A motor etetésér?l egy 40mm-es Keihin karburátor gondoskodik.
Hidegindításnál három rúgás után azonnal indult a 449 ccm-es blokk. Melegen volt egy kis probléma a beindítással, de ez már inkább a fáradtság jele volt. A dekompresszorral kellett egy kicsit játszani, de ezt könnyen meg lehet tanulni.
A váltója kívánja, hogy folyamatosan piszkáljuk a kart, és szenzációsan jól sikerült. Nagyon kicsi úton, és igen precízen kapcsolható. Nem is értem, hogy ha tud egy gyár ilyet is készíteni, akkor a többi motorban miért nem így m?ködik a dolog.
Váz és futóm?
Az alumínium kapta a f?szerepet a váz elkészítésénél. Könnyebb súlya ellenére sokkal merevebb, mint az acél cs?váz. Erre a merevségre szüksége is van az RMZ-nek. A súlya is nagyon rendben van. Kereken 100 kg.
El?l fordított teleszkóp nyeli el az ütéseket. Jó vastag alumínium kormánykiflikbe fogták be a szárakat, ami mereven tartja azokat.
Hátul minden irányban állítható központi rugóstag dolgozik.
Fék
Ami egy kicsit fura, ahogy használom a hátsó féket, ha krosszozom. Ez úgy m?ködik a kroszcsizmában, mintha egy elektromos kapcsoló lenne. 1 és 0 állásban átmenet nélkül.
Ha megszokja az ember, akkor ezzel jól lehet irányítani a motor hátulját a forduló el?tt. Ehhez segít az els? 250 mm-es tárcsafék, ami viszont nagyon jól adagolható, és jó fékhatást biztosít a földúton.
Kezelhet?ség
Ha nem siet vele az ember a pályán, akkor igencsak meggy?lik a baja az irányíthatósággal, de ha húzni merjük a gázt akkor remekül irányítható az RMZ. Csak ehhez minden reggel be kell venni a bátorságtablettát.
Akkor annyira nem is eszi az ember kondiját, mert nem azzal kell foglalkozni, hogy már megint belefúrta az elejét a homokba és onnan kell valahogy kimászni, hanem átsiklik a homok tetején mintha valami hajó lenne.
Összegzés
Sok rosszat nem tudtam róla írni, a tiszteletemet azt hiszem, kivívta ez a motor. Ha jobb kondiban lettem volna, akkor is ugyanígy végeztem volna, csak egy kicsit kés?bb.
Ez a 450-es tuti nyer?. Minden elismerésem azoké a versenyz?ké, akik ezt kordában tudják tartani!
Berik a Superzone motorosboltból, Duna Plaza, els? emelet.
Legutóbbi hozzászólások