Alap motor, alap gumik, privát csapat. A tavaly még gyári színekben viaskodó Lorenzo Lanzi ebben az új valóságban is megtalálta a helyét, és képes volt – ahogy az olasz sajtó mediálta – az újjászületésre. A Losail pályán, a távoli Katarban, ahol a 2008-as szezon majd elkezd?dik, Lanzi a többieknek esélyt sem hagyva nyerte meg a felkészülési teszt els? napját. Max Biaggi nem hozta azt a formáját, mint korábban Phillip Islanden, 1098RS-nyeregben való debütálásakor. A két sivatagi nap összesítése szerint Lanzi 1’59’4-es, míg Mad Max kerek 2’00’0-ás legjobb körrel végzett, utóbbit a csapattárs Ruben Xaus is maga mögé utasította, és nem is olyan kevéssel.
Lanzi teljesítménye viszont villámcsapás volt a derült égb?l. A huszonhat éves olasz karrierje papíron leszállóágba került, miután a Xerox idént?l nem tart igényt szolgálataira. Nem váltotta meg a világot. A Doha melletti aszfaltcsíkon diktált tempója viszont pokoli volt: nemcsak egy körön ment jól, de egymás után puffogtatta az 1’59’-4-eket. Ne feledjük: úgy, hogy az els? napok résztvev?i, a ‘privátok’ nem kapták meg a Pirelli új fejlesztés? borításait. Lanzi és Biaggi is az Akrapovic tuningját alkalmazta a teszten, jelent?s különbség azonban, hogy Max motorját – ahogy ? monta – tönkrevágta a változtatás, így a rendelkezésre álló id? nagy része t?zoltással telt. Nem értették azt sem, hogy a pocsék menetteljesítmény a rossz gumik vagy a motor hiányos beállításai miatt jelentkezik. ‘Jöv? héten innen folytatjuk, hát, egy kicsit összezavarodtam’ – mondta a Kalóz. Mentségére legyen mondva, a tavalyi suzukis el?szezont is így intézte Katarban, aztán mi lett a vége… ‘Igen, de idén keményebb lesz.’
Xaus viszont egy tizedre közelítette meg Lanzit. ‘Ahogy feltettük a jó gumit, egycsapásra megoldódott minden gondunk. Optimista vagyok’. Ahogy az a honfitárs és nagy visszatér? Gregorio Lavilla is: 1’59’5-öt volt képes menni egy 2007-es Hondával. Checa novemberben ugyanezzel a motorral 1’59’0-nál állította meg a stoppert.
Mély gödörben a Kawasaki. Groteszkbe ill? baleset borzolta a kedélyeket a boxban, melynek során a rendelkezésre álló négy evolúciós motor közül három tönrement. A motorokat tartalmazó láda leesett a targoncáról, egyetlen blokkot sikerült megmenteni, a többi hengerfejei megsérültek. Ilyen a mesében nincs. Így aztán a Virginio Ferraritól id? el?tt búcsút vett PSG-1 kénytelen volt az els? lépcs?s er?forrásokat beszerelni, amivel rengeteg id? ment el, amellett meg értelme sem volt sok. Az id?eredményekr?l ne is beszéljünk. A DFX csapat bemutatta új szerzeményeit, Muggeridge-t és Russel Hollandot, akik ’07-es és ’08-as CBR-ek fleett diszponálnak, fejenként eggyel-eggyel. ‘Csak tessék odafigyelni Hollandra’ – mondta Sergio Bertocchi csapatmenedzser, akit pár hete vett alkalmazásba a csapat. ‘Az internetr?l szedtük össze, szerintünk ? lesz az évad meglepetése.’
Ha már itt tartunk, a Supersport osztályban a jelek szerint nem csak amolyan üde színfolt lesz a Triumph. A héromhengeres 675-ös Daytona sokadszor adta tanújelét versenyképességének az el?szezon során: alaposan megtréfálhatja a négyes 600-asokat. A stockból felt?nt Mark Aitchinson remekül érti a dolgát, bár Parkes és az R6 tavaly novemberi 2’01’9-e még távol van.
A privátok után aztán eljött a gyáriak els? tesztnapja, megérkezett a Yamaha Motor Italia és a Ducati Xerox alakulat a Keletre. Haga rögtön be is kezdett: 1’59’2-vel nyitott, de csapattársa, a szintén sok csatát látott Troy Corser mindössze egy tizeddel maradt le Nitro Nori idejét?l. Harmadik a szintén ausztrál Troy, Mr. Bayliss a Ducatival, aki viszont hét tizedet kap Hagától a nyitányon. Michel Fabriziónál így is gyorsabb, nem is kevéssel. Zárónapjához érkezett a PSG-1-esek agóniája: Makoto Tamada végül három tizeddel megverte Regis Laconit… Folyt. köv.
|
|
Superbike (privátok)
Supersport 1. Aitchison (Aus-Triumph) 2’03”1 Superbike, gyáriak, els? nap 1. Noriyuki Haga (Yamaha) 1.59.2 |
Legutóbbi hozzászólások