EST. 2002

Tényleg érkezik a Honda CBR400R?

A japán Young Machine (YM) magazin közlése nyomán futót?zként terjed a hír, miszerint a Honda közepes lökettérfogatú – a jelek szerint négyszáz köbös – sportmotorral jön ki a következ?, 2013-as modellévre. A CBR 400 R a ‘már aktív’ CBR 250 R és a jól ismert CBR 600 RR közé pozicionálná magát, els? körben a szigetország belpiacán. Ahol történelmi el?zmény aztán van b?ven, elég a VFR 400 (NC30) vagy az RVF400R (NC35) modellekre gondolni az aranyszárnyas házon belül, noha az YM értesülése szerint az új motor soros kéthengeres lesz majd.

Egyes portálok szerint a 400-as Honda teljesítménye mintegy ötven lóer?s lesz – ez nagyjából a duplája a negyedliteresnek és a fele hatszázasnak. De nemcsak számszakilag, hanem egy ideális utcai motoros pályafutás szempontjából is ideális köztes modell lehet a CBR400R, a progresszívitás jegyében.

Persze sokkal inkább a sportmotorok eladási mutatóinak világszinten tapasztalt meredek esése sarkallja a gyártókat az új utak keresésére. Kialakulni látszik egy új paradigma, amelyben felértékel?dhetnek a ‘köztes’ ajánlatok: rengetegen vágynak a sportmotoros életérzésre, de sem bekerülési költségben, sem biztosításban, sem fenntartásban nem tudnak bevállalni egy ezres ördögöt. Hogy valami elkezd?dött, azt mi sem mutatja jobban, mint hogy több gyártó is pedzegeti a köztes témát: a KTM például saját Moto3-as versenymotorjának replikáját fogja hadrendbe állítani (350 köbcentis változatban) a hírek szerint…

ugrás fel