Visszatér az Öreg Kontinensre a Superbike világbajnokság, miután négy komoly csatán már túlvan a sorozat – két futamot Ausztráliában, kett?t Katarban nyomtak le a fiúk. A harmadik Nagydíj helyszíne a Ricardo Tormo pálya, Valenciában, ahol csatlakoznak a ‘nagyokhoz’ a 600-as és az 1000-es superstockosok is.
A bajnokság összképe és az összetett állása egy kissé faramuci, mert bár Ben Spies négy versenyb?l hármat megnyert az idén, mégsem ? vezeti a tabellát – tízpontos hátrányt jegyez a Ducati Xerox gyári japánjától, Nori-Nitro-Haga-santól. Az ex-amás, bemutatkozó idényét tölt? (és a vb-helyszíneket Playstationnel tanuló) Yamaha-vitéz meggy?z? fölénnyel hozta az összes meccset – a balul sikerült ausztráliai nyitófutam óta. Ennyit számít egy hiba! Ennek a hétvégének azonban az álmoskönyv szerint Haga az esélyese, hiszen egyik kedvenc pályája Valencia, háromszor hagyta el gy?ztesen a katlant, többször állt dobogón. De mit lehet tudni. Spies az el?zést célozza meg, afel?l nincs kétségünk.
Persze a harc nemcsak kettejük dolga lesz. A többiekt?l elnyúló duóra igyekszik tapadni Max Biaggi, Max Neukirchner, Carlos Checa, az Aprilia, a Suzuki illetve a Honda képviseletében. Milyen szép is a sokszín?ség! Fantasztikus idén a Superbike. Az újonc Aprilia remekül kezdte a szezont, a kezdeti (ausztráliai) problémák részben megoldódtak, részben meg fognak oldódni a tavaszi szünetben a csapat szerint. A hamamatsui négyhengerest?l egy cseppet többet vártak az elemz?k, eddig egyszer álltak dobogón, de messzemen? következtetéseket még nem vonhatunk le – nagyon az elején vagyunk még.
Érdemes lesz szemmel tartani a hazaiakat, Xaust és Checát, de cseppet sem volna meglep?, ha a titkos esélyes közül a dörzsölt Corser, a mindenáron bizonyítani akaró Fabrizio vagy az új jövevény Hopkins vágná ki a rezet. A MotoGP-s indulási jogát drámai körülmények között elveszít? Hopper a Honda Stiggy CBR1000RR-én indulhat el, Roby Rolfótól kellett elbúcsúznunk, hogy motorja legyen a kaliforniainak. Aki a héten tesztelt, a hétvégén pedig megmutathatja: képes a történtek után meglepetést okozni.
A Valenciai Nagydíjon lép érvénybe az az új szabályozás, miszerint a pénteki szabadedzések 12:45-kor kezd?dnek az SBK-soknak, az id?mér?kre negyed ött?l kerül sor. A többi kategóriában egyetlen turnus dönt majd a rajthelyezésekr?l.
És egy érdekesség a végére: a pályacsúcs Neil Hodgson nevéhez f?z?dik, aki 2003-ban (!) 1’35’007-nél állította meg a stoppert. Motorja egy Ducati 999F03 volt. Led?l-e?
Legutóbbi hozzászólások