Váz és futóm?
El?l a hagyományos teleszkópvilla, míg hátul a félkarú leng?villa központi rugóstaggal nyeli el az út egyenetlenségeit. Nem is akárhogyan!
Olyan sportosan kényelmesen. Elég jó kompromisszumot kötöttek ezzel a gyári beállítással, de természetesen további állítási lehet?ségek is a tulajdonos rendelkezésére állnak.
Az F 800-ra szerelt Continental gumik is jól harmonizáltak ezzel a futóm?vel.
Fék
Brembo el?l-hátul, de azzal a kis bibivel volt megáldva szerencsétlen, hogy az ABS-t nem lehet kikapcsolni rajta. A rossz utakon, ez is – mint az R 1200 S – fékezés közben elengedi a nyomást a rendszerb?l, ha a kerék felpattan a leveg?be. Ezt többször megszívtam ezen a motoron is, és majdnem ütközés lett a vége.
Sokkal nagyobb követési távolságot kell tartani a rossz utakon, mint az ABS nélküli motorokkal. Vagy rászoksz arra, hogy nem az utolsó pillanatban veszel féktávot, ami egyébként javítja a baleseti statisztikákat is. Jó úton nagyon jó fékhatást lehetett vele elérni.
Majdnem négy évre volt szüksége a BMW-nek, hogy betömje a lukat az F650 és a nagyobb boxerrel hajtott modelljei között. A beavatkozás eredménye az új F800S/ST, amely a BMW gyár szerint kiváló vezetési tulajdonságokkal és szuper kezelhet?séggel bír. Ennek a motornak az alapjait 2001 novemberében fektette le a gyár, amikor kiadta a feladatot 25 tervez?mérnöknek, hogy tervezzenek egy középkategóriájú motort, amely az f650 és a nehézosztályú modellek kötött betölti az ürességet. De nem csak egy középkategóriás modellr?l volt szó, hanem egy olyan motorról, amely kiemelkedik a vezethet?ségével, kezelhet?ségével, komfortjával és még ki is néz valahogy. Nos, hogy ezt a feladatot megoldhassák, a BMW tervez?i egy teljesen üres papírlapot fektettek a rajzasztalra és terveztek meg mindent az alapokról, nem pedig a régebbi modelleket fejlesztgette tovább. Az osztrák Bombardier-Rotaxal közösen együttm?ködve kifejlesztettek egy teljesen új 800-as motorblokkot. Hogy a legszélesebb körben érdekl?désre találjon, ezért két variánssal rukkoltak el?: sportíve S verziót és az annál célirányosabb ST modellt. Azért az F800 S/ST sem teljesen rezgésmentes de pont attól tartotta meg a kéthengeres adta érzést. A blokk kompakt méretei lehet?vé tették, hogy a BMW keskeny vázat használhasson. Hogy a súlypontot a lehet? legjobban a kerekek között tartsák, így a gyár a 16 literes benzintankot ismét a nyereg alatt helyezte el. A futóm?vek technikai jellemz?i a két típusnál megegyeznek de mindenképp különválasztandók egymástól. Az F800 egy olyan motor, amely egyb?l jó. A komfortot tovább növeli a kiváló légterel?. Ami azonnal felt?nt, az a 820 mm magasságú nyereg, amely egyik modell esetében sem állítható. Már az indulásnál felt?nt a kormánycsillapító jótékony hatása és a blokk tökéletesen beállított, egyenletes járása. A biztos hatsebességes váltó kombinációban a pontos befecskendezéssel illetve a karbantartásmentes fogasszíj valóban igen jó benyomást alakít ki az F800 képér?l. A fékek az F800S/ST-n kiválóak, Az óriási féker?t, a hatalmas 320 mm-es els?, és a 265 mm-es hátsó féktárcsák négydugattyús féknyergeivel biztosítja. Az új F800 S/ST egy igen mély benyomást kelt? újonc, amely nagyon sok élményt fog nyújtani leend? tulajdonosának külsejével, technikai újításaival, tökéletes kormányozhatóságával. Valószín?leg nagyon széles körben várható az elterjedése. (BMW) |
Utascipelés
El?l és hátul is, kényelmes üléspozícióban lehet elhelyezkedni. Elöl a nem túl magas pilótáknak is leér a lábuk, ha meg kell állni és hátul sem az a kucorgós pozíció várja a kedvest, ha vinni kell valahová.
Összegzés
Összességében nekem nagyon tetszett, leszámítva azt az egy-két apróságot, amir?l írtam. Ez egy használatra termett motor, amivel még a gyerekek is könnyen elbánnának.
Legutóbbi hozzászólások