Mikor az új jövevény Laverty-r?l nyilatkozott Max Biaggi, akkor szögezte le: neki megvan a saját szerel?csapata az Alitalia Aprilia teamen belül, és a mellé igazolt pilótának is meglesz a sajátja. Nem is kellett olyan sokat várni, hogy kétségessé váljon a fenti alaptétel, miután Giovanni Sandi, Massimiliano f?szerel?je is követi Francesco Guidottit a MotoGP-be, utóbbi a Pramac együttes irányítását végzi majd a gyár új CRT-projektjében, el?bbi – állítólag – az idei Superstock 1000 géposztály ezüstérmesével, Danilo Petruccival fog együtt dolgozni a Team Ioda színeiben egy BMW-blokkos motorral. Az Aprilia SBK portimaói tesztjén Enrico Folegnani dirigálta a csapatot, aki azonban egyel?re nem tartja magát Biaggi f?szerel?jének – tárgyalnak róla, de hivatalos megegyezés még nem született. A vele készített interjút közöljük ehelyt a max-biaggi.com oldalról.
Talán nem minden rajongó van tisztában vele, ki az az Enrico Folegnani. Mivel foglalkozott eddig?
Húsz éve vagyok a motorsportban, elég sok pilótával dolgoztam együtt, a legismertebbek közülük Fred Merkel, Pierfrancesco Chili, Troy Corser, Doriano Romboni, Haruchika Aoki és Max Biaggi… három világbajnokságot nyertem, három különböz? csapattal, motorral és versenyz?vel. Sokáig utcai motorok fejlesztésével foglalatoskodtam, 2008 óta pedig a saját cégemet is igazgatom, ennek a neve EFConsulting, tevékenységünk pedig karbon alkatrészek tervezése, gyártása és online értékesítése. Ezzel együtt, az utóbbi id?szakban visszatértem a paddock világába és f?ként fiatal tehetségeket segítettem. Hogy ?szinte legyek, nagy megelégedésemre szolgál, hogy ismét itt lehetek.
Mikor tudta meg, hogy Ön lehet Max Biaggi új f?szerel?je?
Két nappal a portimaói tesztelés el?tt kaptam a felkérést, de valójában nem én vagyok az új f?szerel?, legalábbis egyel?re. Egy tesztr?l volt szó, megkértek, én odamentem. Nem döntöttem el még semmit, hiszen ez a tevékenység felforgatná az életemet és a családomét is. Ráadásul vannak még szempontok, amiket tisztázni és mérlegelni kell.
Milyen lesz az új csapat felállása. Megvannak már a szerel?k, Ön fogja kiválasztani ?ket?
Nem tudom, semmi olyan megbízást, hogy alakítsak csapatot. De természetesen, legalábbis részben szeretnék én választani.
Az új csapattal külön kell majd próbálni az ausztráliai tesztelés el?tt, vagy egyb?l mennek a mélyvízbe, és majd ott belerázódnak?
Ezt az Apriliától kéne megkérdezni. Amennyire én tudom, február közepe el?tt nincs semmiféle tesztelés a naptárban, pedig szerintem is hasznos volna legalább egy összejövetel az ausztráliai utazás el?tt. Talpra állítani egy csapatot nem kis feladat – ez a versenysiker, az eredményes szezon alapköve.
Hogyan vette Max Sandi és társai MotoGP-be való távozását?
Nem reagálta le túl jól. Ennyi együtt töltött év után több elismerésre számítottak a felek, de szinte már alig tudjuk, mit jelent ez a szó.
Valamit az Aprilia RSV4-r?l? Milyennek t?nt?
Nagyon szép motor, biztosan versenyképes.
Portimaóban új dolgokat is teszteltek, vagy alapjában véve a 2011-es motorral mentek?
Néhány apró próbát végeztünk, valami kis pozitív változás érzékelhet? is volt, de összességében azt gondolom, a motor ugyanaz lesz, legalábbis a szezon elején biztosan, mint ami eddig volt.
Milyennek találta Biaggit? Mennyit változott 1997 óta, amikor közösen lettek világbajnokok a 250-ben Hondával?
?szintén szólva bukósisakban nem látok nagy különbséget! Valószín?leg sokkal jobban tudatában van a rá váró nehézségeknek.
Max eléggé makacs és igényes versenyz?. Nem tart t?le, hogy ez problémákat ró majd a csapatra?
Max olyan, amilyen. Engedje elmondanom, hogy az utóbbi pár napban annyi gratulációt kapok, néha olyan személyekt?l, akiket személyesen nem is ismerek, hogy amiatt csak köszönettel tartozom, bárhogyan is végz?djön ez a történet. Köszönöm mindenkinek!
Legutóbbi hozzászólások