James Stewart az az ember a terepmotorozásban, mint Valentino Rossi az aszfaltosok között. Kettejüket összehasonlítani talán egy kicsit kényszeres, ennek ellenére nagyon sok párhuzam figyelhet? meg a pályafutásukban.
El?ször is Stewartról nem lehet nem beszélni. Ha halomra nyeri magát, akkor azért produkál szalagcímeket, ha mély gödörben van a pályafutása, akkor azért szeretnek cikkezni róla. ? már egy márkanév, akivel egy egész szakágat azonosítanak.
A média harap a Stewart-jelenségre
Másodszor Rossi és Stewart karrierjének ívében szintén tetten érhet? némi hasonlóság. Nagyon gyorsan berobbantak a köztudatba, és rendkívül nagy sikereket értek el pályafutásuk hajnalán, már-már kiérdemelve a legy?zhetetlen titulust, de ahogy az lenni szokott, az id? elment, jöttek a fiatalok, és a fényük mára már megkopott kissé.
Harmadszor több márkával is sikeresek tudtak lenni. Míg Rossi az Aprliliával, Hondával és Yamahával aratott gy?zelmeket, addig Stewart Kawasakival, Yamahával és Suzukival volt már eredményes. Motorsport berkekben nem mindennapos jelenség, és egyértelm?en rendkívüli tehetségr?l árulkodik!
Új id?számítás
James karrierjében rendkívül nagy kihívást jelent a mostani csapata, hiszen romjaimból kell azt újjáépítenie. A Suzuki amerikai bázisa mindig is nagyon er?s volt, a szakma legjobb szakemberei alkották az istállót, de az egykori csapatvezet?, Roger DeCoster KTM-hez való igazolásával összed?lt minden.
Két tehet?s szponzor, az energiatil-óriás Rockstar és a szerszámgyártó Makita szinte azonnal elzárta a pénzcsapot, mikor nyilvánosságra került DeCoster eligazolásának ténye. Ezt az ?rt próbálja betölteni a motorsportban óriási rutinnal rendelkez? Yoshimura tunningm?hely. Stewart motorjának technikai felkészültségéért szinte teljes egészében a japán cég felel.
2012 májusa után újra SX-gy?zelem Stewart neve mellett
A Suzuki és a Yoshimura költségvetése miatt nem nyújtózkodhat a csapat a végtelenségig, ezért Stewart érkezésével egy f?s alakulat lett bel?lük. Bár van még egy gyári támogatást élvez? csapat, ?k azonban a külföldi szaksajtó szerint nem osztják meg egymás között az információkat.
A sors iróniája, hogy jelenleg Davi Millsaps révén egy privát Suzuki vezeti a pontvadászatot, de Millsaps motorja köszön? viszonyban sincs Stewart gépének m?szaki felkészültségével, így az ? telemetriájukat hiába is kérnék el, nagyon nem lenne hasznukra. Stewartnak tehát egy sötét szobában kell megtalálni a t?t a szénakazalban.
Újra a csúcson
Nagyon nehezen indult számára a szezon. Rögtön az els? verseny els? edzésén elszenvedett egy súlyos térdsérülést, ami operációra szorult volna, de ezt megtagadta Bubba, azóta szakadt keresztszalaggal motorozik. Az eddigi eredményeiben is tetten érhet? az egészségügyi állapota: egy versenyen nem ért célba, egy másikon elrajtolni sem tudott, Atlanta el?tt a legjobbja két negyedik hely volt.
Mindenki kicserél?dött körülötte
A sebessége azonban így is megvolt a gy?zelemhez, hiszen három kvalifikációs futamot megnyert és az id?mér? edzéseken is egyre jobban teljesített, a rajtokkal viszont meggy?lt a baja. A tavalyi évadban látott rengeteg sérülés miatt idén egy kicsit butítottak a pályák nehézségi fokán, ami azt eredményezte, hogy az élmez?nyben nincsenek kiugró teljesítmények. Az eddigi viadalokat az vittee, aki berajtolt az elejébe, így hiába nyert már öt különböz? versenyz?, a futamok izgalmai meg sem közelítik a tavalyi vagy a tavalyel?tti szintet.
Stewartot eddig a rossz startok, vagy éppen a technika hátráltatta, de most hétvégén minden megváltozott. A szuperkrossz világbajnokság nyolcadik állomásán kil?tt a rajtnál és meg sem állt a kockás zászlóig. Ez már az a legy?zhetetlennek hitt Stewart volt, aki könyörtelenül megsemmisíti ellenfeleit a pályán. A folytatás ennek ellenére is er?sen kérd?jeles, mivel továbbra sem a legkiegyensúlyozottabb motoros a mez?nyben. Hátránya 74 pont az élovassal szemben, ez már szinte behozhatatlannak t?nik.
Rekordok rekordok hátán
Ez az egyetlen apró siker elég volt ahhoz, hogy a statisztikai mutatóit kicsit kikozmetikázza Stewart. Jeremy McGrath, Ricky Carmichael, Chad Reed, Ron Lechien, Ezra Lusk, és Mike LaRocco után ? lett a hetedik versenyz?, aki három márkával gy?zni tudott a szuperkrossz királykategóriájában, továbbá Jeremy McGrath után ? az egyetlen, aki zsinoróban kilenc idényben diadalmaskodni tudott. A gy?zelmi örökranglistán vészesen közelít a második helyen álló Carmichaelhez. Stewartnak 43 sikere van, Carmichael 45-ével szemben. Ez a listát is McGrath vezeti, 72 els? helyezéssel.
Stewart 25 kawasakis és 19 yamahás gy?zelem után ért fel a csúcsra a Suzukival is.
Az atlantai verseny
Akit érdekel a szuperkrossz világbajnokság nyolcadik versenyének amerikai közvetítése, az a következ? videón megnézheti a régi Bubbát idzé? sikert. (Ha b?vebben is érdekel ez a sport, vagy a legutóbbi AMA SX verseny információi, akkor a következ? tematikus portált ajánljuk: MXonline.hu – itt mindent megtalálsz, ami a krosszal kapcsolatos!)
Az atlantai verseny végeredménye:
1. James Stewart (SUZ)
2. Ryan Villopoto (KAW)
3. Davi Millsaps (SUZ)
4. Justin Barcia (HON)
5. Trey Canard (HON)
6. Ryan Dungey (KTM)
7. Eli Tomac (HON)
8. Jake Weimer (KAW)
9. Chad Reed (HON)
10. Mike Alessi (SUZ)
A bajnokság állása:
1. Davi Millsaps 174
2. Ryan Villopoto 152
3. Ryan Dungey 148
4. Trey Canard 135
5. Chad Reed 127
6. Justin Barcia 116
7. Andrew Short 102
8. James Stewart 100
9. Justin Brayton 91
10. Matt Goerke 79
Legutóbbi hozzászólások