EST. 2002

Superbike: túl egy fölösleges kiránduláson

Kis túlzással azt is mondhatnánk, a Superbike és Supersport csapatainak legnagyobb része azzal is jobban járt volna, ha a portimaói tesztelésre szánt keretösszeget fogja, és az els? kaszinóban felteszi a feketére. Vagy éppen a pirosra. Majdnem fölösleges kiruccanás volt a portugáliai, ahol a három napból egyedül az els?n uralkodtak úgy-ahogy optimális körülmények, akkor sem végig. Szinte senki nem tért haza megelégedéssel a versenyz?k és a csapatok közül – egyedüliként talán a Pirelli mondhatja el magáról, hogy sikerült el?rébb lépnie az es?- és intermediate gumik menetpróbájával.

Marco Melandri, aki tulajdonképpen az edzéslehet?séget kereste, szintén tudott haladni, mert viszontagságosan bár, de azért tudott tréningezni az R1-essel. Akik bevállalták a vizes menést, szintén pozitív kicsengés? nyilatkozatot adtak le a végs? értékelésnél, de alighanem ?k is jobban örültek volna egy végig napos, száraz id?nek. Sykes és Lascorz, a Kawasaki legénysége voltak ilyenek, ?k rendre ott is voltak az id?tábla elejében. A három nap összesített leggyorsabb körét a cseh Jakub Smrz jegyezte, aki még a nyitányon, a szerdai délutáni turnusban, száraz pályán érte el az 1’43’503-at az újonnan életre hívott Liberty Racing sör-dizájnos Ducati 1198-asával.

A többiek számára azonban egyértelm?en negatív a mérleg. A csapatok abban bízva költöztették felszereléseiket Portimaóba, hogy ez talán az egyetlen hely Európában, ahol megfelel?en lehet januárban készülni a bajnoki rajtra. Ehhez képest aggasztóan keveset tudtak motorozni a versenyz?k, a fejlesztésekkel szinte semennyire nem sikerült haladni, rengeteg pénzt és id?t fecséreltek el. Azok a sztahanovisták, akik szinte egymaguk köröztek az impozáns luzitán pályán, sokkal inkább magukat és az izmaikat készítették fel a szezonkezdetre, mint motorjaikat vagy futóm?veiket.

‘Még sosem láttam ennyire felszabadultnak Jakubot’ – mondta Marinelli mérnök úr, a Ducati SBK-s sportvezet?je. ‘Van négy motivált pilótánk és alattuk egy üt?képes csomag. Ez mindenképpen jó jel. Smrz mellett Guintoli is remek benyomást tett rám, mindig is tetszett, mint pilóta, de Berger ugyancsak ügyesnek t?nik, roppant elszánt. Checáról pedig kár szaporítani a szót, mindannyian tudjuk, milyen képességekkel rendelkezik. Egy ducatis sikerekben gazdag évadot várok a srácoktól.’

Rea és Laverty, a két yamahás profi módjára igyekeztek a maximumot kihozni a helyzetb?l, ha már így alakult. Az ír szemmel láthatóan átmentette tavalyi jó formáját az újévre. Ha Melandri is teljes érték? harcos lesz, márpedig nagyon azon van, ragyogó csapatuk lehet a hangvillásoknak.

A címvéd?t, Max Biaggit keveset lehetett látni a pályán Portimaóban. Részben betudható ez egy teljesen abszurd Monte Carlói kirándulásnak (az apriliásokat egy Piaggio-sajtóeseményre reptették, hiszen a pr nagyon fontos dolog), amivel sikerült agyoncsapni az egész tesztet, hiszen amíg frakkban-cilinderben mosolygott, addig volt úgy-ahogy t?rhet? az id? a pályán. Utána megjöttek a fellegek, és már végképp semmi értelme nem volt nyeregbe ülni. Biaggi kiegyensúlyozottnak t?nik, er?t sugároz magából, negyven évesen az ismétlésre készül.

A Supersport ugyancsak világos iránymutatások nélkül hagyta el az Algarve pályát, hasonlóképpen az ezresek mez?nyéhez, a hatszázasok is szenvedtek az id?járástól. Az els? napon lehetett menni, a másodikon ömlött az es?, a harmadikon pedig a gyors záporokat napsütés követte ugyan, de a pálya nem volt képes felszáradni, a h?mérséklet pedig végig alacsony maradt.

A Honda Parkalgar csapat hazai pályán motorozhatott (a gárda f?nöke, Paulo Pineiro egyben a portimaói ring tulajdonosa is), ennek megfelel?en a három nap legjobb körét az ? CBR-ükkel az angol Sam Lowes érte el (1’45’845) a két kawás, Salom és Parkes el?tt. Ezek az id?k persze semmir?l nem árulkodnak, hiszen általában a háromnapos tesztek els? napján futott köröket nagyságrendekkel megjavítják a résztvev?k, ami itt nem történhetett meg. Egyedül az ausztrál Mitchell Pirotta (Kuja Racing) tudott a harmadik napon gyorsabb lenni, mint az els? kett?n, de számára ez a 18. összesített helynél nem jelent jobbat. Az utolsó nap délutánján, nehéz körülmények között Broc Parkes ment a legjobban Ellison, Lundh és Tamburini el?tt.

A bajnoki rajt el?tt csak benyomásaink lehetnek tehát az er?viszonyokról. Ha tippelni kéne, Salom, Lowes és Foret a favoritok, de a Triumphról Yamahára váltó Scassa és Davies is beléphetnek a képbe. De mindez csak fecsegés, a dolgok úgyis Ausztráliában – majd az azt követ? vb-fordulókon – d?lnek el.

Portimaó, id?eredmények
 

Superbike – a három nap összesítése

1 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1’43.503
2 4 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’43.676
3 58 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 1’43.707
4 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 1’43.770
5 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’43.789
6 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1’43.840
7 84 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 1’43.879
8 50 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 1’44.369
9 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1’44.446
10 17 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1’44.752
11 52 Toseland J. (GBR) BMW S1000 RR 1’44.764
12 41 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 1’44.857
13 111 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR 1’44.885
14 121 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 1’44.886
15 33 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 1’45.461
16 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 1’45.678

Supersport – a három nap összesítése

1 11 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 1’45.845
2 44 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1’45.931
3 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX-6R 1’46.316
4 99 Foret F. (FRA) Honda CBR600RR 1’46.415
5 7 Davies C. (GBR) Yamaha YZF R6 1’46.594
6 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 1’47.259
7 77 Ellison J. (GBR) Honda CBR600RR 1’47.281
8 9 Scassa L. (ITA) Yamaha YZF R6 1’47.365
9 21 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 1’47.852
10 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1’47.941
11 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 1’48.146
12 60 Ivanov V. (UKR) Honda CBR600RR 1’48.585
13 28 Szkopek P. (POL) Honda CBR600RR 1’49.357
14 25 Jerman M. (SLO) Triumph Daytona 675 1’49.408
15 8 Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1’49.933
16 22 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 1’50.203
17 87 Marconi L. (ITA) Yamaha YZF R6 1’52.261
18 19 Pirotta M. (AUS) Honda CBR600RR 1’53.635
19 29 Yurchenko V. (RUS) Yamaha YZF R6 1’54.711
20 73 Pozdneev O. (RUS) Yamaha YZF R6 1’55.480
21 24 Blokhin E. (RUS) Yamaha YZF R6 1’56.208

 

ugrás fel