EST. 2002

Suzuki RMZ250

Eleinte sokat használtam a hátsó féket, de túl er?s rajta, mindig leblokkolja a kereket, ezért inkább csak a sz?k kanyarok el?tt léptem rá, hogy kirakjam a fenekét, de azt is csak kuplung húzása közben. Kés?bb, mikor már megtaláltam a helyes íveket a pályán, próbáltam lendületb?l motorozni, amihez az er?s motorfék nagyon jól párosul. Nem húztam er?sen a fékkart, és lazán, er?lködés nélkül tudtam vele 20 köröket motorozni anélkül, hogy elfáradtam volna. Ha valaki most kezd krosszozni, ezt tudom ajánlani, hogy próbálja ki.

Suzuki RMZ250 teszt

Kis edzésemnek az vetett véget, hogy a harmadik hosszabb menet végén fölállt egykerékre kigyorsításon, és közöm nem volt hozzá, hogy akár egy pillanatra is a fékpedálra tapossak, mert a lábaimmal próbáltam tartani valahogy az egyensúlyt. Szerencsére a motorfék megoldotta a problémát, és épségben tudtam elindulni vele hazafelé.

Tóth Ádám krosszversenyz?t kérdeztem, mert ? sokat motorozott ezzel a motorral, hogy milyen hibák fordultak vele el? ebben a szezonban.
‘Vannak még gyerekbetegségei ennek a 2004-es motornak, amit 2005-re már kijavítottak. Nekem el?fordult, hogy leszakadtak a szelepek, mert 13500-at forog a motor, amit mostanra 2000-el csökkentettek. Néha felforrt a víz, ami miatt most nagyobb h?t?t kap, és a futóm?ve is túl kemény volt a versenyzéshez. Ezek a szempontok viszont csak versenytempónál zavaróak, és tényleg javítanak rajta a 2005-ös szezonra.’

Mindenkinek tudnám ajánlani ezt a motort, aki szeretne ilyenkor télen is motorozni, mert olyan gyorsaságizó barátaim is kipróbálták pár kör erejéig, akik még soha nem mentek krosszmotorral, most pedig azon törik a fejüket, hogy vesznek egyet valahogy.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

M?szaki adatok  
Motor típusa négyütem?, egyhengeres vízh?téses
Furat x löket 77,0 x 53,6 mm
Henger?rtartalom 249 ccm
S?rítési arány 12,1:1
Gyújtás Digitális (tranzisztoros) AC-CDI
Indítás Berúgókar
Er?átvitel öt sebességes, mechanikus
Váz típusa Dupla hídváz nagy szilárdságú acélból
Villaszög / utánfutás 26,5 fok / 110 mm
Gumi elöl 80/100-21 51M
Gumi hátul 100/90-19 57M
Fék elöl 250 mm-es szimpla tárcsa
Fék hátul 240 mm-es szimpla tárcsa
Els? futóm?

48 mm átmér?j?, állítható teleszkóp
nyomó csillapítás 16 fokozatban állítható húzó csillapítás 16 fokozatban állítható

Hátsó futóm?

Központi rugóstag
nyomó csillapítás 16 fokozatban állítható húzó csillapítás 16 fokozatban állítható

Üzemanyagtartály 7,5 liter
Hosszúság 2170 mm
Szélesség 1270 mm
Magasság 840 mm
Tengelytáv 1475 mm
Ülésmagasság 950 mm
Önsúly 92,5 kg
ugrás fel