EST. 2002

Teszt, Ducati Streetfighter 848

Szöveg: Varga Gerg?

Képek: Polis – Polonyi István

Éles késsel könnyen megvághatod magad, de egy életlennel még könnyebben !! Tudják ezt a séfek is, kérdezd ?ket bátran. Ha a séfek tudják, akkor az olasz séfek is tudják. Ha az olasz séfek tudják, akkor a bolognaiak is …. Ha a bolognaiak is tudják, akkor a Ducati is tudja. Ezért született meg a Streetfighter.

Az SF 848 összetéveszthetetlen, egyedi és brutálisan jól néz ki. Ez nem naked bike, ez egy lecsupaszított sportmotor. Éles futóm?vének és használható blokkjának köszönhet?en azonban kezesbárány lett bel?le.

A kicsit specializálódott gyártók, amilyen korábban a Ducati is volt, sorra hozzák ki a különböz? felhasználási területre szánt, jobbnál jobbra sikerült gépeiket. A Ducati sokáig nem jelentett mást nálam, mint 916-ost, illetve annak utódait.  A neve a hallatán a méregdrága ár, és megbízhatatlan („ …. hát öcsém, ez olasz…. ”) m?szaki tartalom jutott az eszünkbe. Mára azonban ez gyökeresen megváltozott. A Ducati is képviselteti már magát majd minden motoros szegmensben és a min?ség, megbízhatóság terén is felveszik a versenyt a többi (japán) gyártóval, annak ellenére hogy az olaszos finomságok , a szenvedély, a t?z, és az összetéveszthetetlen esztétikai intelligenciája megmaradt.   

Az ördög a részletekben bújik meg. Minden apróság a helyén van.

A naked bike-ok piacán is megvetette a lábát a Ducati. A „belép? kategórás” Monsterek mellett találunk egy igazán éles gépet, ez pedig a Ducati Streetfighter. A nagy köbcentis Sf-fel már korábban is találkozhattunk. Az 1098 köbcentis, 150 LE-s gép azonban néhányunknak túl er?sre, és nem mellesleg – a rengeteg extrának köszönhet?en – túl drágára sikerült. A Ducatinál összeült a stáb és 2012-re kidobtak egy jóval felhasználóbarátabb, kedvez?bb árú, de az összetéveszthetetlen stílusjegyeit és filozófiáját megtartó gépet. Ez lett a 848-as Streetfighter.  Az alapok meg voltak a Ducatinál, már csak össze kellett kalapálni bel?le egy jó kis gépet, ami sikerült is. A 848-as V2-es blokkot kikapták a 848 EVO „mini” Superbike-ból, kicsit átfésülték és beletették a nagy Sf vázába, amihez nagyon komoly (Marzocchi és Sachs), de mégsem a legdrágább Öhlins futóm?elemek kerültek. A kis Fighterral a Balaton környékén randalírozhattunk.

Az esztétikum csúcsa. Vastag villaszárak, Brembo 320-as tárcsák, félkarú leng?villa. Se nem sok, se nem kevés. A Streetfighter jól néz ki és kész.

Egy viszonylag új fejlesztés? Testastretta 11°, 848 köbös V2-es (pontosabban L2-es), folyadékh?téses blokk dolgozik a térhálós acél cs?vázban. A hegyesebb szelepszögnek (37 helyett 11) köszönhet?en ugyan a csúcsteljesítmény csökkent, de a teljesítményleadás egyenletesebb lett és kedvez?bb lett a fogyasztása is. A blokk 132 LE-t tud, de a számoknál talán fontosabb az, hogy ez a teljesítmény használhatóan kerül a birtokunkba. A fordulatszámot 3000-t?l érdemes használni, alatta egy kicsit rángatós és csörg?-zörg?, de 3.000-t?l egészen 6-7.000-ig jól használható, efelett kifejezetten élénk egészen a 10.500-as leszabályozásig. A vázat a nagy tesótól vették át, azonban pár dolgot megváltoztattak a kellemesebb, lágyabb felhasználás javára. A kevésbé éles villaszögnek köszönhet?en tengelytávja 1.475mm, ami hosszabb mint a 848 EVO-é és a nagy fighteré.

A Testastretta 11° 848 ccm-es er?forrás 132 le-t tud, ami b?ven elég. A 2500-as fordulattól egyenletesen adja le a teljesítményt egészen a 10500-as leszabályzásig.

El?l egy 43mm-es Marzocchi villa dolgozik, hátul egy Sachs gátló. Természetesen a teljes futóm? állítható minden irányban. Az el?feszítéssel és a csillapításokkal egyaránt tudunk játszani. Pályán sajnos nem tudtam tesztelni, hogy igazán kihozhassuk a futóm?b?l a legtöbbet, azonban azt biztosra állíthatom, hogy a Ducati érzékeny a futóm?állításra. A visszajelzései jók, néha már túl intenzívek, úgyhogy vigyázzunk a futóm? szétállításával mert egyb?l megérezzük. A kényelmesebb üléspozíció érdekében a kormányt 2 cm-rel magasabbra helyezték, de még így is az az érzésünk mintha az els? keréken ülnénk. A motor menetkészen kb. 200 kg-ot nyom, ami nem mondható soknak. Ez tovább segíti a könnyed kezelhet?séget.

