért megy nagy csata: Haslam meccsel Biaggival és dönti el a maga javára kettejük csörtéjét.

A második versenyben aztán Checa újra nyerni tud, végképp feledtetve a Phillip Island-i ‘ballépést’. Kétséget sem hagy afel?l, hogy egészséges és remek formában van – és nemcsak ?, a Ducati is. Mert azért motor nélkül nehezen gy?zött volna ilyen lehengerl?en – a Santerno-parti technikás pályán nagyon élt a Duksi, jogosan jár a félszáz pont. A hétvége h?se azonban Sykes a Kawasakival – komolyan számolni kell a zöldekkel idén. Sokáig vezetett, jól ment, és bizony motor itt is van – végre nemcsak egy körön, hanem versenytávon is képes odacsapni a Ninja.

De szintén kétszer állhat dobogóra Leon Haslam, nemkevésbé megérdemelten. A BMW is jól megy, de még kevésbé ‘letisztult’, mint az ellenfelek paripái. Lecsúszik a dobogóról másodjára is Biaggi – próbálkozott, de hasztalan, az imolai pálya nem fekszik az Apriliának. Talán majd Assen.

Els? verseny, végeredmény

1. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?38?06.264
2. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?38?09.470
3. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?38?11.857
4. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?38?12.783
5. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?38?30.926
6. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?38?33.525
7. Joan Lascorz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?38?33.648
8. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?38?34.563
9. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?38?40.331
10. Niccolň Canepa?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?38?41.988
11. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?38?43.002
12. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?38?43.521
13. John Hopkins?(Crescent Fixi Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?38?56.682
14. Leandro Mercado?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?38?59.887
15. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?39?00.206
16. Brett McCormick?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?39?00.403
17. Mark Aitchison?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?39?04.208
18. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?39?12.497
19. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?38?08.075

Második verseny, végeredmény

1. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?37?57.571
2. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?37?59.506
3. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?38?00.540
4. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?38?00.917
5. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?38?16.496
6. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?38?18.751
7. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?38?18.963
8. Leon Camier?(Crescent Fixi Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?38?21.368
9. Joan Lascorz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?38?21.790
10. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?38?23.170
11. Sylvain Guintoli?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?38?23.347
12. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?38?23.575
13. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?38?28.743
14. Chaz Davies?(ParkinGO MTC Racing)?Aprilia RSV4 Factory?38?31.408
15. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?38?43.112
16. Brett McCormick?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?38?48.378
17. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?38?48.654
18. Mark Aitchison?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?38?55.404

Supersport: Egy Kawasaki és két Honda a dobogón – Foret 600-as Ninjája az els? helyen. Számunkra mégis sokkal érdekesebb a magyarok szereplése: Németh Balázs a 7. helyen ért célba, Tóth Imre pedig a 6. helyet veszítette el Imolában! (A csapat beszámolója.)

A szerencse bizony forgandó. Erre tökéletes bizonyítékul szolgált az imolai futam. Míg Tóth Imi az összes edzésen szárnyalt, addig Németh Balázs komoly technikai gondokkal küzdött. A mai futam pedig épp ellenkez?leg alakult, Imit hagyta cserben a motorja, míg Balázst a 9 VB pontot ér? 7. helyen intették le. Felemás érzésekkel ért véget tehát a Racing Team Toth számára 2012-es Supersport Világbajnokság második futama. Bár a mai napra némi csapadékot jósolt a meteorológia, az es? végül elkerülte az olaszországi aszfaltcsíkot. A reggeli bemelegítésen már látni lehetett, hogy mindkét fiú formában van. Tóth Iminél minden m?ködött, elégedetten nyilatkozott Hondájáról: „Igaz, csak 20 percet mentünk, de most végre minden rendben volt, jól m?ködött a motor, az elektronika és a kuplung is. Igaz a tapadás gyengébb volt, mert jóval h?vösebb az id?, mint az eddigi edzéseken és az aszfalt sem melegedett fel, mert nem sütött a nap. Ennek ellenére könnyedén tudtam tartani az iramot az élmez?nyben álló kawás Moraissal is. Szeretek szélr?l indulni és bízom a jó rajtban!” – reménykedett Imi a bemelegítés után.

