A Magyar Suzuki ‘félhivatalos’ válaszát olvashatjátok, amit Szabó Henrik marketing manager foglalt össze nekünk. Suzuki GSX-R f?fékhenger visszahívási kampány: a hír igaz!
A jelenség:
A fékkar m?ködtetés közben szivacsos érzetet kelthet.
Ennek oka:
A fékfolyadék elgázosodása.
A folyamat:
Korrózió indul a f?fékhenger dugattyújánál és annak visszatoló rugójánál. Az ok ezen alkatrészek elégtelen felületkezelése. A hosszú használat alatt a fékfolyadék megköti a nedvességet, ami korrodálhatja a fém alkatrészeket (visszatoló rugó). A korrózió a fékfolyadékot elsavasítja, és gázképz?dést okoz, ahogy reakcióba lép a f?fékhenger dugattyújának anyagával. A képz?dött gáz nem tud távozni a rendszerb?l, és míg a folyadékok gyakorlati szempontból kvázi összenyomhatatlannak tekinthet?k, addig a gázok meglehet?sen összenyomhatók. Így a rendszerbe szorult gázbuborékok nyomás hatására, mint apró „rugók” m?ködnek, és ett?l alakul ki a „szivacsos” érzet.
Bár a fent leírt jelenség miatt baleset nem történt, mégis annak jellege miatt a Suzuki úgy határozott, hogy az összes érintett modellt visszahívja, és a f?fékhengereket garanciában kicseréli. Ez hazánkban hozzávet?legesen kétezer járm?vet érint. A csere több hullámban fog lezajlani, az els? tulajdonosokat ez év decemberében fogjuk értesíteni.
Érintett modellek:
2003 dec. 03. és 2013 jún. 20. között gyártott modellek, ami a gyakorlatban GSX-R600 és GSX-R750 esetében a K4-t?l L3-ig terjed? modelleket, GSX-R1000 esetében K5-t?l L3-ig terjed? modelleket érinti.
Személyes megjegyzésem:
A fékfolyadék normál üzemeltetés mellett is elhasználódik, mert megköti a légkör nedvességét (bármilyen járm?r?l legyen is szó), kvázi elvizesedik. Éppen ezért minimum kétévente cserélni kell a fékfolyadékot a fékrendszerekben, de akár gyakrabban is ajánlott!
Legutóbbi hozzászólások