A kis Streetfighterral bevettük a Balatont. Könny? súlya miatt könnyedén dobálhatjuk egyik kanyarból a másikba, a fékek hibátlanok

Talán ami a legjobban tetszett az egész gépben, az az els? fék. Iszonyatosan jól fog, könnyen és jól adagolható, tökéletesen megfelel erre a modellre.  El?l 2 db 320 mm-es tárcsa van Brembó 4 dugattyús radiális féknyereggel, hátul egy szimpla 245 mm-es kétdugattyús féknyereggel. A hátsó fék szintén nagyon jó, tényleg nem lehet rá panasz. Az már nagyobb kérdés, hogy egy ilyen gépre kell-e ABS, ugyanis a Streeetfighter 848-on nincs. Engem nem zavart a hiánya, de a mai elvárások szerint elférne rajta. A fékkar, kuplungkar jól kézre áll, természetesen állítható. Az Sf-nek nem száraz csörg?-zörg?, hanem olajfürd?s kuplungja van hidraulikus munkahengerrel.

Az els? keréken ülünk. Nagyon direkt érzés az Sf-fel menni. A MotoGP-s multifunkcionális m?szerfalon (többek közt) állíthatjuk a 8 fokozatú DCT-t, azonban ABS nincs rajta. De a fékek így is kiválóak. 

 A másik nagyon izgalmas része a motornak a digitális, MotoGp rendszer?, multifunkcionális m?szerfala, ami gyakorlatilag egy telemetria-szer?, full digitális LCD kijelz?.  A visszajelz? ledek alatt, a fels? csíkban fut a fordulatszámmér?, és az ez alatti részt két egységre osztottak. Az egyik felén a sebesség, a másik oldalon a kiválasztott számolt értéket látjuk. A szokásos dolgok mellett (lásd m?szaki adatok) néhány extrával azért szolgál nekünk a gép. Az egyik ilyen a DDA, ami a Ducati Data Analysert jelenti és bekapcsolása esetén egy USB-n keresztül letölthetjük a motorozásunk adatait. Sajnos erre nem volt lehet?ségünk a teszt alatt. A másik extra a DTC, azaz a Ducati Traction Control, ami egy 8 fokozatban állítható kipörgésgátló. A nyomatékos kéthengeresekre kell is, nehogy egy sz?kebb kigyorsításnál meglepjen minket a nyomatéka. A m?szerfal menüjében könnyen és gyorsan tudunk lépkedni a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóinak köszönhet?en.

 

Az Sf 848 igazi kanyarvadász, bár meglepetésre a gyors kanyarok jobban feküdtek neki a tesztünk alatt. A teljesen állítható futóm?vet mindenki saját igényére állíthatja.

A motorra felpattanva azonnal az az érzésünk támad, mintha az els? keréken ülnénk. Ráadásul tovább növeli ezt az érzést az, hogy a kormányon és minimál m?szarfalon kívül semmi nincs el?ttünk. Nekem bejött a fílingje, de els?re azt hittem, véletlenül a tankra ültem. A lábunk leér könnyen, a kormány és a kezel?szervek kézre állnak. A hátunk egyenesen van, mégis kicsit sportosnak t?nik a testtartás, talán a lábtartók miatt. A motor kellemes karakterének köszönhet?en könny? vele menni, és a kéthengeresekre jellemz? sz?k felhasználás tartományt sem érezni.

Egyedül 2-3.000 alatt egy kicsit rángatós, de felette szépen adja le a teljesítményét. A 132 LE nekem elégnek t?nt, persze lóer?b?l sosem elég, de még sportos használat mellett is kell?en dinamikus. A szórakoztató, könnyed motorozásra tökéletesen elég. 200-as tempót könnyen elérjük vele, felette nem nagyon próbálkoztam, tekintettel a körülményekre illetve arra, hogy ez mégis csak egy nyitott gép.

A szélvédelme a látszat ellenére elég jó, bár az ne legyen kérdés, hogy fúj minket a szél. A testhelyzetünknek köszönhet?en nem zavaró még nagyobb sebességnél sem. A nagy Streefightert nem próbáltam, de sokan nagyon orrnehéznek találták. Ezeket figyelembe véve javítottak a kis Fighter súlyelosztásán, de ennek ellenére ezt is kicsit orrosnak éreztem. Amikor sz?kebb, vagy lassabb kanyarokban fordultam az az érzésem támadt mintha egy sportmotorral kanyarodnék. Kicsit ellent kellett tartanom a kormánynak. Hosszú, gyorsabb kanyarokban azonban ez kárpótolt. Ott nagyon könnyen és semlegesen fekszi az utat, a futóm? intenzív visszajelzése mellett. Ezért is mondom, hogy inkább egy lecsupaszított sportmotor érzetét keltette bennem. Városi használatra jó, bár a Balaton környékén nem volt nagy dugó szerencsére. Közepes távú túrázást én simán bevállalnék vele. A fékek tényleg tökéletesek és a gyárilag szerelt Pirelli Diablo Rosso Corsa gumik is jól illenek hozzá.

 

Nomen est omen. Kerékre fel, a nevéhez méltóan alkalmas a huligánkodásra!

A Ducati Streetfighter 848 majdnem ugyanazt hozta amit elvártam t?le. Kicsit durvább gépnek gondoltam, de szándékosan nem lett az, arra ott a nagytesó. Meglep?en jól felhasználható, és barátságos. A kinézete hozta a Ducati színvonalat, minden részlet a helyén van, egyedi és szerintem kifejezetten szép lett. Bár a Ducatikból azért még mindig kevés szaladgál az útjainkon, de a tapasztalatok alapján a megbízhatóságuk is feln?tt a feladathoz.

Teszt, Ducati Streetfighter 848

Klikk a képre! Galéria nyílik!

M?szaki adatok: itt

 

 Forgalmazza a 

Full-Gas Balatonboglár

8630 Balatonboglár, Nyárfa u. 13.

Telefon: 06 85 550-560

info@fullgas.hu  

www.fullgas.hu

ugrás fel