EST. 2002

Supersportban gondolkodik a BMW?

A BMW új fába vágja a fejszéjét a hírek szerint: a Rotax-szal közösen egy Supersport-kategóriás országúti modell fejlesztésér?l lehet hallani. Egyes források már konkréten a blokk méretét és hengereinek számát is tudni vélik: 800 köbcentis er?forrásról tudósítanak, amelynek semmi köze nem lenne a többször beharangozott MotoGP-háromhengereshez, amelyenek prototípusán a müncheni központú, egykori ferraris m?szaki vezet? Mauro Forghieri által igazgatott Oral Engineering közrem?ködésével hoznak tet? alá éppen, és 2007-ben terveznek (verseny)pályára állítani.

K75 a kilencvenes évek elejér?l: soros három henger

Az Ausztriában gyártandó er?forrás teljes egészében új projekt. Magát a ‘országúti sportmotort’ csupasz és felidomzott változatban is piacra bocsájtják majd, ahogy idén a K1200 S-sel és R-rel is történt – csakhogy ebben az esetben nem egy már meglév? és bevált blokkot alakítanának át és szerelnék az új járm?be, hanem a ‘nulláról’ építenék meg a motort. A BMW kínálatában jelenleg nincsen közepes-nagy henger?rtartalmú országúti- és supersport modellek: a szándék ennek az ?rnek a betöltése lehet.

Vázlat, anno 1985

A léc mindenesetre elég magasan van: a WSS világsorozatban is versenyz? japánok egyértelm?en uralják a kategóriát, de az új Triumph Daytona 675 és a Ducati 749 is közvetlen konkurensnek tekinthet?. A BMW és az Aprilia megújította ipari együttm?ködését, tehát elképzelhet?, hogy a motorkerékpárok gyártására Olaszországban kerülne sor, de ez még tényleg a jöv? zenéje.

ugrás fel