Valenciai RIZI-kó
Rizmayer Gábor négy napja a spanyolországi Valenciában található híres Ricardo Tormo pályán készül az ugyanitt megrendezésre kerül?, els? GSX-R Európa kupa futamra. Rizi, aki az eltelt pár napban csak szerel?je segítségét élvezte, minden pillanatot a motorozásnak szentelt. Csütörtökön délután azonban más feladatai is voltak, hiszen megérkezett a csapat vezet?je, akivel megkezdték a verseny el?tti adminisztrációs feladatok elvégzését.
A GSX-R Európa kupa szervez?i már felkészültek a versenyz?k fogadására. A Superbike csapatok kamionjai között kialakított Suzuki faluban, minden motor a pilóták nemzeti színeiben pompázott. A Magyar csapat gépe a 71-es rajtszámot viselve várakozott. Rizmayer Gábort, Fabrizio Pirovano a GSX-R Európa kupa ikonja, mint régi ismer?st fogadta és vezette a versenymotorjához.
Szabó Attila a csapat vezet?je mesélt egy kicsit a részletekr?l.
‘Nagyon tetszik a kupa professzionális szervezése, a magyarországi versenysorozatban mi ugyan ezt próbáljuk elérni. A jelen helyzetben azonban a technikai részletek érdekeltek a legjobban. Megtudtam például, hogy egy hétvégére három hátsó és két els? gumit használhatunk. A motorok beállításán a mai naptól kezdve bármikor elkezdetünk dolgozni. A technikai részleteken túl egyeztettünk, hogy mikor van a hivatalos csapattájékoztató ahol a különböz? szabályokról és versenymenetr?l kapunk információkat. Azt gondolom, hogy minden adott egy jó szereplésre. Az id?járás egyel?re nem kedvez?, de remélem vasárnapig ez változni fog. A motorsportban ez a rizikó. Kezd?dnek a találgatások, hogy Rizinek hogyan sikerül az els? qualifikációs edzése. Én bízom Rizi képességeiben, de holnap ez is kiderül a Team Suzuki helyszíni tudósításából.’
A Full-Gas átment a teszten
A Full-Gas Racing Team csütörtök reggel fáradtan érkezett Valenciába. A szerel?k nem nagyon pihenhettek, hiszen délután túl kellett esniük a technikai gépátvételen. Ami egy elég komplex vizsgálat.
A részletekr?l Szabó Jánost a csapat f?szerel?jét kérdeztük.
‘Minden kategóriának vannak szabályai. A technikai átvételen a motorkerékpárok technikai állapotát vizsgálják. A Nemzetközi Motorsport Szövetség, erre a feladatra külön szerel?ket foglalkoztat. A Superstock 1000 amiben mi, Kispataki Viktor és Németh Balázs személyében érdekeltek vagyunk, a legjobban hasonlítanak az utcai motorok felépítéséhez. A maximális átalakítás, ami engedélyezett ezeken, a motorokon 190 lóer?t présel ki a gépekb?l. A mostani gépátvételt kiélezték egy újonnan bejött szabályra. A tankba kötelez? egy szivacsbetétet tenni. Az ok a következ?.
A versenyz?k, amikor jobbra, balra döntik a motort, nem lötyköl?dik az üzemanyag a tankban. A másik, amikor egy bukás következtében sérül a tank, kevesebb üzemanyag kerül a pályára, és ez által csökken a csúszás és az égésveszély. Az ellen?rzés minden VB futamon más és más. Valenciában ezt tartották a leglényegesebbnek. A csapat számára mindig nagyon fontos, hogy a legapróbb részletek is tökéletesek legyenek. Soha nem tudhatjuk, hogy mikor mit ellen?riznek. Reméljük, hogy mindig megfelelünk a szabályoknak. A holnapi naptól kezdve csak a versenybeállításokkal foglalkozhatunk. A versenyz?ink reméljük, kihozzák magukból és a motorjaikból a maximumot.’
Viktori szellem
Kispataki Viktor a Full-Gas Racing Team, versenyz?jeként, Superstock 1000 világbajnokságban érdekelt. A mindössze 20 esztend?s versenyz?nek egy óriási pluszt jelent, hogy a Superbike Világbajnokság helyszínein versenyezhet.
‘Érdekes érzés egy olyan versenysorozaton részt venni ahol olyan versenyz?kkel találkozhatsz, mint például Max Biaggi, hiszen ?ket mindig csak televízión láthattuk. A versenyekre ugyan úgy készülünk, mint eddig, csak ott van az a bizonyos plusz, amit a hangulat biztosít. A Superbike nagymen?it edzések és versenyek közben is nézzük. Azt gondolom, nagyon sokat tanulhatunk t?lük. Spanyolország egy olyan helyszín, ahol a motorozás az egyik legnézettebb sport. Nagyon várom, hogy egy ilyen közönség el?tt versenyezhessek. Minden futamon szeretnék egy kicsit javítani ezzel növelve a Full-Gas csapat érdemeit.’
Team Suzuki
Legutóbbi hozzászólások