Brookes áll az élre az els? menetnyi adok-kapok után, nyomában Parkes és Foret. A Triumph már az els? körben elveszíti McCoy-t, aki bukik, az angol márka legjobb képvisel?je tehát megint csak marad Aitchison a tizenkettedik pozícióban. Aki nagy vonatozást, egymáshoz szorosan tapadó motorokat, azaz a klasszikus monzai m?sort várta, annak csalatkoznia kellett: nagyjából a negyedik fordulóra már kialakultak az er?viszonyok a pályán (ekkorra Magda Attila már kiszállt a versenyb?l, a második körben esett ki): Parkes óriási tempót diktálva vezet, miután megel?zi – de le nem szakítja – Brookes kollégát. Foret +1’2-vel harmadik, a negyedik helyen közleked? Harmsnak már majdnem három szekundum a hátránya, az üldöz?ket Pitt vezeti föl. Lascorz, a bajnokság éllovasa tizenharmadik.
Aztán jön a meglepetés: Fabien Foret rákapcsol, és hamarosan fölhozza magát Brookes mögé, nagyvonalú el?zést mutat be, és jöhet a csapattárs Parkes. Pitt is el?relép egyet eközben, mindazonáltal a mez?nyben nincs sok történés. A kilencedik körben a francia felteszi az i-re a pontot, sikeresen támadja Parkest, és megfutja az új monzai körrekordot a hatszázasok kategóriájában. Megállíthatatlan. Parkes kizökken a ritmusból, mert nem kell neki két kör, hogy a második helyet is elveszítse Brookesszal szemben. A negyedik pozícióért komoly csata bontakozik ki négy k?keményen rakkoló pilóta között: Pitt, Harms, Roccoli és Jones azok, akiknek nyomában Lagrive esik rá az ívekre, minimális lemaradással.
Az utolsó körben Foret stabilan vezet, t?le senki nem veheti el a gy?zelmet. Brookes nincs támadási helyzetben, b?ven egy másodperc fölötti a rés, ami kettejüket elválasztja. Ugyanezzel a nyugalommal kereskedhet Parkes a harmadik helyen, így a közönség figyelmét érthet?en a háta mögötti harc köti le: ezt egy b?dületes befutóban Pitt húzza be. Aitchison a tizenegyedik helyre hozza a Triumphot, Talmácsi Gerg? teljesíti a távot, 27.-ként a célban.
Az alapvet? gond, a gyengébb motorer? (mintegy 20 LE mínusz az élmen?khöz mérve) sajnos látványosan kiütközött a gyors olasz pályán, de az asseni Holland GP kihagyása sem tett jót a versenyz?knek. A csapat további fejlesztéseket tervez a motorokon, hogy üt?képesebbé váljanak az elkövetkezend? futamokra, olvashatjuk az alakulat sajtóközleményében. Íme a magyarok nyilatkozatai:
#15 Talmácsi Gerg? – 27. helyezett – „Nem túl sikeres hétvégét zártunk. Az els? napon sem muzsikált valami fényesen a motorom, majd az id?mér?n mért eredményemet törölték, mivel elmulasztották a gumimatrica felragasztását a szerel?im. Szombaton, fékpadon kalibráltak a motoromon, amivel 4 lóer?t nyertünk, ám sajnos összesen még így is el vagyunk maradva a többi csapattól. Reménykedtem, hogy es?s futam lesz, és akkor esetleg felvehetem a harcot a többiekkel, de az id?járás sajnos nem kedvezett. A warm up-on a versenygumimat teszteltük és a leglágyabb keverék mellett döntöttünk. A gumi jó lett volna, a rajtom is jó volt, de ez egy nagyon gyors pálya hosszú egyenesekkel, így er? nélkül nem tudtam beleszólni a versenybe, nem tudtam tartani a rajttal kiharcolt helyem. Eléggé csalódott vagyok, mert mind fizikailag, mind mentálisan nagyon sokat készültem erre a futamra.”
#72 Magda Attila – kiesett – „Összegezve a hétvégét, én sem tudok mást mondani, mint azt, hogy fejlesztenünk kell. Ezen a pályán sem volt tapasztalom, els? nap még csak tapogatóztunk a beállítások terén. Másnapra az én motorom is ’fel lett húzva’ a fékpadon, de még így sem volt az igazi. Nagyon jól rajtoltam, több mint 10 helyet ugrottam el?re az els? körben 9 hellyel el?rébb voltam, mint a rajtpozícióm. Azonban nem tartott sokáig ez az öröm, hiszen a második körben De Angelis nagyon inkorrekt módon próbált megel?zni és kilökött, így a sóderágyban végeztem. Nekem semmi, a motoromnak pedig szerencsére nem sok baja esett.”
Monza, Supersport, végeredmény
|
|
1 F. Foret Yamaha YZF-R6 |
Legutóbbi hozzászólások