Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres
A GSX-S1000 után érthető lépés volt a Suzukitól, hogy beszáll a 750-es kategóriájú naked motorok harcába. A nagy testvér esetében nekem a burkolt verzió jobban tetszett mint a csupasz bár elvben szinte semmi különbség nincs köztük, mégis könnyedebb vezetési élményt nyújtott az idomos modell.
Kinézetre megegyezik a nagy testvérrel, csak itt minden fekete
Aki sokat tesztel előbb utóbb munkának tekinti a motorok tesztelését és csak annyit megy egy motorral, ami a feladat elvégzéséhez szükséges. A GSX-S750 azonban annyira otthonos volt, hogy nem Budapest felé fordultam 500 méter megtétele utá,n hanem Tatát vettem célba némi kanyargós utat keresve.
Bőséges hely és megfelelő szélvédelem
Az első meglepetés akkor ért mikor erősebben akartam kigyorsítani a körforgalomnál, de a motor úgy durrogott mintha gond lenne a gyújtással és a növekvő teljesítmény mellett nem adna elég üzemanyagot. Félre álltam és ellenőriztem a műszerfalat de a gyújtástérképet nem lehet állítani, azonban a kipörgésgátló változtatja a befecskendezést és így hármas fokozatban amiben elhoztam lehetetlen komolyabb gázt kicsikarni a blokkból. Kettes fokozatra kapcsolva már teljesen használható menetteljesítmények állnak a rendelkezésünkre.
Fat Bar kormány, átlatható műszerfal és három állásban kapcsolható TC
Nem találkoztam még hasonló rendszerrel, pedig az egyik legötletesebb fejlesztés az utóbbi időben. Értékelhető extra ha egy motoron van „MODE” kapcsoló és tudjuk a teljesítményt mi magunk is állítani. Azt figyeltem meg, hogy egy idő után nem változtatok a beállításon mert vagy beértem a városba, vagy szemerkélő esőben motorozom, így a TC-t az időjárásnak megfelelően állítom. Ez egy nagyon jó kombináció, ha a vezető úgy érzi jobb lenne óvatosabban gurulni akkor változtat a TC beállításain és a motor automatikusan elveszi a teljesítményt amit amúgy sem tudunk kihasználni egy érzékenyebb kipörgésgátló beállítás mellett. Az 1. mód sportmotorozásra szolgál, minimális beavatkozással; a 2. mód a tipikus útviszonyok közötti ideális egyensúlyt biztosítja; a 3. mód maximális tapadásszabályozást biztosít a kedvezőtlen körülmények közötti motorozáshoz.
A volt élsportoló még visszafogva is komoly tartalékkal és nyomatékkal rendelkezik
A Suzuki egyértelműen olcsóbb verziónak szánja a 750-es modellt. Ahogy a nagy testvérnél itt is a nyomatékos 2005-ös erőforrás került elő a Suzuki készletből ami szerintem ismét jó döntés volt. Az eredeti 148 lóerőből 114 maradt de az erőforrás hangolása tökéletesen megfelel egy csupasz motor vezetési stílusának. A rövid váltó áttételekkel és a kényelmes de mégis sportos üléspozícióval akár a világból is kimotorozhatunk jó ritmusban. A váltó első 5 fokozata rövid míg a hatodik hosszú maradt a megfelelő végsebesség miatt. A kigyorsításoknál jól lehet hallani az újratervezett levegőszűrőház által keltett szívó hangot. ( levegőt három optimalizált nyíláson át szívja be)
A rövid váltó és a nyomatékos motor stresszmentes kanyarodást kinál de a sportos Bridgestone gumikat érdemes melegíteni a keményebb igénybevétel elött
Tatabánya előtt elfordultunk Esztergom irányába és a kanyargós útszakaszon azonnal örök barátságot kötöttem a GSX-S750-el. Pontosan ezt hiányoltam az 1000-es verzióból! A könnyed naked érzést. Olyan lazán gyorsít ki és kezesen fekszik kanyarról kanyarra, hogy az ember legszívesebben oda vissza motorozna egész nap. Van nála gyorsabb és jobban felszerelt motor a piacon de ennek a motorkategóriának pont a könnyed de nyomatékos vezetés a lényege. Általában fél óra után elegem lesz a fotózásból és az oda vissza motorozásból de most bő két órát motoroztam.
A 310 mm tárcsák radiális féknyereggel és ABS-el kombinálva kiváló fékhatást biztosítanak
A fékrendszer területén nem spóroltak a Suzukinál, a Nissin radiális féknyereg a ABS-el kombinálva tökéletesen ellátja a feladatát és a 310mm-es margaréta tárcsa még jól is mutat. A hátsó fék ereje is példás, végig tudtam vele dolgozni és komoly terhelés mellett sem puhul fel.
A fogyasztói ára pont annyira alacsony amennyire a tömege magas a konkurensekhez képest
A váz és a lengővilla nem a nagy testvértől származik így anyaga sem alumínium hanem acél. Vezetéstechnikailag utcán ennek nem éreztem hátrányát de tömegben hozzá tesz pár kilót a motor súlyához. A 213 kg-os tömeg nem mondható épp kevésnek a konkurens Japán motorokkal szemben sem. A mostani 700 ccm körüli nakedek tömegea piacon 200 kg alatt tud már maradni. A Ducati 829 szárazon 179,5 kg de a Yamaha MT-09 is megelégszik 188 kg-al. Igaz ezek a motorok érezhetően drágább árcédulát is viselnek mint a Suzuki aki árban jelenleg a piac egyik legkönnyedebb vétele a maga 2.699.000 forintos árával.
Autópályán jój jön a hosszú hatodik sebesség
A megjelenés teljesen rendben van, szép kerekek és mozgalmas de még európai szemmel is élvezhető design. A lábtartók, a karok és a hátsó lábtartó is fekete szinterbe burkolózik.
Az erőforrást körbe öleli egy vázmerevítő amiből érdemes lett volna egy kis fejlesztéssel egy gyári bukósínt létrehozni. Ha elől összekötik az erőforrás elött és kívülre egy külön cserélhető sínt terveznek egy esésnél komoly védelmet nyújthatna. Talán majd egy kiegészítőket gyártó cég alkot valami hasonlót.
Városban is jól teljesít a nyomatékos erőforrás, az alapjárat asszisztens pedig még a kezdőket is segíti a könnyed elindulásban
Cserébe viszont kapunk alapjárat asszisztens aminek köszönhetően induláskor képtelenség lefulladni, így ha valaki első motornak szeretné a GSX-S750-et akkor lefulladástól nem kell tartania. Azért kezdők a TC-t rakják egyből kettes fokozatba, biztos ami biztos.
Összefoglalva a Suzuki nem fogja felszántani az egyébként is élénk naked piacot a GSXS-750-el, nincs benne semmi kiugró viszont mindent jól teljesít és rendkívül kezes. Az erőforrás jó ötlet volt, erős, megbízható, jól fogyaszt és még lefojtva is sportos élményt nyújt. A TC által vezérelt gyújtástérkép nagyon jó ötlet és jól is működik míg a rövid váltóval és a Bridgestone S21-es sport gumikkal igaz élmény a kanyargós utakon motorozni.
A megjelenés egyedi és bőséges teret enged a vezetőnek ami hosszútávon fontos szempont ahogy a szélvédelem is tökéletesen elegendő gyorsabb autópályás szakaszokon.
Legutóbbi hozzászólások