EST. 2002

SuperKatana vagy GSR1000?


Csupasz, sportos, ezres kéne? Nézzük: a Kawasakinak ott a Z1000, a Hondának a CB1000R, a Yamahának az FZ1, a Triumph (kvázi a kategória feltalálója) a csudajó Speed Triple-t kínálja, az olaszosoknak pedig ott az Aprilia Tuono és a Ducati Streetfighter, hogy csak az alapvetéseket említsük. Mind sportos, mind szép és mind izmos, a Suzukinak ellenben semmije sincs ezer köb körül, ami megdobogtathatná a kicsit vagányabb literes vasban gondolkodó potenciális vásárló szívét. Megérett hát az id? egy ezres GSR-re, vagy netán a Katanát támasztanák fel?

A Suzuki kínálata rendkívül szerteágazó és sokoldalú, mégsem képes mindenki megtalálni benne a pont neki valót. Ezer köbcenti körül nincs egyetlen olyan széleskormányosuk sem, amit feltétel nélkül lehetne imádni a sportos utcai motorosnak. Mert a B-King sokaknak túl hatalmas, túl „gyúrós”, a rettenet is könnyedén végigfut az ember hátán ha félnél tovább tekeri a gázkart, ráadásul egyesek – sokak – szerint olyan rusnya is, mint egy pokémonnak öltözött gigantikus csótány. A GSF1250 Bandit egy rendkívüli motorkerékpár, egy igazi mindenes túlél?, de minden, csak nem csúcstechnika és nem sportos. Egy szétüthetetlen igásló, de nem pont arra való, hogy szerpentint támadjunk vele könyörtelenül.

Az olasz motorrajzoló, Oberdan Bezzi ilyennek képzelne el egy, a legfrissebb GSX-R1000 technikájára épül? csupasz Suzukit. SuperKatanája h? a már a nyolcvanas években is igazi future classic-nak kikáltott (és valóban azzá is váló) GS Katana vonalaihoz, ami nem is lenne baj, hiszen amúgy is javában tombol a retró mindenkinél, sorra ébrednek fel hosszúra nyúlt téli álmukból a régi nagy nevek, miért ne térhetne hát vissza a Katana is?

Ha igaz, már nem kell sokat várnunk, még év vége el?tt kiderülhet, hogy pontosan mi sül jelenleg Hamamatsu boszorkánykonyhájában. És ha szerencsések vagyunk, talán egy igazi, a régi Katanához hasonló motor-ikon születésének lehetünk majd tanúi…

ugrás fel