EST. 2002

Suzuki GSX-R 600 és 750 K6

Váz és futóm?

Ezt is teljesen újratervezték. A súlycsökkentés itt is els?dleges szempont volt, de f?leg a vezethet?ségre fektettek kell? hangsúlyt. Ez azt eredményezte, hogy mindkett? játszi könnyedséggel vezethet?. Talán az összes motor közül, amikkel eddig dolgom volt a [motorinfo.hu] három éve alatt, ezeket a legkönnyebb döntögetni.

A régi 43 mm-es els? teleszkóp most 2 mm-el karcsúbb lett, de ezzel a rugózat- lan tömeget és a súrlódását akarták csökkenteni. Pozitív eredményt értek el vele, és azzal is jobb tették, hogy a nyomófokozat csillapításán már gyors és lassú állítási lehet?ség is van. Ez szintén pályán jött nagyon jól nekem, utcára érdemes a gyári beállításokat meghagyni.

A hátsó rugóstag is fogyókúrán esett át, de úgy, hogy a rugóút nem változott. Legfontosabb mégis az, hogy a leng?villát meghosszabbították és közelebb került a forgáspontja a tömegközépponthoz. A tengelytáv maradt 1.400 mm.

Fék

A legjobb része a a K6-osoknak! Határozott nyomáspont és hihetetlen lassulás jellemzi a már 310 mm-es tárcsákba harapó Tokico cuccot. Utcán és pályán is kifogástalanul m?ködik! Versenykörülmények között is csak az okozott meglepetést, hogy bizony nagyon fog. Amikor rámarkoltam a fékkarra ott és olyan er?vel, ahol eddig megszoktam fél métert emelkedett a motor hátulja. Gumifékcs?vel jön gyárilag a GSXR, de ezek valamiért nem fáradtak el még 10 kör után sem. A betét min?sége is hibátlan! Bánjatok vele óvatosan a poros utcákon!

Utascipelés

„Sportmotor mivoltához képest, elég kényelmes, a vastag szivacsú hátsó ülésének köszönhet?en jobban ki lehet bírni hátul, mint a konkurencia gépein. A lábakat egy kissé magasra kell húzni, de az lenne a furcsa, hogy ha ez nem így lenne.” Mondta Tündi.

Összehasonlítás

Vezethet?ségben mindkét motor ugyanolyan jól vizsgázott. Könny?, pontos irányíthatóság jellemzi mindkett?t. Természetesen a 750-essel nagyobb élmény gyorsítani a nagy nyomaték miatt, de a kicsivel is el lehet boldogulni. A kicsit er?sen rángatni kell, hogy felvegye az els? kereket, a 750-es gázra egykerekezik egyes fokozatban, de kettesben ebb?l a szempontból, már ez is kis bíztatásra szorul.

Összegzés

Utcára és pályára is jó választásnak t?nik mindkett?. Én a 750-est választanám, mert már megszoktam az er?s motorokat, de a 600 is éppen elég egy utcai motorosnak. Még azt sem lehet kimotorozni utcai körülmények között. Ha meg pályázásra adnád a fejed, akkor ott meg úgyis a hibátlan futóm? fog elkápráz- tatni. Ez tényleg oda megy, ahová kéred. A Bridgestone BT14-es gumik is jók utcára, de pályára mindenféleképpen válasszatok egy puhább versenykeveréket!

Benk? Zsolt

Dainese a Karasnából.

Berik a Superzone-ból. Duna Plaza, els? emelet.

ugrás fel