Nagy munkában vannak a BMW mérnökei és versenyz?i, nincs lazsálás most sem, hogy beköszöntöttek a hosszú téli(es) esték… s?t. A bajorok csapata maximálisan szeretné kiaknázni a holtid?szakot, fejlesztgetik-pofozgatják a 2011-es versenyfegyvert, amivel – titkolják vagy sem – szándékukban áll nagyot dobni jöv?re.
Ha az Apriliának sikerült, nekik miért ne jöhetne össze? Troy Corser és Leon Haslam a napokban szélcsatornában tesztelte az S 1000 RR-t a gyár központjában. Szimulációjukban 240 km/órás sebességet modelleztek, különféle d?lésszögeket és testhelyzeteket próbálgattak, mígnem végül meglelték a tökéletesnek hitt aerodinamikai kompromisszumot. Sokat dolgoztak a BMW fejidomán is, ami lassan elnyeri végleges formátumát.
Az így gy?jtött adatokat és tapasztalatokat lesz még módjuk idén a pályán kamatoztatni, hiszen Jerez de la Fronterában november legvégén motorozhatnak még a srácok. ‘A vezetési testhelyzet alapvet? fontosságú, a csomagunk kiindulási pontja a hatékony aerodinamika’ – mondta Rainer Baumel, a BMW Motorrad sport-m?szaki vezet?je.
‘A fej és a fels?test, valamint a könyök és a térd pozíciója hatalmas befolyást gyakorol a légellenállásra, ennélfogva a körid?kre. Természetesen a pilóták közti méretbeli különbségek okán lehetetlen egy általános érvény? beállítást megtalálni, de a szélcsatornában végzett intenzív tesztelés során Troy és Leon ráérezhettek a számukra legjobb megoldásra.’
A két motoros jelenleg is a fizikai felkészülést, szintentartást végzi a BMW fitnesz-központjában, és hamarosan csatlakozik hozzájuk a Team BMW Motorrad Italia két versenyz?je, James Toseland és Ayrton Badovini is.
Legutóbbi hozzászólások