EST. 2002

Suzuki Burgman 125: Bevásárló kosár

Szöveg: Benk? Zsolt Fotó: motorinfo.hu

Az ezres gixer után idén ez a második Suzuki, amit tesztelhettem. A MotoGP közvetítések szüneteiben elég gyakran lehet látni ennek a kis Burgman-ek reklámját, amibe Del Piero nyugiban közlekedik, és focizik a parkban. Na ez a motor pont arra való! Na meg egy kicsit csajos is. A hatalmasnak éppen nem mondható teljesítménnyel és a hatalmas csomagtérrel jól elboldogulhat az asszonyka egy-egy bevásárlás alkalmával.

Katt a képre a videó letöltéséhez (.wmv, 50 MB)

 

Budaörsr?l az autópályán keresztül a Budapestre vezetett az els? utam a 125-ös Suzukival, ami az ismerkedésünkre nem éppen vetett jó fényt a lassúsága miatt. Úgy gondoltam, hogy jobb lett volna, ha a régi 70-es út felé vettem volna az irányt, amíg fel nem gyorsult 80 fölé. Ott viszont nem várt módon egy kicsit élénkebbnek mutatkozott a gyorsulása. Ennek megörültem, mert ha ezt a tempót lehet vele tartani, akkor egész élvezetes a közlekedés a kicsikével. A gyorsulása viszont, a kis polskis fénykoromat juttatták eszembe.

Ezért megpróbáltam egy kicsit n?i szemmel szemügyre venni, mert ez inkább a lányok közlekedési eszköze lehet.

Küls?

A csinos idomok alatt hatalmas rakteret lehet találni, ami a legszembet?n?bb ismertet?jele ennek a kis Burgmannak. A másik jellegzetessége a többi burgonyához képest a fölfelé csúcsosodó els? lámpa, ami egy cápát idéz. A hatalmas plexi h?vös id?ben nagyon jól jöhet, hiszen nagyon jól eltereli a menetszelet a vezet?r?l, ám most ez a kis menetszél igen jól jött volna a h?ségriadó idején.

Suzuki Burgman 125

A plexi alatt található m?szerfal is belép? szint?, semmi felesleges dolgot nem tartalmaz, csak az éppen nélkülözhetetlen adatokat szolgáltatja. Ezek a h?t?víz h?mérsékletét, a kilométerórát és a benzinszintjelz? adatait szolgáltatják. Van még egy kis digitális óra is a fordulatszámmér?n belül, amir?l a napi kilométer és a pontos id?t lehet leolvasni. A kormányszarv elég magasan van, de a kezel?szervek nagyon jól kézre esnek.

Suzuki Burgman 125

A kormányra szerelték a tükröket is, amik elég szélesen vannak ahhoz, hogy jól lássuk bennük a mögöttünk lév? forgalmat. Ami nagy segítség lehet még egy lánynak, az az, hogy a napi vásárlásból hazafelé nem kell hátizsákot cipelniük, mert rengeteg csomagot képes elnyelni a rettenetesen széles ülés alatti tárolóhely, amiben két zárt sisakot is egymás mellé lehet rakni. S?t van még egy nagyobb keszty?tartó és kis tároló rekesz is a kormány alatt.

Az utolsó szempont, ami miatt lányos titulust kaphat még, azt az alacsony ülésmagasságának köszönheti, amit?l a kistermet? asszonykáknak könnyebben leér a lábuk a talajra.

Motor/váltó:

A 12 lóer?s motor nem egy izompacsirta, de a mindennapos kisvárosi közlekedésre kiválóan alkalmas. Alacsony fogyasztás mellett (kb. 3-4 Liter között) lehet vele pöfögni, ennek viszont az az ára, hogy a gyorsulástól nem fog az alkarunk egy kicsit sem megnyúlni.

Egyébként kiegyensúlyozottan m?ködött mindvégig a kis 125 köbcentis er?forrás. A h?tésér?l egy hatalmas vízh?t? gondoskodik, ami a nagy forróságban is jól megállta a helyét. A röpsúlyos váltó egy kicsit a leger?sebb tartomány alatt tartja a motor fordulatát, amit?l a gyorsulás nem 100%-os, de a végsebesség közelében megmutatkoznak a jól elrejtett tartalékok. Ez a tulajdonság az élettartamban viszont biztosan jól fog jelentkezni.

Váz/futóm?:

A hagyományos teleszkópvillával és 13-as kerékkel megáldott els? futóm?vet els?re úgy éreztem, hogy kissé nehézkes és kicsit bizonytalan, mert a kanyar bejáratoknál elkezdi tolni az elejét a kanyar küls? íve felé. Ez megszokást igényel.

