EST. 2002

Százötven millióval fejleszt a Piaggio

2008 decembere végén fogadta el az EIB (European Investment Bank) a Piaggio Group által igényelt kölcsönt. A majd’ negyven milliárd forinttal ekvivalens, 150 millió euróra rúgó hitel felhasználásról már döntött a vállalat: a fejlesztési részleghez fog befolyni az extra forrás oroszlánrésze. A folyamatok végén a szent cél egy környezetbarát, alacsony fogyasztású, biztonságosabb robogó képében lebeg. A hitel a kutató- és fejleszt? részleg 2012-ig becsült 320 millió eurós költségvetésének közel a felét fogja majd fedezni.

Az EIB nem titkolt vágya az európai közlekedési ipar támogatása, életben tartása az aktuális gazdasági válságban. „Ezzel a szerz?déssel továbbra is azon er?feszítéseinknek teszünk eleget, melyekkel az európai tagországok gazdaságát sújtó gazdasági krízisen próbálunk enyhíteni. Mindemellett a Piaggio, érdekes fejlesztési tervezetével abszolút vezet?nek tekinthet? a technikai innováció terén.” – mondta el Dario Scannapieco, az EIB képviseletében.

A Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Derbi és Moto Guzzi márkákat kézben tartó Piaggio Group mintegy 5,5%-os eladási visszaesést könyvelt el a 2008-as év els? kilenc hónapjában 2007-hez képest. A Piaggio eddig sem dugta homokba a fejét, ami a fejlesztéseket, illetve a környezetbarát, alacsony emissziójú közlekedési megoldásokat jelentette: nem volt rest négyütem?síteni egész gépparkját, beleértve a fiatalok körében oly népszer?, és az eladási darabszámok húzószektorát jelent? ötvenköbös modelleket is. Bár már hibridhajtással is el?álltak az MP3 esetében, jelen pillanatig nincs a kezükben olyan technikai megoldás, mely a köz számára is rentábilis lehetne ebben a kategóriában. A cég hét éves futamid?re vette fel kölcsönét.

ugrás fel