Néhány év alatt a tajvani székhelyű Gogoro komoly piaci potenciálra tett szert hazájában. A cég pár éve robbant be a köztudatba, egy olyan rendszer kiépítésének tervével, melynek lényege, hogy az elektromos robogókban a töltőállomáson nem töltik a felhasználok a telepet, hanem cserélik.
Taipeiben, Tajvan fővárosában annyira sikeres a modell, hogy jelenleg 1500 ilyen berendezés működik, a napi telepek cseréjének száma elérte a 100.000 darabot. Ez azt jelenti, hogy a fővárosban 1 km-en belül találunk töltő állomást.
Gogoro nagy problémája azonban a mérete, hiába van meg az architektúrája és a saját eszközei, világszinten nehéz egyetlen cégnek felépítenie a rendszert. Így egyértelmű, hogy partnerségre törekednek, melynek első nagy ismert neve a Yamaha volt idén nyáron. Most a Suzuki is lépett, és partnerségi szerződést ajánlott a TaiLing Motoron keresztül. A cég a Suzuki tajvani partnere és több robogó gyártója az ázsiai piacon. A most be vezetett e-Ready robogó akkumulátora már kompatibilis a Gogoro töltési rendszerével.
A hír azért is érdekes, mert a Kymco is hasonlü rendszert fejlesztett és telepít Ionex néven. Szerencsére az európai piac is ébredezni látszik, a Coupch, amely a Bosch csoporthoz tartozik, nagyobb városokban elektromos robogó kölcsönzési hálózatokat indít a Gogoro platformjára. Talán hamarosan Budapesten is megjelenhet az igencsak praktikus és olcsó rendszer.
Legutóbbi hozzászólások