Hirdetés
Kezdőoldal Teszt Teszt: Kawasaki KX250F 2015: Nagyszer??

Teszt: Kawasaki KX250F 2015: Nagyszer??

Hirdetés

Szöveg és képek: MXonline.hu

Jobb lett a 2015-ös a tavalyinál?

Igen. Az MXA-nál három éve a KX250F a négyütem? 250-es brancs királya, a Kawasaki pedig csak tovább fejlesztette. A 2015-ös modell nem teljesen új modell, de az MXA „ver?legényei” id?vel már megtanulták, hogy egy finomított gép gyakran jobban teljesít annál, mint ami alapjaiban megújul. Elégedettek a Kawa-mérnökök fejlesztési irányával, noha egy területen továbbra is található gyenge pont az amúgy makulátlan páncélzaton.

Kawasaki KX250F 2015 teszt

Mely területeken változtattak?

Az újítások listája nem túlságosan hosszú, de ezeket mind megérdemelte már a KX.

(1) Blokk: A Kawasaki a gyári versenymotorból vette kölcsön az úgynevezett „Bridge Box’, hidas er?sítés? öntvénnyel rendelkez? dugattyúalj kialakítást, ami er?sebb és könnyebb, megbízhatóbb. Ki tudja, hányszor változtattak már a dugó aljának kialakításán 2010 óta, ez most épp’ a legújabb megoldás. Vastagabb lett a dugattyúöntvény alul, az er?sít? bordáknál, ez 3 grammot adott hozzá a tömeghez. Ugyanakkor a csapszeg meg 3 grammal könnyebb, tehát a dugó-összeállítás összsúlya változatlan.

(2) Kipufogó: A KX250F aszimmetrikus rezonanciakamrát kapott a leöml? cs?jébe, hogy ezzel csökkentség 94 decibel alá a zajszintet, a leöml? ráadásul rövidebb is lett az alacsony tartományi er? növelése érdekében. A hangtompító a KX450F-r?l való, nagy ?rtartalmú, de jobban központosítja a tömeget és a csúcsteljesítményt is el?segíti kialakításával. Megjegyzend?, hogy a tavalyi KX250F kipufogórendszere használható az 2015-ös modellen is.

(3) Gyújtásrendszer: A megnövelt teljesítményhez egy nagyobb lendület? generátor-mágnest igazítottak – a széria rotor most 9,5 kg/cm (tavaly: 9 kg/cm), de a Kawasaki opcionálisan kínál 8,5 illetve 9,0 kg/cm-seket is.

Kawasaki KX250F 2015 teszt

2015 Kawasaki KX250F: A tavalyi összehasonlító-gy?ztesen nem változtatott sokat a Kawasaki,
ám számos apró beavatkozástól még édesebb vele a játék.

(4) Befecskendez?: Egyedül a Kawa használ két darab injektort a henger etetésére, DFI-nek, Dual Fuel Injectionnak hívják. 2015-re a 12-lyukú alsó befecskendez? immár finomabb, 120-mikrométeres cseppecskéket szór, míg a fenti maradt 75-mikrométeres, ez különösen az alacsony és középtartományi teljesítménynek kedvezett.

(5) Futóm?: A Showa SFF (Separate Function Fork) villában új a szelepelés – ne felejtsük, ezek nem leveg?s telók még, a jobb oldalon tekercsrugót, míg a bal villaszárban a hidraulikus lengéscsillapítást találjuk. A bels? csöveken szuperer?s, titán felületkezelést alkalmaznak, zöldre eloxálják a lezárókupakokat, a küls? csövet pedig idén ezüstre fújják. Ami a Showa hátsó rugóstagot illeti – keményebb beállításokat kapott. A kiegyenlít?-tartály belsejében található Kashima nev? felületkezelés nem új, de csökkenti a súrlódást és így finomítja a rugóstag munkáját. Ráadásként a hátsó rugó immár lime-zöldben pompázik, ezzel is élénkítve az új KX250F jellegzetesebb színvilágát.

(6) Tengelyek: A tömegcsökkentés érdekében a küls? átmér? megtartása mellett a Kawasaki csökkentette az üreges keréktengelyek falvastagságát, így el?röl 31-, míg hátulról 32 grammot spóroltak.

(7) Dizájn: A 2015-ös KX új, gyári-jelleg? grafikákkal tetszeleg, zöldek a blokk dugói, az olajsapka, zöldek az Alumite futóm?-állítók, a kerekek, a rugóstag teste pedig fekete, ezzel is a gyári versenymotorokat idézve.

Ha kíváncsi vagy a többi változtatásra, és hogy mi a tesztpilóták véleménye a 2015-ös Kawasaki KX250F-r?l, kattints tovább és olvasd el az MXonline.hu oldalon!