Nos, a jó rajttal nem is volt gond, s?t! Imi rakétaként l?tt ki a piros lámpák elalvásakor és az els? kanyarban hét helyet javítva rajtpozícióján az 5. helyen fordult! Az els? körben mindössze egyetlen helyezést veszítve, Lowes, Morais, Cluzel, Sofuoglu és Foret után, a hatodikként haladt át a célvonalon. Ezen a ponton az egész magyar istálló és a futamot él?ben követ? szurkolók egy emberként tették keresztbe ujjaikat. Imi gyönyör?en hozta a körid?ket és hárította a szorosan mögötte haladó Ianuzzo-Parkes-Quarmby trió támadásait. A negyedik körben azonban három helyet veszítve a 9-ként haladt át a célegyenesen.

Ekkor még senki nem gondolta, hogy technikai problémával küzd a motoros, ám a hatodik kört?l rohamosan elkezdett lassulni és veszíteni helyezéséb?l. A kilencedik körben még az egy pontot jelent?, 15. helyen tartotta magát, de ez után kiállni kényszerült. „Nagyon jól kaptam el a rajtot és tényleg minden tökéletes volt, megvolt a ritmusom is, simán tudtam menni az élbollyal. Aztán a 6 körnél megint elkezdett csúszni a kuplungom és elkezdtem visszaesni. A végén már annyira kezelhetetlenné vált a CBR, hogy fel kellett adnom a versenyt. Most az STM-mel közösen próbáljuk megállapítani a kuplungcsúszás miértjét, remélem az idén nem lesz több ilyen problémám! Assen következik, ami az egyik kedvenc pályám és oda is ugyan ilyen elszántan fogok érkezni! A végeredményt?l eltekintve nagyon jól éreztem magam az egész hétvége alatt és mindenki láthatta, hogy képesek vagyunk az elejében menni! A technikai hiba most ezért is volt ennyire bosszantó.” – nyilatkozta Imi kissé csüggedten a futam után.

Németh Balázs a warm up-on a hetedik helyet szerezte meg, és bizakodóan várta a futamot. „ A beállításokon nem sokat változtattunk, csak a kipörgés-gátlón egy kicsit. Illetve kikapcsoltuk a rajtelektronikát, mert az edzéseken nem sikerült teljesen jól beállítani. A bemelegítés végén tehát e nélkül próbáltam meg kétszer a rajtolást, ami elég jól sikerült. Jóval h?vösebb az id?, mint tegnap, ami a gumiknak jót fog tenni, mert jobban fogják bírni a versenyt.” – mondta Balu a warm up-ot követ?en. Hogy Balázsnak jót tett-e a rajtelektronika kikapcsolása, azt már sosem fogjuk megtudni, tény viszont, hogy nem túl szerencsésen kapta el a startot. Az els? kanyarban a 17-nek fordult, amit a kör végére sikerült két hellyel javítania.

A kilencedik helyr?l rajtoló pilóta tehát komoly hátrányba került. Az els? három körben némi visszaesést mutatott, de nagy küzd? lévén nem adta fel és a rá jellemz? lendülettel körr?l-körre el?rébb jött. Két kiállítás is könnyítette a dolgát, hiszen Sufouglut és Scholzot is fekete zászlóval intették ki a versenyb?l. Balázs a 11. kört?l vérre men? küzdelmet folytatott a szintén Honda nyeregben versenyz? Antonellivel. Csatájukat percekig mutatta az Eurosport él? közvetítése. Balu h?siesen állta a sarat, pedig az olasz pilóta mindent elkövetett annak érdekében, hogy megel?zze. A 14. körben a harmadik helyen haladó Morais hibázott, így eggyel el?rébb juttatta a Németh-Antonelli kett?st. Az er?s támadás ellenére a leintésig Németh 2,4 másodperces el?nyt kovácsolt magának, megvédve ezzel a „hátsó fertályt” és meg?rizve a 7. helyezését.

