Az angliai Donington Parkba látogatott május utolsó hétvégéjén a Superbike világbajnokság – legendás helyszín ez, ami mindig tartogat meglepetéseket, ráadásul mivel a WSBK legels? nagydíját is itt rendezték, a sorozat bölcs?jének is tekinthet?. 1988 április 3-án egy bizonyos Davide Tardozzi nev? úriember nyerte meg az els? versenyt, a GP500 1981-es világbajnoka, Marco Lucchinelli pedig a második felvonást húzta be a doningtoni aszfaltcsíkon, amely mintegy 800 méterrel volt rövidebb, mint a mostani pálya.
Az el?bb említett Tardozzin (Bimota) és Lucchinellin (Ducati) kívül ott volt az els? évad világbajnoka, Fred Merkel (Honda), az ezüstérmes Fabrizio Pirovano (Yamaha) is, a rajtrácsra negyvenen álltak fel. Nem volt még Superpole és a gy?zelemért 10 pont járt. Érdekesség, hogy az id?mér?n Doug Poulen érte el a legjobb id?t, de nem lehetett ott a versenyeken, mert Suzukija 756 köbcentis volt, szemben a maximálisan megengedett 750-es lökettérfogattal.
Mondani sem kell, hogy rengeteget fejl?dött a technika ’88 óta, változott a sorozat és maga a helyszínül szolgáló Donington Park is. 2013-ban egyértelm?en Tom Sykes és a Kawasaki Ninja volt az úr az angliai motorsport-szentélyben. Miután a két apriliás kolléga el?tt magabiztosan megszerezte az els? rajthelyet a szombati Superpole-on, vasárnap lényegében ugyanott folytatta tevékenységét: esélyt sem hagyott a többieknek az els? versenyen, rajt-cél gy?zelmet aratva a 23 körös távon.
Sykes háta mögött azért szépen folytak az események, rengeteg el?zéssel és a dobogóért való, késhegyre men? küzdelemmel. Ebb?l az öldöklésb?l megannyi fordulat és helycsere után végül Marco Melandri jött ki a legjobban, Macio megszerezte a második helyet, Sylvain Guintolit pedig harmadikként intették le az Apriliával. Rea negyedik a Hondával, pedig egészen féltávig keményen tartotta magát Sykes mögött, aztán viszont engednie kellett Melandriék nyomásának. A vezet? négyest követ?en hatalmas ?r, majd az üldöz?boly a kawás Loris Bazzal az ‘élen’. Az els? felvonás vesztesei a korán kies? suzukis Camier, a kilencedik Chaz Davies és a harmadik helyr?n rajtolt, de csak hetedikként beérkez? Laverty – de nem roptak örömtáncot a ducatisok sem, az alstare-os Badovini és Checa egymás nyomában értek célba a 11-12. helyen.
Els? verseny, végeredmény
1. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?34?10.881
2. Marco Melandri?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?34?13.260
3. Sylvain Guintoli?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?34?14.689
4. Jonathan Rea?(Pata Honda World Superbike)?Honda CBR1000RR?34?17.641
5. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?34?24.530
6. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Aprilia RSV4 Factory?34?26.432
7. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?34?28.334
8. Chaz Davies?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?34?30.019
9. Jules Cluzel?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?34?38.619
10. Michel Fabrizio?(Red Devils Roma)?Aprilia RSV4 Factory?34?41.698
11. Ayrton Badovini?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?34?42.492
12. Carlos Checa?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?34?42.697
13. Niccolň Canepa?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?34?42.811
14. Max Neukirchner?(MR-Racing)?Ducati 1199 Panigale R?34?53.906
15. Vittorio Iannuzzo?(Grillini Dentalmatic SBK)?BMW S1000 RR?35?40.992
RT. Federico Sandi?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?27?50.190
RT. Alexander Lundh?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?22?01.444
RT. Leon Camier?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?3?05.872
A második versenyen aztán feltette a pontot az i-re a Kawasaki frontembere: lényegében lemásolta az els? futamon mutatott lehengerl? motorozást, diadalmenetet bemutatva a hazai közönség el?tt. Azonnal kil? a rajt után, felépíti biztos el?nyét, amib?l nyolc másodpercnyit ?riz meg a leintésig. Miközben az üldöz?k természetesen ezúttal is ádáz harcot vívnak a helyezésekért.
