EST. 2002

Supersport, Monza: Foret ellenállhatatlan

Brookes áll az élre az els? menetnyi adok-kapok után, nyomában Parkes és Foret. A Triumph már az els? körben elveszíti McCoy-t, aki bukik, az angol márka legjobb képvisel?je tehát megint csak marad Aitchison a tizenkettedik pozícióban. Aki nagy vonatozást, egymáshoz szorosan tapadó motorokat, azaz a klasszikus monzai m?sort várta, annak csalatkoznia kellett: nagyjából a negyedik fordulóra már kialakultak az er?viszonyok a pályán (ekkorra Magda Attila már kiszállt a versenyb?l, a második körben esett ki): Parkes óriási tempót diktálva vezet, miután megel?zi – de le nem szakítja – Brookes kollégát. Foret +1’2-vel harmadik, a negyedik helyen közleked? Harmsnak már majdnem három szekundum a hátránya, az üldöz?ket Pitt vezeti föl. Lascorz, a bajnokság éllovasa tizenharmadik.

Aztán jön a meglepetés: Fabien Foret rákapcsol, és hamarosan fölhozza magát Brookes mögé, nagyvonalú el?zést mutat be, és jöhet a csapattárs Parkes. Pitt is el?relép egyet eközben, mindazonáltal a mez?nyben nincs sok történés. A kilencedik körben a francia felteszi az i-re a pontot, sikeresen támadja Parkest, és megfutja az új monzai körrekordot a hatszázasok kategóriájában. Megállíthatatlan. Parkes kizökken a ritmusból, mert nem kell neki két kör, hogy a második helyet is elveszítse Brookesszal szemben. A negyedik pozícióért komoly csata bontakozik ki négy k?keményen rakkoló pilóta között: Pitt, Harms, Roccoli és Jones azok, akiknek nyomában Lagrive esik rá az ívekre, minimális lemaradással.

Az utolsó körben Foret stabilan vezet, t?le senki nem veheti el a gy?zelmet. Brookes nincs támadási helyzetben, b?ven egy másodperc fölötti a rés, ami kettejüket elválasztja. Ugyanezzel a nyugalommal kereskedhet Parkes a harmadik helyen, így a közönség figyelmét érthet?en a háta mögötti harc köti le: ezt egy b?dületes befutóban Pitt húzza be. Aitchison a tizenegyedik helyre hozza a Triumphot, Talmácsi Gerg? teljesíti a távot, 27.-ként a célban.

Az alapvet? gond, a gyengébb motorer? (mintegy 20 LE mínusz az élmen?khöz mérve) sajnos látványosan kiütközött a gyors olasz pályán, de az asseni Holland GP kihagyása sem tett jót a versenyz?knek. A csapat további fejlesztéseket tervez a motorokon, hogy üt?képesebbé váljanak az elkövetkezend? futamokra, olvashatjuk az alakulat sajtóközleményében. Íme a magyarok nyilatkozatai:

#15 Talmácsi Gerg? – 27. helyezett – „Nem túl sikeres hétvégét zártunk. Az els? napon sem muzsikált valami fényesen a motorom, majd az id?mér?n mért eredményemet törölték, mivel elmulasztották a gumimatrica felragasztását a szerel?im. Szombaton, fékpadon kalibráltak a motoromon, amivel 4 lóer?t nyertünk, ám sajnos összesen még így is el vagyunk maradva a többi csapattól. Reménykedtem, hogy es?s futam lesz, és akkor esetleg felvehetem a harcot a többiekkel, de az id?járás sajnos nem kedvezett. A warm up-on a versenygumimat teszteltük és a leglágyabb keverék mellett döntöttünk. A gumi jó lett volna, a rajtom is jó volt, de ez egy nagyon gyors pálya hosszú egyenesekkel, így er? nélkül nem tudtam beleszólni a versenybe, nem tudtam tartani a rajttal kiharcolt helyem. Eléggé csalódott vagyok, mert mind fizikailag, mind mentálisan nagyon sokat készültem erre a futamra.”

#72 Magda Attila – kiesett – „Összegezve a hétvégét, én sem tudok mást mondani, mint azt, hogy fejlesztenünk kell. Ezen a pályán sem volt tapasztalom, els? nap még csak tapogatóztunk a beállítások terén. Másnapra az én motorom is ’fel lett húzva’ a fékpadon, de még így sem volt az igazi. Nagyon jól rajtoltam, több mint 10 helyet ugrottam el?re az els? körben 9 hellyel el?rébb voltam, mint a rajtpozícióm. Azonban nem tartott sokáig ez az öröm, hiszen a második körben De Angelis nagyon inkorrekt módon próbált megel?zni és kilökött, így a sóderágyban végeztem. Nekem semmi, a motoromnak pedig szerencsére nem sok baja esett.”

Monza, Supersport, végeredmény

1 F. Foret Yamaha YZF-R6
2 J. Brookes Honda CBR600RR +1.199
3 B. Parkes Yamaha YZF-R6 6.736
4 A. Pitt Honda CBR600RR 11.398
5 R.Harms Honda CBR600RR 11.477
6 C. Jones Honda CBR600RR 11.716
7 M.Roccoli Yamaha YZF-R6 11.757
8 M.Lagrive Honda CBR600RR 12.186
9 J. Lascorz Honda CBR600RR 14.847
10 A. Rodriguez Yamaha YZF-R6 15.175
11 M.Aitchison Triumph 675 21.256
12 C. Migliorati Kawasaki ZX-6R 24.899
13 G.Nannelli Honda CBR600RR 25.077
14 V. Kallio Honda CBR600RR 25.160
15 K. Fujiwara Kawasaki ZX-6R 26.429
16 D.Salom Yamaha YZF-R6 46.152
17 D. Van Keymeulen Suzuki GSX-R600 46.160
18 M.Giansanti Honda CBR600RR 46.192
19 D. Dell’omo Honda CBR600RR 46.264
20 K. Coghlan Honda CBR600RR 46.327
21 I. Clementi Triumph 675 46.509
22 S. Barragan Honda CBR600RR 57.599
23 G.Leblanc Honda CBR600RR 58.057
24 W.De Angelis Honda CBR600RR 58.415
25 L. Alfonsi Honda CBR600RR 1’11.614
26 L. Nedog Honda CBR600RR 1’19.957
27 G.Talmacsi Honda CBR600RR 1’19.985

ugrás fel