„Szó mi szó, a rajtot eléggé elrontottam. A 17. helyre hátracsúszva pedig igen nagy tumultusban találtam magam. A nagy tülekedésben egy bukás is volt az utolsó sikánban, ahol mindenki hatalmasat fékezett. Nekem is rendesen bele kellett állítanom! Ez után picit lenyugodtak a többiek is. Leonovval egy darabig szépen feltartottuk egymást, mert egymás el?zgetésével voltunk elfoglalva és nem az el?rébb kerüléssel. A negyedik kört?l aztán ? meglépett, én pedig elkezdtem egyre feljebb jönni! Nagyon elégedett vagyok a 7. helyezéssel, a megszerzett 9 ponttal pedig a 12. helyen állok az összetett pontversenyben.” – mondta elégedetten Balázs. A csapat még holnap is Imolában marad, mert a futam utáni egy napos teszten vesznek részt a magyar istálló pilótái. 

Supersport, végeredmény

1- Fabien Foret – Kawasaki Intermoto Step – Kawasaki ZX-6R – 19 kör, 35’44.653
2- Sam Lowes – Bogdanka PTR Honda – Honda CBR 600RR – + 0.574
3- Ronan Quarmby – PTR Honda – Honda CBR 600RR – + 17.266
4- Roberto Tamburini – Team Lorini – Honda CBR 600RR – + 17.270
5- Vittorio Iannuzzo – Power Team by Suriano – Triumph Daytona 675 – + 22.953
6- Vladimir Leonov – Yakhnich Motorsport – Yamaha YZF R6 – + 25.509
7- Balazs Nemeth – Racing Team Toth – Honda CBR 600RR – + 30.042
8- Andrea Antonelli – Team Lorini – Honda CBR 600RR – + 32.429
9- Massimo Roccoli – Bike Service WTR Ten10 – Yamaha YZF R6 – + 37.894
10- Sheridan Morais – Kawasaki DeltaFin Lorenzini – Kawasaki ZX-6R – + 39.265
11- Alex Baldolini – Power Team by Suriano – Triumph Daytona 675 – + 46.848
12- Joshua Day – Team Go Eleven – Kawasaki ZX-6R – + 56.679
13- Romain Lanusse – Kawasaki Intermoto Step – Kawasaki ZX-6R – + 57.925
14- Luca Marconi – VFT Racing – Yamaha YZF R6 – + 1’04.381
15- Jed Metcher – RivaMoto Junior Team – Yamaha YZF R6 – + 1’11.922
16- Cristiano Erbacci – Yamaha YZF R6 – + 1’12.356
17- Martin Jessopp – Riders PTR Honda – Honda CBR 600RR – + 1’14.321
18- Lukas Pesek – ProRace – Honda CBR 600RR – + 1’20.799
19- Yves Polzer – Team MRC Austria – Yamaha YZF R6 – egy kör h.
20- Broc Parkes – Ten Kate Racing Products – Honda CBR 600RR – egy kör h.
21- Eduard Blokhin – RivaMoto – Yamaha YZF R6 – két kör h.

Gy?rfi Alen: „Óriási tehert?l szabadultam meg, fantasztikus ez az érzés.” A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je a tavalyi tanulóévet követ?en idén azonnal pontszerz?ként zárt az imolai idénynyitón. A bukásokkal, piros zászlóval tarkított izgalmas versenyen Alen a rajtpozíciójához képest három helyet javítva 12. lett, és négy pontot szerzett. Alen elégedett volt a szereplésével a technikai hibáktól is nehezített hétvégén, és abban reménykedik, hogy az április 22-i asseni versenyen hasonló teljesítményre lesz képes. (A csapat beszámolója.)

Végre megtört a jég, és a tavalyi, tanulásra szánt esztend?t követ?en rögtön pontszerz?ként zárta a 2012-es idénynyitót. Már az id?mér?n elért, eddigi legjobb rajtpozíciója, a 15. hely is abszolút feldobta a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?jét, aki a vasárnapi bemelegít? edzésen, a warm up-on is tartotta eddigi sebességét, és a 13. legjobb eredményt érte el. Gy?rfi Alen bizakodva várta a futam indítását. „Már a warm up alatt éreztem, hogy jól megy a motor, de a bemelegítésre feltett gumijaim kopottak voltak, így nem sikerült el?rébb végeznem. De már ekkor éreztem, ha nem jön közbe semmi a versenyen, és képes leszek a saját tempómat motorozni, akkor meglesz az els? ponton ebben a sorozatban” – elevenítette fel a reggeli tréning pillanatait a 22 éves motoros. 

