EST. 2002

Suzuki GSX-R Anniversary Edition

Nagy utat – és pályát! – járt be a 750-esként szület? maxi-sportbringa az esztend?k
során. Trendek jöttek, trendek mentek, a GSX-R mégis h? maradt az eredeti tervezési
filozófiához: 1985-ben ugyanis teljes, radikális törést jelentett a ma ünnepelt
gép, szakítást a konvenciókkal és sémákkal. Az els? versenyreplika volt,
az els? alumínium vázzal szerelt modell
(amit gyorsan követett a Honda VFR),
az els? valóban akkurátusan, nagy m?gonddal versenypálya-használatra felkészített
bringa. 198 kilós rekordtömege mellett 100 LE-t adott le a lég- és olajh?téses,
soros négy henger. Végsebessége 230 km/ó fölé ért.

Na igen, és ahogyan kinézett. Vannak, akik azt mondják, a GSX-R hamar a
süllyeszt?be került volna, ha nem rukkol el? ilyen impozáns m?szaki adatokkal
.
Van is ebben valami: a furcsa (n?re mondva ez kifejezetten sértés) küllem nem
érdekelte a lóer?k számába és más technikai paraméterekbe beleszerelmesed? ezreket
(a szerelem vak). A modell sikert hozott. Számban kifejezve: 650.000 darab
fölötti eladás
. Ám a sikert nem csak számokban mérik: a Suzuki legendás
gépsárkánya mind a mai napig a "legsportosabb" beállítottságú közönség
szíve csücske.

A jubileumi "Gixxer" persze sok mindenben változott az 1985-ös ?shöz
képest. A korábbi 100 lóer?b?l lett 150; a 198 kg-os tömeg 163-ra csökkent
(ez a közölt adat). A leveg?-olaj h?tésnél valamelyest korszer?bb a víz,
ahogy a karburátoroknál a befecskendezés.

Szóval, két évtized távlatából a Suzuki ünnepli legnagyobb sikert elért projektjét,
és persze saját magát, méltó módon – két GSX-R változat (600 és 750 kcm) kiadásával.
Az Anniversary Edition darabjai természetesen korlátozott, számozott darabszámban
készülnek
, és 2005 márciusától lehet hozzájuk jutni. A "normál"
GSX-R-ekt?l könnyen megkülönböztethet?k lesznek, mivel a nyolcvanas évek
klasszikus színezését viselik idomaikon
. Felszereltségében is más a szülinapi
motor: a kipufogót a Yoshimura szállította, a gyertyák pedig irrídiumból
készülnek
a jobb égetés érdekében. Van aztán egy sor "klisé",
mint a színezett plexi vagy a kék lánc, amik csak még személyre szólóbbá teszik
ezt a speciális Suzukit, aminek az áráról egyel?re nincs hír.

A GSX-R-történet képekben

1985 1988-1989 1990-1991
1992-1994 1996-1997 1998-1999
2000 2004  
ugrás fel