EST. 2002

Supersport, Katar: Laverty nyeri a versenyt

Végre egy új nevet köszönthetünk a WSS futamgy?ztesei között: Eugene Laverty-nek sikerült behúznia élete els? húszpontosát a katari versenyen a 600-asok mez?nyében. A mindössze huszonkét éves motoros a Ten Kate favoritjait, a Pitt-Sofouglu duót utasította maga mögé, akik minden erejüket mozgósították, hogy a végjátékban övék legyen a gy?zelem. Ezúttal nem sikerült – a siker a portugál Parkalgar csapaté lett így. Laverty eddigi legnagyobb sikere egy dobogós hely volt a tavalyi vallelungai nagydíjon, ahol a francia Foret-t helyettesítette a gyári Yamahán. Az R6-ossal ezúttal a végig remekül versenyz? Cal Crutchlow a pódium harmadik helyéig jutott: sikerült beékel?dnie a Honda-tengerbe, és kiszorítani a két hete Ausztráliában nagyvonalúan nyer? Kenan Sofouglut az els? háromból.

Eugene Laverty

A gy?ztes négyest?l kissé leszakadva, mintegy öt másodperces hátránnyal újra csak két CBR: Harmsé és Lagrive-é. A dánnal és a franciával volt csatában Haitchison is a Honda-Altheán, de az ausztrál esett a hatodik körben. Visszaállt, és végül tizenötödik helyen célba is tudott érni egy pontért.

Az látszik két világbajnoki verseny után, hogy a CBR600RR-ek uralják a sorozatot (az egy szem Crutchlow kivételével), sem a Suzuki, sem a Kawasaki, sem a Triumph nincs pariban az aranyszárnyasokkal. Veneman tizedik a GSX-R-rel több, mint tizenkét másodperces lemaradást elszenvedve, Lascorz tizenharmadik a ZX-6R nyergében, a legjobb ellenfél McCoy a Triumphon, aki borzasztóan elrontja a rajtját, aztán a hetedik pozícióig verekszi fel magát (több, mint kilenc mp pluszt jegyezve a gy?ztest?l). Biztató jel, hogy az ausztrál 2’03-on belüli köröket teljesített a futam alatt, vagyis úgy ment, mint a leggyorsabbak.

Laverty, Pitt és Crutchlow

A vb összetettjét katari második helyével Pitt vezeti (40 pont), két egységgel el?zi meg Sofouglut (38), néggyel Laverty-t (36). Az els? nem-hondás a sorban Crutchlow (29) a negyedik helyen.

A végeredmény

1. Laverty (Honda) 37’06”285

2. Pitt (Honda) + 0”063

3. Crutchlow (Yamaha) 0”625

4. Sofuoglu (Honda) 0”711

5. Harms (Honda) 5”200

6. Lagrive (Honda) 5”233

7. McCoy (Triumph) 9”538

8. Roccoli (Honda) 9”551

9. West (Honda) 9”616

10. Veneman (Suzuki) 12”159

11. Pirro (Yamaha) 15”044

12. Praia (Honda) 17”611

13. Lascorz (Kawasaki) 17”701

14. Vizziello (Honda) 18”897

15. Aitchison (Honda) 35”382

16. Dell’Omo (Honda) 35”701

17. Vos (Honda) 36”239

18. Holland (Honda) 36”406

19. Nannelli (Triumph) 40”548

20. Pradita (Yamaha) 58”948

21. Guerra (Yamaha) 1’01”386

22. Lai (Honda) 1’18”036

23. Geromini (Suzuki) 1’22”281

ugrás fel