A futam rajtát fantasztikusan kapta el Gy?rfi Alen, aki az els? kanyarban már a 12. helyen motorozott, és ahogy telt az id?, úgy közelített az el?tte haladó versenyz?höz. Azonban ekkor hatalmasat bukott az egyik olasz versenyz? – a motorja a célegyenesben háromfele tört –, és a versenybírák piros zászlóval megszakították a versenyt.

„Valóban jól rajtoltam, és a futam félbeszakítása el?tt már reális esélyem volt arra, hogy el?rébb lépjek. Sajnos az újraindításnál megint gondom támadt a kuplungommal, így azonnal visszaestem az utolsó helyre. A hátralév? öt körben sikerült visszaküzdenem magam a 12. helyre, és ezzel végre megszereztem els? pontjaimat a Superstock 1000-es sorozatban” – fogalmazott a végül 12. helyen záró, és ezzel négy pontot szerz? Gy?rfi Alen. Hazánk egyetlen gyorsasági motoros Európa-bajnoka – 125 köbcentis kategóriában szerezte még 2007-ben – azt azonban nagyon sajnálta, hogy az abroncsai sem bírták végig, így nem tudta teljes mértékben kimotorozni magából azt, ami benne és a Hondájában volt ezen a délel?ttön.

„Természetesen nagyon örülök az eredményemnek, hiszen óriási volt rajtam a teher. Most már tudom és érzem, hogy képes leszek megfelelni az elvárásoknak, azaz valamennyi futamon a középmez?ny els? felében haladva pontokat szerezni” – zárta az értékelését Gy?rfi Alen. Egy pillanatig sem akarta tagadni a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team tulajdonosa, hogy elégedett versenyz?je teljesítményével és elért eredményével.

„Nagyon boldog vagyok, hisz amióta ez a csapat összeállt, ezért dolgozott a nap minden percében. A tavalyi, tanulásra szánt év után az els? versenyen is lemérhet? volt a fejl?désünk. A csapat is összeért, hisz az el?jöv? technikai hibákon úrrá lett. Az újraindítás el?tt azt súgtam Alen fülébe, hogy emlékezzen az egy évvel ezel?tti monzai versenyre, amikor hasonló szituációban milyen fantasztikusan motorozott. Megtette, és hiba nélkül, a négy pontot ér? 12. helyre behozta a mez?ny legrégebbi technikáját. Ma még ünnepelünk, aztán holnaptól máris elkezdjük a felkészülést az asseni futamra” – jelentette ki Kelemen Krisztián.

Superstock, végeredmény

1. Sylvain Barrier?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?9?25.462
2. Loris Baz?(MRS)?Kawasaki ZX-10R?9?26.162
3. Eddi La Marra?(Barni Racing Team Italia)?Ducati 1199 Panigale?9?26.560
4. Markus Reiterberger?(Team Alpha Racing)?BMW S1000 RR?9?26.702
5. Bryan Staring?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?9?31.100
6. Fabio Massei?(EAB Ten Kate Junior Team)?Honda CBR1000RR?9?37.165
7. Kev Coghlan?(DMC Racing)?Ducati 1199 Panigale?9?38.541
8. Lorenzo Savadori?(Barni Racing Team Italia)?Ducati 1199 Panigale?9?38.672
9. Tomas Svitok?(SK Energy Racing Team)?Ducati 1098R?9?40.531
10. Andrzej Chmielewski?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?9?44.007
11. Federico Dittadi?(Team Riviera)?Aprilia RSV4 APRC?9?47.536
12. Alen Gyorfi?(MetalCom-Adrenalin H-Moto)?Honda CBR1000RR?9?48.302
13. Tiago Dias?(Team Dias)?Kawasaki ZX-10R?9?49.724
14. Philippe Thiriet?(Team Brazil by ASPI)?Kawasaki ZX-10R?9?53.527
15. Lorenzo Baroni?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?9?53.748

ugrás fel