EST. 2002

Támad a Dunlop, itt a GP Racer D211

Az angolok növelik a csapásszámot és az oroszlánok közé lökik a D211 GPRacer névre hallgató legújabb nagyteljesítmény? sportgumiabroncsot.

Egy versenyszezonon át fejlesztették, ugye nem kell külön kihangsúlyozni, hogy a legnívósabb gyorsasági szériákban. A Dunlop már jócskán reprezentálva volt ebben az ágazatban a D209-es modellel, de a technika és a kémia, mint tudvalev?, folyamatosan fejl?dik. A tavaly még csak profi motorversenyz?k számára elérhet? szettek most már a hétköznapi rájder számára is bezsákolhatóak.

A dé-kett?tizenegy természetesen felvonultatja mindama m?szaki felkészültséget, ami jópár éve jellemzi Dunlopékat. Igazán nem kenyerünk a mozaikszavakkal dobálózás, de ehelyt meg kell említenünk az NTEC és a JLB felépítményt (jointless belt, tükörfordításban toldás nélküli öv), ami lényegében annyit jelent, hogy a gumi szerkezetét egy egybefügg?, eresztékek nélküli öv adja, amit?l a több keverékb?l összeálló abroncs nagy sebesség mellett is kimondottan jó menetstabilitást szavatol. A sokak által jól ismert NTEC héjszerkezet els?ként a slick gumikon mutatkozott be, de erre a modellre is ‘átszivárgott’.

Háromféle keverékben kérhet? a D211. Az elnevezések árulkodóak, a gyártó azonban bölcsnek látta megjelölni azoknak a pályaköröknek a számát, amik alatt az adott keverék igazán hatékony bír lenni: Soft (S), 20-25 körre; Medium (M) 35-40 körre illetve az Endurance (E) 65-70 fordulóra. Ezzel lényegében a pályanapok látogatóközönségének három alaptípusát sikerült is lefedni. Ezeket a keverékeket Phillip Islanden, Magny Cours-ban és Jerezben gyúrták ki éppen azért, hogy a majdani végtermék képes legyen alkalmazkodni az eltér? aszfalttípusokhoz.

A GP Racer D211 slick és vágott kivitelben az alábbi méretekben és keverékekkel (zárójelben) kerül a piaci forgalomba: 120/70 ZR 17 (S, M , E); 160/60 ZR 17 (E); 180/55 ZR17 (S, M, E); 190/55 ZR17 (S, M E).

ugrás fel