Ha történetesen álló helyzetben kell manõvereznünk, a Burgman 650 súlya igenis
eléggé érzõdik, de vezetés közben, még kis sebesslgnél is, a 238kg száraz tömeg
szinte eltûnik, átadváb a helyet egy meglepõ manõverezhetõségnek, mely még az
1595 mm-es tengelytávot is feledteti.
A legpozitívabb élményt a felfüggesztések hatékonysága adja, amely a Róma körüli
utakon gyakori kátyúkat és buckákat könnyen tompítja. Valójában ez a robogó
biztonságérzetet sugall, sokkal inkább, mint azt vártuk, de a helyzetet ettõl
függetlenül irányítás alatt kell tartani: a motor erõsen húz, és nem nehéz a
panorámában gyönyörködve belerohanni egy kanyarba. A hosszú kanyarok nem váltanak
ki rossz reakciót a robogóból, de a rövidebbeknél már jobban oda kell figyelni,
fõleg ha S alakú kanyarról van szó, mert az irányváltás egy kicsit erõltetettre
sikerült.
Autópályán megjegyezhetjük a jó aerodinamukai tulajdonságokat, melynek révén
jó utazósebességgel, kényelmesen haladhatunk. A végsebesség, mely a kijelzõn
megjelenik, szinte túlzásnak tûnhet, de hagyjuk az ördögbe, a Suzuki is csak
"160 km felett"-rõl beszél, illetve 190 km/óráról, ahol már közbeszól
a szabályozó, és nem engedi a további sebességnövekedést. Ezekkel a kitételekkel
a végsebesség kb. 170 km/h körül mozoghat a gyakorlatban.
A váltó pedig tényleg mesébe illõen mûködik: standard módban a vezetés folyamatos,
megfelelõ gyorsulással, nagy rugalmassággal. "Power" módban, a sportos
vezetésé a fõszerep, a motor pedig tényleg megváltozik, hangja is mélyebb lesz,
az 55 lóerõ mindegyike kifejti hatását, és nem utolsó sorban egy egész jó motorfék
is rendelkezésünkre áll vezetés közben. A kézi váltásról pedig csak annyit mondhatunk,
hogy egyfajta járulékos érték, melyet a Suzuki mellékel az új robogóhoz, de
valójában nem több mint játék: egy kicsit szórakoztunk az "up" és
"down" gombok nyomogatásával, de késõbb az ember egyszer csak megnyomja
a "powert" és a játék komollyá válik.
Legutóbbi hozzászólások