Szöveg és képek: MXonline.hu
Jobb lett a 2015-ös a tavalyinál?
Nem. Ha te „pohár félig teli’ típus vagy, örülhetsz, hiszen a 2015-ös RM-Z250 nem rosszabb, mint a tavalyi. Hogy-hogy? A suzukis mérnökök egyszer?en fénymásolóval dolgoztak 2014 és 2015 között az RM-Z250-en. Teljesen ugyanaz a két motor. Ja, félre ne értsd, felfedezhet?k esztétikai változtatások, de ezt leszámítva nincs különbség a két modell évjárat között.
Azért csak van valami különbség, nem?
Tehát újra: A Suzuki semmilyen számottev? változtatást nem hajtott végre a 2015-ös RM-Z250-en. Ami kár, szerencsére a motor ett?l még jó, versenyképes, de azért látszik rajta, hogy halad az id?.
Ezeken a területeken frissült a modell
Lássuk a különbségeket a 2014-es RM-Z250 és az idei modell között! És kérjük, ne nevessetek!
(1) Üléstakaró. Az üléstakaró ugyanabból az anyagból készül, kivétel, hogy a piros csík helyett már ezüst a csík a közepén. Men?.
(2) M?anyag véd?burkolatok. Vigyázz, ez turpis! Se a hátsófék-véd?, se a blokkvéd? nem változott sem formájában, sem min?ségében. Egyedül a szín változott: fehér volt, fekete lett. Nagyszer?.
(3) KÚG. Klassz Új Grafikák díszítik az RM-Z-t, noha éles tekintettel vehet?k csak észre a különbségek. Király.
(4) Kormányvéd?. Az RM-Z250-et továbbra is Renthal FatBars kormánnyal szerelik, kivétel, hogy a szivacstakaró már nem piros, hanem fekete. Leny?göz?.
Tönkretette a frissítéskimaradás a 2015-ös RM-Z250 szériát?
Az RM-Z250-nek mindig is megvoltak a maga el?nyös oldalai. Ezek közül kiemelhet? kanyarodási stabilitása – olyan vályúkban is végigmegy, amir?l a többi motorral csak álmodnál.
Attól függ, hogy kit kérdezel. Az ördög ügyvédjeként az MXA tesztel?i minden irányból megvizsgálták a 2015-ös Suzukit, noha a tényt kár tagadni: akár vev? vagy, akár versenyz?, akár MXA-tesztel?, az RM-Z sebzett kacsaként verg?dik a krosszmotorok taván a vadászszezon kell?s közepén.
Vev?ként: Ha saját pénzb?l finanszirozod magad, nincs értelme a 2015-öst választani a talán olcsóbb ’14-es modell helyett, hiszen ugyanazok. Érdemes körbenézni, kinél maradt kaktárkészleten bel?le, ezek általában olcsóbban kelnek el. Újraértékesítés esetén is jobban megéri – tehát aki RM-Z250-et akar venni, nyilván el?ször a 2014-eseket fogja elkapkodni.
Versenyzésre: A Suzuki szerencséjére a többi gyártó sem mutatott be új modellt 2015-re, ámbár idén rengeteg frissítést láthattunk a futóm?vek terén – a Honda CRF250, a Husqvarna FC250 és a KTM 250SXF is mind radikális új els? villával büszkélkedhetnek. Ami az er?forrást illeti, szintén megúszta a Suzuki azzal, hogy a többiek is csücsültek babérjaikon, de még így is a géposztály végén „er?sködik’ az RM-Z250.
MXA: Ami az amerikai profi újságírók nem voltak elragadtatva a változatlan Suzukitól és arra emlékeztettek, hogy már a 2014-es újítások is csupán egy új ECU-ról (aminek az el?nyeir?l még maga a Suzuki sem tud beszámolni), illetve sárga oldalpanelekr?l szóltak.
Megbocsátás: Az továbbra is igaz, hogy az RM-Z250 egy nem rossz krosszmotor, de már kezd korosodni. Tavaly még megbocsátható volt a Suzukinak a pihenés, hiszen a motor széles teljesítménysávval rendelkezett, kanyarodási képessége pedig az osztály elején volt említend?, de idén már kevésbé voltak elnéz?ek az MXA-s srácok. Véleményük szerint az RM-Z250 egy jó motor, de a többi gyártó kett?ötvenese még jobb. Ez pedig nagy kár, hiszen néhány fontos helyen elvégzett beavatkozással világver? konstrukciót lehetne faragni a Suzukiból – akárcsak 2011-ben, amikor megnyerte az MXA 250-es összehasonlítóját.
Hol kellett volna változtatni a Suzukin?
Ha kíváncsi vagy, hogy a tesztpilóták mit szerettek és mit nem a Suzuki RM-Z250-ben, kattints tovább és olvasd el az MXonline.hu oldalon!
Legutóbbi hozzászólások