Giugliano és Melandri igyekeztek borsot törni a két gyári apriliás, Guintoli és Laverty orra alá, akik azonban megvédték dobogós helyezéseiket. A francia különösebb er?lködés nélkül jöhetett be másodiknak, Laverty-nek ezúttal nehezebb dolga volt, hiszen Melandri nemcsak veszélyeztett, de féltáv után át is vette az írt?l a pódiumot ér? harmadik helyet. Más kérdés, hogy aztán a végjátékban egy pályakiegyenesítéssel odalettek Macio dobogós álmai, ráadásul még Giugliano is megel?zte.
Guintoli továbbra is vezeti a vb összetettjét 171 ponttal, mai kiváló duplázásával azonban Sykes 4 egységnyire közelítette meg a franciát. Nem mintha eddig unatkoztunk volna, de most kezd igazán érdekes lenni a bajnokság!
Második verseny, végeredmény
1. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?34?06.921
2. Sylvain Guintoli?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?34?14.956
3. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?34?17.659
4. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Aprilia RSV4 Factory?34?19.178
5. Marco Melandri?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?34?22.897
6. Chaz Davies?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?34?23.396
7. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?34?34.445
8. Niccolň Canepa?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?34?37.107
9. Jules Cluzel?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?34?37.422
10. Michel Fabrizio?(Red Devils Roma)?Aprilia RSV4 Factory?34?37.806
11. Jonathan Rea?(Pata Honda World Superbike)?Honda CBR1000RR?34?38.450
12. Max Neukirchner?(MR-Racing)?Ducati 1199 Panigale R?34?53.703
13. Leon Camier?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?35?01.430
14. Federico Sandi?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?35?12.710
15. Alexander Lundh?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?35?27.352
16. Vittorio Iannuzzo?(Grillini Dentalmatic SBK)?BMW S1000 RR?35?27.640
RT. Ayrton Badovini?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale R?27?21.324
Supersport
Megtört a jég! Talmácsi Gábor számára nehezen indult az idei világbajnoki szezon. Volt eddig számáraminden, bukás, komoly sérülés, operáció, balszerencse. Majd az ötödik versenyükhöz készül?dtek a hétvégén, mely pénteken rendkívül jól indult a Prorace Team számára. Talmácsi vizen uralta az els? id?mér?t, de szárazon még mindig érezhet? volt a lemaradásuk a legelejéhez képest.
A nap egyre er?sebben sütött, így a futam napjára lett a legjobb id?. A reggeli bemelegít? edzés is száraz pályán zajlott és sikerült finomítaniuk a Honda beállításain, mivel Talmácsi a 4. leggyorsabb id?t érte el.
Magyar id? szerint 14:30 órakor kezd?dött a verseny. 22 kör, azaz 88,506 km megtétele várt a Supersport kategória mez?nyére. Talmácsi a 18. helyr?l indult és lámpák szabad jelzése után próbált minél jobban helyezkedni. Két helyet sikerült nyernie a rajt után és végig keményen küzdött, hogy még feljebb zárkózzon és tartsa pozícióját a mögötte érkez?kkel szemben. A magyar motorost végül a 4 pontot ér? 12. helyen intette le a kockás zászló és ezzel Talmácsi is felkerült a pontszerz?k listájára.
A doningtoni versenyt Sam Lowes nyerte igen magabiztosan, mögötte Kenan Sofuoglu ért be másodiknak és Roberto Rolfo lett a harmadik, történelmi sikerhez juttatva az MV Agustát.
Talmácsi Gábor: Örülök a világbajnoki pontoknak, végre megtört a jég. Szárazon a motor beállításai még mindig nem az igazi és bár nem úgy viselkedett a Hondám, ahogy szerettem volna, nem oda fordult a kanyarokban, ahová szerettem volna, azért élveztem a versenyt. Sok munka vár még ránk, de bízok benne, hogy innent?l csak felfelé vezet az út számunkra.
Németh Balázs legközelebb a június 8-9-i hétvégén, a portugáliai Portimaoban gurul majd pályára, ahol reményei szerint sikerül majd számára az idei els? pontszerzés.