Amat?r vélemény
 

Sok reklámfilmet rendeztem-vágtam már életemben, de még egyik sem volt annyira objektív és pontos a hirdetett termék megjelenítését illet?en, mint az új Burgman reklámok Alessandro Del Pieroval. És ez rendkívül becsülend? abban a világban, amiben szinte kötelez? hazudni.
De miben is áll ez az ?szinteség? Ha valaki nem látta volna a reklámokat a MotoGP közvetítések idegesít? megszakításaként, annak itt a link. (A legjellemz?bb klip persze nincs fönt.)

http://www.youtube.com/watch?v=YXlw07NNOQc
http://www.youtube.com/watch?v=GtPWoSpvEsA

Ami kimaradt: Alessandro Del Piero gondtalanul suhan a Burgmanjával és fütyürészik közben. Ez 100% pontosággal leírja azt, amit ett?l a motortól várhatunk. A gép kényelmes, könnyen vezethet?, nem igazán er?s, de a nyugodt haladáshoz pont megfelel. Viszont Del Piero nem túl magas kb. 175 cm. Ez a méret az ideális a motorhoz. Del Piero egy elismert csatár az olasz futballban. Ennél fogva valószín?leg nem zavarják az ütések (rúgások), amik érik. Az olasz véd?k vannak olyan kegyetlenek, mint a magyar utak. Szóval az a futóm?, ami sima aszfalton pontos és kezes, Magyarországon pattogós és kényelmetlen. Nálunk csak a legjobb futóm? az, ami eléri a megfelel? szintet. A Burgmané csak egyszer?en jó, ami sajnos nálunk kevés.

Az egyik reklámban a focista nyugodtan labdázgat egy parkban. Ez megint csak abszolút ?szinte jelenet, mert akkora csomagtartója van a robogónak, hogy a sisak mellett egy focilabda is simán belefér.
Ez a gép nem motorbuziknak, hanem a nyugodt, gazdaságos közlekedést el?nyben részesít?knek való. Del Piero a focipályán valószín?leg kiéli minden agresszivitását és adrenalin-szomját, így az utakra egy nyugodt, udvarias és vidám sof?rt kap a Burgonya. Hát nem ez a fontos?

Pacsorasz Viktor, filmes kolléga véleményét olvashattátok

Kimentem vele a Kakucsringre is, hogy rendesen ki tudjam motorozni a határait. Ezek mellett az ideális körülmények mellett, simán le lehetet odáig dönteni, hogy a motor alját burkoló idom leér, mindenféle megcsúszás nélkül. No azért túl nagy kanyarsebességre nem kell számítani itt sem és az utcán sem. Ez nem arra van kitalálva. A hátulja nagyon stabil, annak ellenére, hogy az csak 12 colos keréken gurul. Ez a kett?sség nem nagyon kedvez az egyensúlynak.

Fék:

Nagyon biztonságos!!! A dual rendszernek köszönhet?en hihetetlenül rövid féktávokat lehet venni. Az els? féknyeregben három dugattyú található, amib?l kett?t az els? fékkar mozgat, a harmadikat pedig a hátsó. Ez természetesen a hátsókereket is lassítja, így a fékhatás nagyon er?s. Nagyon rövid id? alatt, biztonságosan meg lehet állítani a kis Burgmant, ha valami vészhelyzet adódna.

Suzuki Burgman 125

Utascipelés:

Annyira széles az ülése, hogy én még ilyet egyetlen robogón sem láttam, amit?l persze kényelmes is. A vezet? derekát egy magasítás kényezteti, míg az utas e mögött terpeszkedhet. A lábtartó is kényelmesen van elhelyezve, ebb?l a szempontból is perfekt a legkisebb Burgman.

Suzuki Burgman 125

Összegzés:

Mint ahogy a kisfilmben is mondtam, ez egy n?nek a legjobb választás, de el lehet csenni t?le egy-két körre, és ha nyugodtan próbálunk vele kirándulni, vagy ügyeket intézni, akkor nem fog csalódást okozni az er?sebb nem képvisel?inek sem.

M?szaki adatok
 
Motor típusa 4 ütemű, 1 hengeres, vízhűtéses, SOHC
 
Furat x Löket 57,0 x 48,8 mm
 
Hengerűrtartalom 125 köbcentiméter
 
Teljesítmény
(LE/ford. percenként)
12/9000
 
Nyomaték
(Nm/ford. percenként)
10.8/6500
 
Sűrítési arány 11,6 : 1
 
Keverékképzés Benzin befecskendezéses
 
Olajmennyiség 1,5 liter
 
Gyújtás Elektronikus (tranzisztoros)
 
Indító rendszer Elektromos
 
Kenés Nedves olajteknô
 
Erôátvitel Variomatic fokozatmentes automata váltó
 
Villaszög / Utánfutás 27 fok / 93 mm
 
Felfüggesztés elöl Teleszkóp tekercsrugóval és olajcsillapítással
 
Felfüggesztés hátul Lengôkar, tekercsrugó, olajcsillapítás
 
Kerékabroncs elöl 13M/C x MT2,5
 
Kerékabroncs hátul 12 x MT3.00
 
Fékek elöl Hidraulikus tárcsafék
 
Fékek hátul Hidraulikus tárcsafék
 
Gumiabroncs elöl 110/90-13M/C 56P
 
Gumiabroncs hátul 130/70-12 62SP
 
Üzemanyagtartály 11 liter
 
Hosszúság 2055 mm
 
Szélesség 740 mm
 
Magasság 1240 mm
 
Tengelytáv 1465 mm
 
Szabad magasság 130 mm
 
Ülés magasság 735 mm
 
Önsúly 148 kg

 

ugrás fel