A motorsport is sport, ha mégoly’ technikai is – ahol pedig professzionális sport van, ott megjelennek azok a mételyek, amelyek ezt az egészet kísérik. A versengés és a tiszta játék szellemiségével összeegyeztethetetlen az illegális teljesítményfokozók szedése, mégis egy komplett dopping-iparág fejl?dött ki már a hozzátartozó érdekcsoportokkal, lebonyolítókkal, technológiával. Ha a motorsportban nem tartanánk túlzottan aktuálisnak a kérdést, megteszi ezt helyettünk a FIM, a Nemzetközi Motorsport Szövetség.
A FIM fontos változásokat jelentett be a 2010-es szezonra készülve. Idént?l a szövetség által kiírt bármely világesemény (legyen gyorsasági, motokrossz, triál, enduró vagy track széria) bármely versenyz?jét megvizsgálhatják a WADA (World Anti-Doping Agency, nemzetközi doppingellenes ügynökség) ügynökei, szúrópróbaszer?en.
A vizsgálat, akárcsak az olimpikonok vagy az országúti kerékpárosok esetében, mintaadással történik. Legutóbb átfogó doppingellen?rzésre a motoros berkekben a tavalyi imolai SBK futam közben és után, illetve a márciusi gyorsasági vb-s nagydíjakon került sor: akkor minden teszt negatív eredményt hozott.
Az utolsó motorversenyz?, aki pozitív mintát adott, a Supersport kategóriában érdekelt spanyol Ángel Rodriguez volt. ? két évre szóló eltiltást kapott f?büntetésként, ám fellebbezéssel élt és DNS tesztet kért, mire a bírák ‘befagyasztották’ a rámért súlyos szankciót.
Legutóbbi hozzászólások