Németh Balázs: A tegnapi meetinget követ?en, a reggeli bemelegít? edzésen kipróbáltunk pár változtatást a Hondámon, azonban mivel rosszabb kört futottam, mint a második kvalifikáción, úgy döntöttünk, hogy visszatérünk az id?mér?n használt setuphoz. A verseny egy közepesen sikerült rajttal indult számomra, majd egy nagyobb bolyban találtam magam, ahol megkezd?dtek az oda-vissza el?zgetések. A pozícióharcok miatt viszonylag hamar elkezdett szétszakadni a mez?ny, így ezt követ?en arra törekedtem, hogy minél jobb köröket motorozva a lehet? legjobb helyen fejezzem be a viadalt. Tulajdonképpen elégedett és csalódott sem vagyok, mivel bár kilenc helyet javítottam a rajtpozíciómon, pontot nem tudtam szerezni, valamint úgy érzem, hogy maradt még tartalék a motorban. Pozitívum, hogy péntek óta nem esett az es?, aminek köszönhet?en szombaton és ma is a száraz beállításokon tudtunk dolgozni. Egy es?s versenyen talán több esélyünk lett volna a pontszerzésre, azonban nem eshet egész évben, így száraz körülmények között kell megpróbálni javulni. Most már a soron következ?, portimaoi nagydíjra koncentrálunk, ahol remélhet?leg nem lesz annyira váltakozó az id?járás, mint Doningtonban volt. Nem probléma, ha netán egész hétvégén esik majd Portugáliában, mint ahogyan az sem, ha végig szárazon megyünk, vagyis az id?járás szempontjából egyedül az állandóság lenne fontos. Remélem, hogy a szezon hatodik futamán sikerül majd el?rébb lépnünk és idén el?ször pontot szerezhetek.
1 S. LOWES GBR Yakhnich Motorsport Yamaha YZF R6 22 1?30.927
2 K. SOFUOGLU TUR MAHI Racing Team India Kawasaki ZX-6R 22 +11.105
3 R. ROLFO ITA ParkinGo MV Agusta Corse MV Agusta F3 675 22 +14.528
4 L. ZANETTI ITA Pata Honda World Supersport Honda CBR600RR 22 +19.999
5 L. SCASSA ITA Kawasaki Intermoto Ponyexpres Kawasaki ZX-6R 22 +20.120
6 J. KENNEDY IRL Rivamoto Honda CBR600RR 22 +20.385
7 S. MORAIS RSA PTR Honda Honda CBR600RR 22 +24.324
8 A. ANTONELLI ITA Team Goeleven Kawasaki ZX-6R 22 +27.395
9 F. FORET FRA MAHI Racing Team India Kawasaki ZX-6R 22 +28.153
10 G. RICHARDS AUS Smiths Triumph Triumph Daytona 675 22 +28.264
11 9 6 V. IVANOV RUS Kawasaki DMC-Lorenzini Team Kawasaki ZX-6R 22 +28.487
12 G. TALMACSI HUN Prorace Honda CBR600RR 22 +29.041
13 R. DE ROSA ITA Team Lorini Honda CBR600RR 22 +29.648
14 R. RUSSO ITA Puccetti Racing Kawasaki Kawasaki ZX-6R 22 +32.602
15 A. BALDOLINI ITA Suriano Racing Team Suzuki GSX-R600 22 +38.965
16 V. LEONOV RUS Yakhnich Motorsport Yamaha YZF R6 22 +39.309
17 M. SCHOLTZ RSA Suriano Racing Team Suzuki GSX-R600 22 +39.636
18 L. MARCONI ITA PTR Honda Honda CBR600RR 22 +42.771
19 B. MCCONNELL AUS Smiths Triumph Triumph Daytona 675 22 +45.886
20 M. VD MARK NED Pata Honda World Supersport Honda CBR600RR 22 +53.730
21 F. MARINO FRA Kawasaki Intermoto Ponyexpres Kawasaki ZX-6R 22 +59.720
22 B. NEMETH HUN Complus SMS Racing Honda CBR600RR 22 +1?15.823
23 A. SCHACHT DEN Racing Team Toth Honda CBR600RR 22 +1?15.996
24 M. CARR AUS AARK Racing Triumph 675 R 22 1?16.263 +1?33.835
25 R. CECCHINI ITA Team Lorini Honda CBR600RR 22 +1?16.428
26 I. TOTH HUN Racing Team Toth Honda CBR600RR 22 +1?18.350
27 T. COVEŃA NED Nito Racing Kawasaki ZX-6R 21 +1 Lap
Kiestek
NC N. CALERO PEREZ ESP Honda PTR Honda CBR600RR
RET M. ROCCOLI ITA Team Pata by Martini Yamaha YZF R6
RET M. DAVIES AUS Team Honda PTR Honda CBR600RR
RET K. COGHLAN GBR Kawasaki DMC-Lorenzini Team Kawasaki ZX-6R
RET E. BLOKHIN RUS Rivamoto Honda CBR600RR
RET D. LINORTNER AUT Team Honda PTR Honda CBR600RR
RET S. HORNSEY GBR RLR Motorsports Suzuki GSX-R600
RET Y. POLZER AUT Team MRC Austria Honda CBR600RR
RET C. IDDON GBR ParkinGo MV Agusta Corse MV Agusta F3 675
Legutóbbi hozzászólások