EST. 2002

Szuperkrossz IPhone-ra

Szöveg: -nn-

MX-örültként szinte a piacon lév? összes motokrosszos játékhoz volt már szerencsém, de nem nagyon gy?z?tt meg egyik sem. A Motocross Madness 2-?n és az MX vs. ATV Unleashed-en kívül egyik alkotásban sem éreztem az sx-feelinget. A 2XL Games legújabb fejlesztése viszont elég életszagúra sikerült. A pályák nagyszer?en vannak megtervezeve, a játék fizikája megérdemli a csillagos ötöst, az egyetlen negatívum, hogy a motor- és felszerelésgyártók nem adták hozzá a nevüket, így no name gépekkel kell tépni. De ezt már az els? körök után elfelejti az ember.

Stephane Roncada, egy nemrég visszavonult francia krosszos fejéb?l pattant ki az ötlet, hogy mostanában eladási csúcsokat döntöget? Iphone-ra fejlesszen egy frankó szuperkrosszos játékot (Ipod Touch-on is megy a progi). Roncada hosszú évekig versenyzett Amerikában, nem is rosszul. 2000-ben keleti-parti szuperkrossz bajnok volt, így pontosan tudja, hogyan kell kinéznie egy ilyen játéknak. A fejlesztések novemberben kezd?dtek, és tegnap landolt a kész m? az App Store-ban. 6 eurót kell leszurkolni érte, és máris úgy csapathatsz, mint James Stewart vagy Chad Reed.

A f?menü

Indítás után egy jól összevágott videó intrót kapunk. Az amerikai bajnokság legjobb pillanatai elevenülnek meg pár másodpercben, amit?l úgy felszívod magad, hogy azonnal egy valódi krosszmotorra pattannál. Szerencsére nem kell megnézni minden alkalommal a kedvcsinálót, rögtön ki lehet nyomni, és máris a f?menüben találja magát az ember. Hangulatos rock-zenére böngészhetünk a lehet?ségek között. Race, Records, Options és Help menüket ajánlja fel a f?ablak.

250 cc 4T

A Race fülre tapintva megnyílik el?ttünk a mennyország. El?ször a pályát, majd a motort és a motoros felszerelést kell kiválasztanunk, és már téphetünk is. 125-ös, 250-es 2T és 4T, valamint 450-es gépek közül választhatunk, sárga, kék, piros, narancs és zöld színekben. A motorokat mindenéle megkötés nélkül elérhetjük, de az összes pálya nem áll azonnal a rendelkezésünkre. Ki kell érdemelni ?ket futamgy?zelmekkel.

Ez még a könnyebbek közé tartozik

4 kameraállásból zúzhatunk: a klasszikus hátsó nézet távolabbról és közelebbr?l, egy bels?kamerás kormánynézet, de leköltözhetünk az els? kerék helyére is. Nekem kormánynézet vált be a legjobban, nem csak azért mert jól dolgozták ki, hanem azért, mert így tényleg úgy érezheted magad, mintha valóban motoron ülnél. Rajtgép, közönség-örjöngés, motorbrummogás, vagy visítás – attól függ, hogy két- vagy négyütem?r?l van szó – mindent jól eltaláltak. A készülék elforgatásával lehet a motort terelhetni.

Ízi rájder, öcsém!

A pályák a legbeválalósabb amerikai katlanokat idézi. Hármasugrók, mosódeszkák, asztalok. Mindenféle akadály megtalálható, amit a tévéközvetítéskb?l már megszokhattunk. Az irányítást szokni kell az elején, de ha már a "kezedben van" egy pálya, akkor igazán élvezetes tud lenni a száguldás. Három nehezségi fokozatban lehet nekifutnia a versenyeknek. Hogy a legnehezebb fokozatban versenyt nyerjél, nem kevés id?t kell eltölteni a játékkal. Normál módban leizzadsz, de legalább tartani lehet a lépést az ellenfelekkel, a könny? fokozatban pedig gyerekjáték lesz egy-egy versenyen.

Whip

Azért nem teljesen tökéletes a játék. Bajnokságot nem mehetsz, csak két ellenféllel küzdhetsz egyszerre, és a menü tapintási érzékenysége förtelmes. Egyszer?en lehetetlen normálisan motort, vagy pályát változtatni. És eszi az aksit. Egy 20 perces intenzív játszadozás egyb?l lenullázza a teló üzemidejét. Nekem már háromszor sikerült hazavágnom az aksit, annyira magával ragadott a játék. Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy az egyik legéleth?bb szuperkrosszos játék, ami a kezembe került.

Almatelcsi

Hamarosan az XBox-os verzióval is kijönnek a fejleszt?k. Remélhet?leg ott már orvosolják a gyerekbetegségeket, mert egy konzolon ilyen hiányosságok már nem nézhet?k el egy sportjátéknak. De IPhone-ra ez is megteszi. Így nem kell órán, a dugóban, vagy a repül?n unatkozni. Csak el? kell venni a zsebedb?l az almatelefont.

ugrás fel