Alig néhány hónappal azután, hogy a dél-afrikai motortervez? mester, Pierre Terblanche átigazolt az éppen szépen lassan újjáéled? Nortonhoz, már meg is jelentek az els?, tervrajzoknak még korántsem nevezhet? skiccek néhány új Nortonról.
Munkaadójának múltját tekintve talán nem meglep?, hogy két új café racer stílusú motorral indít a jó Pierre, a rajzok ráadásul annyira részlet gazdagok, hogy a két motoron már a sorozat jellegzetességeit is felfedezhetjük. Két külön modell fog készülni azonos alapokra, a küll?s kerekes változat lesz az olcsóbb (lást hagyományos féknyergek), klasszikusabb változat, míg ugyanez a motor várhatóan kap majd egy drágább, jobban felszerelt verziót, ennek Terblanche úr már öntött kerekeket és radiálisan rögzített fényergeket razolt.
Végre kihívás elé állítja valaki a Triumph Scramblert: ellenfele egy új, terepes, klasszikus Norton lesz. A rajzon gyönyör? vonalakat adott a tervez? a tanknak például, de az is kiderül, hogy féloldalas hátsókerék felfüggesztésre számíthatunk. Ahogy a fenti cafékat, ezt a terepversenyz?t is a Norton jelenlegi egyetlen modelljének, a Commando 961 sorkettes blokkja hajtja majd. A Sport változat 80 lóer?s és 90 Nm-es teljesítményértékeit azonban várhatóan valamennyire átvariálják majd az új motorok stílusát figyelembe véve.
Azt pedig, hogy nem csak retrógyártók ?k, a Norton ezzel a modern, stílusos új cruiserral szeretné a világ tudtára adni: a három skicc közül talán ? a valóságtól leginkább elrugaszkodott, de senki se mondja, hogy ha akarnák, nem tudnák megvalósítani Terblanche terveit a mérnökök. Egyedül talán egy hátsó ülés az, ami hiányozna róla ahhoz, hogy a piacon is sikeres lehessen.
Az MCN-nek – nyilván közönségszondázási céllal – biztosított rajzokon látható motorokra azonban egy szóval sem mondta a Norton, hogy valaha sorozatgyártásba kerülnének, de [mi] azért megkockáztatnánk, hogy de…
Képek: MCN
Legutóbbi hozzászólások