Immár az egyik legfontosabb akadálya is elhárult annak, hogy a Hungaroringen ismételten nemzetközi gyorsasági motorversenyeket rendezzenek, miután a FIM által el?írt módon és a nemzetközi szövetség által ajánlott, csúszásmentes festékkel újrafestették a mogyoródi pálya rázóköveit, szegélycsíkjait, a teljes boxutca felületét és a rajtrácsot is.
Szöveg és képek: Hungaroring sajtóközlemény
Szalay Balázs, a Hungaroring Sport Zrt. üzletfejlesztési igazgatója elmondta, a munka elkészült, és immár minden feltételnek megfelel a magyar pálya, hogy nemzetközi motorversenyt is rendezhessenek rajta. A hazai Formula 1-es Versenypályát Magyarország egyetlen gyorsasági motoros világbajnoka, a 2007-ben a 125 köbcentiben gy?ztes Talmácsi Gábor tesztelte több órán keresztül.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség – FIM – szakemberei tavaly kifogást emeltek a Hungaroring pályacsík festése miatt, nem adták meg a rendezéshez nélkülözhetetlen licencet, így a pályán nem is tudták megrendezni a Magyar Bajnokság ?szi futamait. A Hungaroring vezet?sége azonban lépett, megfogadva a FIM ajánlását, csúszásmentes festékkel újra lefestette a rázóköveket, a szegélycsíkjait, a teljes boxutca felületét és a rajtrácsot is.
„A munkával már elkészültünk, immár minden nemzetközi és hazai el?írásnak megfelel a pálya, így semmi akadálya nincs annak, hogy a nemzetközi szövetségt?l megkapjuk a versenyengedélyeket. Miel?tt a FIM szakemberei leellen?riznék a munkálatok elvégzését, felkértük Talmácsi Gábort, hogy egy mindenre kiterjed? teszten gy?z?djön meg arról, hogy a Hungaroring tökéletesen alkalmas gyorsasági motorversenyek megrendezésére” – fogalmazott Szalay.
2007 világbajnoka öt órán keresztül, délel?tt 10.00-tól délután 15.00-ig tesztelte a pályát, és amikor leszállt Hondája nyergéb?l, igencsak elégedetten beszélt a pályán tapasztaltakról. „Alapos teszten vagyok túl, és örömömre szolgált, hogy a Hungaroring engem kért fel erre a feladatra. A tapasztalataim nagyon jók, úgy érzem, most már megkaphatja a licencet a mogyoródi pálya. Az újrafestett rázók? és fehér csík tapadása végig megfelel? a teljes pályán, és jól ki lehet motorozni a rázókövekre. A 14-es kanyar új aszfaltot kapott, aminek így szintén sokkal jobb lett a tapadása. Nagyon jól éreztem magam a teszt során, és ez az újrafestett pálya nemcsak az utcai motorosok, hanem a versenyz?k számára is alkalmas és biztonságos a gyakorlásra és a versenyzésre egyaránt” – jelentette ki Talmácsi Gábor a majd ötórás gyakorlást követ?en.
Legutóbbi hozzászólások