EST. 2002

Suzuki GSX-R1000 Az úttör?

A fordulékonyságon a hátulja emelésével lehet egy kicsit javítani, úgy, hogy alátéteket rakunk a hátsó gátló és a váz felfogatási pontja közé.
Ami a legjobban tetszik a váz kialakításában, az a hátsó fék felfogatása (alulra került a féknyereg), ami könny? kerékcserét tesz lehet?vé.
Ami nagyon nem tetszik az az, hogy féktávon a visszaváltásoknál nagyon bepattog a motor hátulja, és ezért sokat kell játszani a kuplunggal lefektetés közben.

Fék: elöl négydugattyús, radiális felfogatású féknyereg harap a 300mm-es tárcsákba. Ez kisebb, mint az elmúlt években megszokott, de ez is kiválóan el tudja látni a feladatát ha kicseréljük a fékcsöveket és a fékfolyadékot.

A hátsó kétdugattyús féknyereg 220mm-es tárcsát lassítgat, mert ez szinte teljesen hatástalan egy er?sebb fékezéskor. Én nem is szoktam használni, mert a motorfék -40 lóer?t termel a hátsó kerékre, amit?l elég jól tud a motor lassulni, ha nem kell satuzni.

A betétek elöl elég hamar elkoptak, ami köszönhet? a sok rövid féktávnak a pályán.

Motor/Váltó: már szériában is borzasztóan er?s, de használhatóan adja le a nyomatékát. Profi! Err?l nem is tudok többet írni, ja még annyit, hogy a fogyasztása hosszú távon 6 liter alatt marad, két személlyel is csak 6,5 liter 100 km-enként. A pályán viszont körönként 6 decivel lehet számolni, ha rendesen húzom a gázt. A váltó kissé nyersen viselkedik, néha a kuplung nélküli felváltásoknál teljesen vissza kell csavarni a gázt, hogy bevegye a következ? fokozatot.

Suzuki GSX-R1000

Összegzés: akár még a mindennapos közlekedésre és pályamotorozásra is használható, de csak ésszel, mert ha nagyobb gázt húzol a kelleténél, akkor tud igazi meglepetést okozni.

Jöv?re ezeken a hibákon biztos, hogy javítanak, én már kíváncsian várom a K5-öst!

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

ugrás fel