Hirdetés
Kezdőoldal Teszt Teszt, Honda CBF1000: Feleségmotor

Teszt, Honda CBF1000: Feleségmotor

Hirdetés

Szöveg: berán, Fotók és videó: -nn-

A Honda CBF-família 2004-ben indult higgadt, nyugodt, ugyanakkor világhódító útjára: a CBF600 megjelenésével egy id?ben vált a mindennapi motorosok kedvencévé. Egyszer?, a lényegre koncentráló, hatékony felépítése, id?tálló és kulturált motorblokkja azoknak jelentett felüdülést, akik nem a sportosságot és agresszivitást, hanem valós világbeli értékeket kerestek motorkerékpárjukban.

Két évvel kés?bb, 2006-ban jelent meg az ezres verzió, ami minden szimpatikus CBF-tulajdonságot egy picivel tovább vitt hatszázas el?futáránál: nagyobb er?tartaléka miatt hosszabb, transzeurópai utakon jobban kényeztetett, ugyanakkor – mivel alapkoncepciója meg?rizte kisebb testvérének minden közkedvelt, de a motoros keménymag által mindig is unalmasnak tartott tulajdonságát – városi használat során sem vallott szégyent literes henger?rtartalma ellenére, s?t: megszületett az ideális mindenes, a Honda legjobban sikerült (szép magyar szóval élve) utcai all-roundere.

Egy nagy baja volt csak az els?generációs CBF1000-nek, az, ahogy kinézett. A motorkerékpár vásárlás, mint tudjuk, nagyrészt érzelmi döntéseken alapszik, és mint ilyen, ki kell szolgálni a leend? vásárlók szépérzékét, különben nincs biznisz – ez volt az a terület, ahol a méltatlanul bamba kinézet? els? verzió nem volt képes felvenni a versenyt a konkurencia sokkal sportosabb és agresszívabb megjelenés? ezres félidomosaival. Ennek ellenére persze fogyott a CBF1000 rendesen Európa szerte, de a Hondát csak nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy talán egy kicsivel merészebb köntösben hangosabban is csenghetne a kassza.

2010-re el?álltak hát egy újnak mondható, de valójában a négy évvel ezel?tti alapoktól csak kismértékben különböz? modellel, ami, hál’isten, már úgy néz ki, ahogy kell: klasszul.

Honda CBF1000 2010, MI-tesztgaléria:

Teszt Honda CBF1000

Katt a képre CBF1000 galériánkért!

Onboard felvételeinket megtekinthetitek a [motorinfo.hu] YouTube csatornáján, a www.youtube.com/motorinfotv-n.

A Cepsa által ajánlott ken?anyag
 

Honda CBF1000 ABS 2010 – TECH
 

Katt a képre! Honda CBF1000 sajtófotó galéria nyílik.

Ára: 2.698.000 Ft

Motorblokk
Motor típusa: Folyadékh?téses, négyütem?, soros négyhengeres, DOHC, hengerenként 4 szelep
Max teljesítmény: 108 LE 9000 ford./percnél
Max. nyomaték: 96 Nm 6500 ford./percnél
Henger?rtartalom: 998 cm3
Furat x Löket: 75 x 56,5 mm
S?rítési arány: 11,2:1
Keverékképzés: PGM-FI benzinbefecskendezés 36 mm-es torkokkal
Sebességváltó: 6-sebességes

Váz, felfüggesztés, méretek
Váz típusa: Alumínium gerincváz
Els? futóm?: 41 mm szárátmér?j? teleszkópvilla, állítható rugó-el?feszítés, 120 mm rugóút
Hátsó futóm?: HMAS központi rugóstag, állítható rugó-el?feszítés és húzófokozati csillapítás, 120 mm rugóút
Els? fék: 296 mm-es dupla féktárcsa, háromdugattyús féknyergek, kombinált ABS
Hátsó fék: 240 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereg, kombinált ABS
Gumik: 120/70-17 / 160/60-17
Tengelytáv: 1495 mm
Ülésmagasság: 795 +/- 15 mm
Hasmagasság: 135 mm
Hosszúság: 2210 mm
Szélesség: 780 mm
Magasság: 1220 mm
Villaszög / Utánfutás: 26° / 110 mm
Üzemanyagtank: 20 l
Menetkész tömeg: 245 kg
Terhelhet?ség: 195 kg